Hallo
Sinds vandaag werk bij mij de temperratuur/olie controle lampje niet meer voor ik de auto start, bij eerste keer omdraaien van sleutel brand de laadstroom lampje, nog eens doordraaien (net voor starten) gaan nog meer lampje branden + de benzine meter gaat dan omhoog, maar sinds vandaag willen de controle lampje van temperatuur/olie voor starten niet meer branden. Ik heb vandaag de auto opgehaald bij garage na grote onderhoudsbeurt + roetex onder de wagen + de contactslot is defect omdat de remlicht maar zelden willen werken (nieuw contactslot is onderweg)
Iemand een idee waarom ineens de controle lampjes niet meer branden?
Krijg ik aub hulp?
Wellicht heeft het met je slecht werkende contactslot te maken?
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Daar ben ik ook al bijna 100% zeker van dat daar aan licht, maar in principe moeten ze branden als de sleutel in contactstand staat. omdat ik pas groot onderhoud had laten doen en nu niet meer branden dacht ik dat ze voor starten branden om te melden dat de auto onderhoud nodig heeft. maar net gezien in boekje van auto dat ze zowiezo worden getest voor starten.
De nieuwe contactslot zou morgen hier zijn (Komt van duitsland)
Contactslot is binnen maar daar ligt het probleem dus niet want met de nieuwe contactslot gaan die controle lampjes ook niet aan. van de morgen had ik de sleutel een tijdje op contactstand staan voor dat ik starte en ineens schoot de benzinemeter helemaal door en gingen de bovengenoemde controle lampje’s aan en de benzine meter ging terug naar de juiste stand. daarna niet meer voor gehad en blijven de controle lampjes uit
Probleem is nog steeds niet opgelost e
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Als het probleem is ontstaan bij de grote beurt zou ik gewoon ff terug gaan. Miss hebben ze een stekker half los getrokken bij het vervangen van het contactslot.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
nee, was voor de grote beurt en vervanging van contactslot dat die niet meer branden, nu branden ze alleen smorgens vroeg als ik weg ga daarna niet meer tot de dag erna smorgens vroeg +- 9u
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Das vaag, lijkt mij ergens een slecht contact dat door het warm worden van de auto niet meer werkt. Word zoeken ben ik bang. Schema zoeken en meten maar.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Wat ik nog raar vind is dat er een dag was, geloof vorige week vrijdag dat ze de ganse dag hebben gewerkt wanneer ik de auto nodig had en de dag erna ben ik rond de middag gaan winkel toen werken ze ook en zondag avond moest ik ook weg en toen ineens niet meer
Slecht contact, ofwel aan de ECU ofwel aan het tellerblok.
Stekkers loshalen, controleren op vuile contacten, reinigen met alcohol, stekker terug goed stevig insteken (vastklikken)
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
ECU heb ik nog niet gedaan, enige wat ik wel al gedaan is, zekering nagekeken, tellerblok nagekeken, de lampjes, tellerblok + de connectors ervan gereinigd met contactreiniger en terug goed aangesloten
Contactreiniger laat na verloop van tijd een gom laagje verschijnen, ook niet zo goed na verloop van tijd, beter is met iets puur te reinigen.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
oei, ok, dat wist ik niet. vandaag heeft weer de ganse dag gewerkt wanneer ik de auto nodig had