Beste dbnunumete,
Gisteren het revisiesetje opgehaald bij Geert B.
Het is een klein plastic zakje met alle syntetische rubbers en alle teflon ringen die zowel in het stuurhuis zelf als in het hydraulische blok zitten en de O-ringetjes van de aansluitingen van de leidingen.
Vandaag alles vervangen en (gelukkig) niets overgehouden.
Eigenlijk alles kunnen vervangen zonder speciaal gereedschap alleen met behulp van een dunne spitsbektang en een dunne priem met omgebogen punt. Dit om de oude ringen eruit te wippen. En niet te vergeten afwasmiddel als glijmiddel. Achteraf gezien viel het dus niet tegen wel het nodige gepiel. Jammer dat ik het stuurhuis voorlopig niet kan uittesten om dat ik met een restauratie bezig ben maar ik heb er vertrouwen in.
Groetjes,
Martin
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005
- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
@Martin,
Hoeveel kostte dat revisiesetje? Als dat niet te veel is, is het dan een goed idee om een stuurhuis preventief te reviseren? Ik kan er nu goed bij…
Groet, Rob
DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03
Rob,
Ik heb meerdere dingen gekocht maar ik dacht € 96,—excl. BTW.
Is niet goedkoop maar als je weet wat een gereviseerd stuurhuis kost is dit zeker de moeite waard.
Groetjes, Martin
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005
- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
96 euro vind ik veel te veel om preventief aan de slag te gaan.
Wanneer is alleen een setje afdichtingen voldoende en wanneer is een compleet vernieuwd stuurhuis nodig?
Die dingen zijn duur… Ik weet het.
DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03
Rob,
Toen ik het stuurhuis had gedemonteerd zag alles er gaaf uit behalve de teflon ringen. die waren ver versleten. Ik heb de gok genomen om het stuurhuis te reviseren (wat afdichtringen betreft). Als je over een gereviseerd stuurhuis praat dat is, als het goed wordt gedaan, zo goed als nieuw. Kijk maar eens bij Citrotech.
Groetjes,
Martin