Er zitten geen originele matten en geen origineel tapijt in deze auto.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Als je hem voor 6k koopt heb je een leuke basis.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Tijd om maar weer eens eentje te plaatsen ( zonder airco…........ )
Wel een 77” carburateur en oliekoelerslangen
http://occasions.bigboystoys.nl/Citroen/SM/—1708175/1942/1/17/details.aspx?zoek=&so=gallerij
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 17-01-2011
- (Grand) C4 Picasso C4 Picasso 1.6 HDI
Bouwjaar 1977, hadden zeker nog onderdelen liggen in de fabriek.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Luminition ontsteking, compleet verteerde oliekoelerslangen, geen airco… laa maa…..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Nou, als de basis goed is, waarom niet? Origineel interieur, harde auto (als dat inderdaad zo is) en dat voor een okay prijs met wellicht nog wat speling. Dan naar een echte SM-dokter, Van Rootselaar erop, blokrevisie, aircopomp monteren en dan ben je voor ongeveer 25 k eigenaar van een echte SM voor een meer dan okay prijs. What the fuck dat 1977 eigenlijk 1971 is? Maakt dat uit voor de kwaliteit van de auto?
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
edit mod: NIET QUOTEN op het laatste bericht!!
Robin ,Zoals jij het verteld en voorstelt mag je er denk ik nóg wel 10K bij op tellen.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Nou, voor 12 k kom je een aardig eind hoor als je alleen maar in het vooronder dingen moeten laten doen. En als er meer mis is, dan kom je nog steeds een kloppende bedrag uit voor een nette SM.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
De bekleding is her en der los/ gescheurd.
De motor zal ook wel wat aan mankeren.
airco inbouwen,lukt je ook niet voor 1000 euro enz enz.
Ik zeg niet dat ze het niet waard is,maar als je bovenstaande dingen moet laten doen,dan trek nog maar iets meer uit de knip.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Conclusie?
Als je deze SM door een professioneel laat restaureren, dan wordt het een dure grap, want dan moet er veel gebeuren: Motor uitbouwen, en dan een volledige revisie, want hij is er toch al uit: Goed werk kost goed geld! .
Interieur laten opknappen: Ga er van uit dat je de voorstoelen opnieuw kan laten bekleden.
Carrosserie: Ziet er goed uit, maar is ie perfect of goed genoeg ?
Maak eerst maar een precies budget op voordat je er aan begint !
Maar: Als je zelf veel kunt, dan moet je ook eens goed je budget opmaken.
- Carrosserie lijkt O.k., dus daar hoef je de volgende 5 jaar niets aan te doen: 0 euro. Gaan kijken dus, want hij glimt van de wasstraat.
- Interieur: Je moet de scheuren repareren: Niet urgent, maar toch: ?? euro
- Motor: Als ie goed loopt, alleen uitlaatkleppen vervangen: Zelf doen ? Kosten materiaal 1.000 euro. (kleppen en pakkingen) laten doen: Reken maar op 8-12 werkuren. Als ie echt 79.000 km heeft, dan is een volledige revisie nog niet aan de orde, en olie verbruiken doen ze zelfs nog na een revisie. Kijk maar eens goed naar de pedaal rubbers: Geen noemenswaardige sluitage, dan kan ‘t kloppen.
- Luminition: Dat werkt, dus why change for the moment.
- Olieslangen: Inderdaad vervangen, > 250 euro, want ze zijn nog erg origineel. Een “hydrualiek” bedrijf kan nieuwe op de koppelingen persen: b.v. 20 bar 125 graden slang, standaard voor hydraulische toepassingen.
- Airco? Als je dat wilt, koop een andere. Als er ooit een airco inzat en alleen de pomp verwijderd, is te doen.
En het is een SM, dus houdt altijd ruim budget achter de hand voor onvoorziene zaken.
Blijft de vraag hoe staat deze Sm er echt bij, en hoe mooi wil je hem: Maak dan je budget op.
En over 1977: Dit is een SM van voor sept. 1972, sloten inde handgreep. Er zijn dus blijkbaar geen gegevens bekand van voor 1977, en dan maakt(e) de RDW er 1977 van. Ga er maar van uit dat de geschiedenis tussen 1971 en 1977 onbekend blijft. Je kan wel via het Conservatoire van Citroen navragen wanneer hij ongeveer gemaakt is, en waarheen verscheept.
Voor elk wat wils dus .
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Citroensmgz schreef:
- Motor: Als ie goed loopt, alleen uitlaatkleppen vervangen: Zelf doen ? Kosten materiaal 1.000 euro. (kleppen en pakkingen)
Ik zou dan zeker de secundaire kettingen meepakken én eigenlijk nooit gokken op een goede spanner van de primaire ketting. En tja… dan kan de motor er wél uit dus..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10259
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Hoeft niet. Been there….
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Als je een muizenvalspanner terugzet niet nee. Maar ja, wie wil dat nou nog dan?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10259
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
2e type in combinatie met curved limiter zou geen problemen moeten geven.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
“zou geen problemen moeten geven”....
vind jij dat genoeg garantie als bij 195 de aircopomp inslaat? Ikke niet
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste