Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012
- BX 16 TZI Automaat
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=224359862&cd=634892894320000000&asrc=st
“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Als je dat serieus bedoelt: dat is een wrak, geen multipoint en zeker geen G3-kandidaat.
Doe dan zoiets: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=233948894
Of deze, al is die zwaar overprijst, zeker gezien het noodzakelijke spuitwerk:
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/citroen-bx-19-break-scheunenfund-barsinghausen/180056488.html
Maar: multipoint, automaat, airco en abs (en dat kan allemaal stuk )
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012
- BX 16 TZI Automaat
ik weet dat het een wrak is, maar hij heeft wel lpg. en als het een g3 is is het best het kijken waard.
als je een goedkope pekelbak nodig hebt kan dit een oplossing zijn.
“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
G3 kan je achterhalen via de RDW, en eigenlijk zonder de RDW kan je raden dat die het niet heeft…
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Precies, het kan niet. Omwegen daargelaten.
Ik heb een 93’er Mondeo gehad, multipoint met geregelde gasinstallatie. Maar geen G3, omdat het voor dat bouwjaar domweg niet kon. Ben dan ook benieuwd welke mogelijkheid de gasboer nog zou zien.
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
Hilko16TZI schreef:Onder normale omstandigheden kan een auto, gebouwd voor 1994, geen G3 op kenteken krijgen. Natuurlik zijn er omwegen maar dat is volgens mij niet wat TS zoekt.
Als bouwjaar 1994 wel mag; er bestaan van bouwjaar 1994 gti en tzi breaks! Dus multipoint injectie.
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012
- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
beerpeet schreef:Als je dat serieus bedoelt: dat is een wrak, (...)
Nou, nou, nou, nou, nou! Zo kan die ook wel weer… Kan je aantonen dat het een wrak is of beoordeel je alles altijd op de buitenkant alleen?
Graddus1 schreef:Dat lijkt me allemaal goedkoper…
Mij niet
Pfff, ik probeer enkel mee te denken op basis van de argumentatie die jij geeft om een BX met een G3-LPG-installatie te krijgen. Als je het allemaal zo goed weet en geen andere ideeën wil overwegen, waarom leg je het probleem dan neer bij een forum? Dat is een retorische vraag; ik verwacht geen zinvol antwoord.
Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
michel-16v schreef:Hilko16TZI schreef:Onder normale omstandigheden kan een auto, gebouwd voor 1994, geen G3 op kenteken krijgen. Natuurlik zijn er omwegen maar dat is volgens mij niet wat TS zoekt.
Als bouwjaar 1994 wel mag; er bestaan van bouwjaar 1994 gti en tzi breaks! Dus multipoint injectie.
Vergeet het maar.
Hilko16TZI schreef:
Vergeet het maar.
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010
- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Ik rij graag BX alleen die benzineprijs…...
Nu met mn 16V is het BX rijden alleen maar nog verslavender geworden
Eerst was de bedoeling om zelf een mijn witte Type1 (daarvoor de grijze break die ik had) op te knappen en er dan LPG in te laten bouwen maar met de nieuwe regeltjes is dat ook niet meer de moeite
Nou ben ik dan toch wel benieuwd wat er wel mogelijk is
Ik weet nu in de buurt een gti van 89 die weg staat te stoffen waarvan het blok kapot is door een geknapte d-riem, de auto is verder keihard
Zou hier dan bijvoorbeeld een blok in over te bouwen zijn van bijv een jongere sloop Xantia/Xsara oid met de complete G3 installatie
Naar het RDW ermee en dan op papier de motor aan laten passen en daarna bij de lpg boer een nieuwe tank laten monteren en daarna mooi LPG-G3 op de papieren?
Of denk ik te simpel?
Als dat wel gaat, welke motoren zijn zonder niet al teveel gedoe over te bouwen?
Een moderner blok met wat vermogen (zoals de 16v) of wat zuiniger dan 1/10 zou ook wel mooi zijn
Barst maar los zou ik zeggen
Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010
- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Niemand?
Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Volgens mij moet de auto aan EURO 96 voldoen, en dat is bij de bx op basis van de typegoedkeuring helaas niet het geval.
Technisch zal het allicht mogelijk zijn via een keuring bij TNO de auto op G3 te krijgen met bijvoorbeeld een 1.8i 16V blok uit de Xantia. Ik denk dat de kosten echter een stuk hoger zijn, dan een mooie nette Xantia van 2000, of 2001 kopen en daar een G3 installatie in te hangen.
Domme vragen bestaan niet.
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010
- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Das waar, maar daar gaat het niet om
Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het komt er dus op neer dat wat jij wilt heel misschien kan maar erg veel geld en moeite kost. Dat was al eerder in dit topic aangegeven. Dat komt omdat een BX niet aan de euro-norm voldoet die nodig is om uberhaupt voor G3 in aanmerking te komen. Helaas is de norm niet aan de motor gekoppeld maar aan de auto. Dus ook als je een xantia motor in je bx zet kun je er nog niets mee en zal je de bx moeten laten omkeuren om voor euro 3 of 4 in aanmerking te komen. Alleen kent de RDW die mogelijkheid niet. Ik ben daar al eens keihard tegen aan gelopen met mijn saab 900.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat is iemand met een XM V6.12 wel gelukt om er LPG G3 goedkeuring op te krijgen, of ligt dat weer anders?