Voor de APK mag het overigens wel, je mag zo veel lampen op je groot licht bijbouwen als je wilt.
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Vanavond na het werk naar huis gereden met de digit..
Het lijkt net of alles net wat helder brand qua dashboard verlichting sinds de leen dynamo erin is gegaan.
Echter je moet nu héél goed kijken wil je net een glimp van een rooie gloed bij het accu lampje zien..
Bij thuiskomt in de achteruit gaat de acculampje weer rood gloeien. Echter als ik grootlicht erop zet dan is het veel minder.
Wat zou het toch kunnen zijn? Accu te slecht, of te zwak (lees een sterkere kopen qua Ampére?)? Zelf heb ik wel het idee dat een andere dynamo zo wie zo moet.
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Ik vermoed een spanningsregelaar Gert, meestal aan/in de dynamo, maar bij de BX blijkbaar niet ? Vandaar dat ook de ruildynamo geen soelaas biedt ?
Let wel, dit is een snelle, ondoordachte reply zonder research vooraf op een tijdstip waarop ik niet meer al te helder ben
Edit: als je stationair draai en je verhoogt de toeren, zie je dan je lichten/dashboardverlichting feller worden ? Dan is het wss je spanningsregelaar….
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Kan ik ermee rijden, of zal alles doorbranden door verkeerde spanning?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
beste is even een revisiedynamo monteren.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Ahmmm, de laatste paar weken rij ik amper met de digit, het weer is er niet na. En een beetje crisis, waardoor (helaas) de V6 voor lange tijd weggezet is…..
Maar de digit mag volgend jaar gewoon weer rijden, maar nu doe ik een beetje wat sleutelen voordat ze de winterstalling in gaat. Dat zal eind deze week zijn of het volgende weekend..
Maar goed ze staat lekker droog in de garage tot grote vreugde van ons pap.. ...
Maar goed, vorige week eens begonnen met het op pas maken van de hoofdsteunen voor in de achterbank. Ik was nieuwsgierig of dat mooi eruit ging zien en ik had nog een setje liggen…
Het op maat maken is niet zo moeilijk, je begint de hoofdsteun te demonteren en het kunsstof gedeelte in te korten:
Vervolgens ga je meeten hoeveel eraf moet van de ijzerenpijpje van de hoofdsteun:
Daarna even monteren en passen:
Maar goed als je de hoofdsteun eruit trekt dan blijft het pijpje echter zitten.. Ahmm lijk me niet de bedoeling.. Is ook logisch want je hebt immers de stuit er afgezaagd van het ijzeren pijpje, die voorkomt dat het pijpje blijft zitten als je de hoofdsteun eraftrekt:
Stuitje op het afval stukje.
Daar moet dus een stuit komen.
Dus we boren een gaat door het pijpje heen en monteren een bout als stuit.
Tja opzich zie je niet het plastic, maarja het hoort bij een digit zwart te zijn.. Dus als je nog een bus zwarte verf heb…....(Overdrijf ik nu niet een beetje? )
Dan even de juiste hoofdsteunen monteren en plaatsen:
L= achter hoofdsteun
R= Voor hoofdsteun
Ik moet zeggen dit is wel erg netjes en mooi om te zien! Ik vind het bijzonder goed geslaagd..
Wordt vervolgt!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Goed werk Gert!
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Over het veiligheidsaspect zullen we het maar niet hebben, dat was toch al niet zo modern.
Nice job!
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
graddus schreef:Over het veiligheidsaspect zullen we het maar niet hebben, dat was toch al niet zo modern.
Misschien moet je daar eens in het A-type gedeelte over beginnen
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Zo, ondertussen heb ik de reserve voorraadblok en verdeelblok (ik noem ze zo, kan ik teminste uitspreken) klaar gemaakt voor montage:
Begon eerst met het voorraadblok te verwisselen, want dat leek me het handigst en was een spoedje….
Dit krijg je dus als je het rubbertje niet goed plaatst tussen de voorraadbol en het voorraadblok.. Dus niet na 9maanden dat je pappa wordt , maar een bozen pa die effe komt vragen wat ik gedaan hebt..
De voorraadblok is eigenlijk best simpel te wisselen alleen de verdeelblok is wel een hoop gepiel om dat goed te wisselen..
Erg krap om te wisselen de verdeelblok.
Maar uiteindelijk gelukt!
Het ouwe setje dus..
Helaas nu even geen tijd om de resterende leidingen aan te sluiten op het verdeelblok. ik neem aan dat het geen kwaad kan?
De voorraad vat heb ik wel even de slangen half eruit gehaalt zodat ze niet leegloopt:
Kan toch niet kwaad een paar dagen zo te laten hangen?
Mijn werkplek…. (zaterdag weer verder in de ochtend uren)
Wordt vervolgt!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Marviin schreef:Voor de APK mag het overigens wel, je mag zo veel lampen op je groot licht bijbouwen als je wilt.
Nee!
Je mag twee of vier grote lichten hebben.
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zoiets heb ik al eerder gehoord.
Maar hoe zit het dan met verstralers of van die schijnwerpers bijvoorbeeld op het dak e.d.?
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Hoppa en update 3 dan maar weer..
Zaterdag kwam weer iets tusen dus vandaag alle leidingen aangesloten.En dan nóg niet uit haar luie stand komen…
Goh, is is erg lui geworden van het luxe onderkomen…
Bleek dat de nieuwe voorraadblok LHm lekkage had bij de ontluchtingsnippel.. Omdat de ouwe daar niet las van had, even de wisseltruc toegepast en vóila geen lhm lekkage op die punt!
Ik vermoed dat het rubberring bij de ontlastingsschroef uitgedroogd is..
Ook de vlotternaald van de lhm vat losgemaakt en weer gangbaar gemaakt:
En dan het moment van waarheid! Ze komt eindelijk uit haar luie stand en tot nu toe geen LHm sporen bij het verdeelblok als de voorraadblok!:
Rise o rise my Digit! Whoehaha!!!!
Verrek geen groene vloeistof!
Alleen vraag ik me af of zwarte piet door mijn schoorsteen kan kruipen met zijn kado’s?
Iedere keer dat ik de auto start na een poos niet gestart te hebben gaat het gepaard met wat wolken en een stinkende lucht..
Aangezien de laatste keer alles in huis er naar rook, heb ik dus een schoorsteen gemaakt, die het buiten verwachting doet!
Geen stinkende of rookwolken tussen de garage en huis in.. Nu maar hopen dat ons pap de tuinslang en PVC- pijp niet mist.
Wordt vervolgt!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?