koelproblemen
jobkramer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 22-10-2013

Gepost: 24 oktober 2013 07:12 PM

bij mijn bx sport waren de carburateurs niet helemaal goed. nou zaten er 2 gereviseerde bij. die heb ik dus vervangen maar nou zit ik met het volgende. ik heb het spruitstuk er afgehaald en weer er op gezet maar nu rookt hij verschrikkelijk witte rook. maar ik krijg het niet opgelost. weet iemand wat hier het verband kan zijn met het loshalen van het spruitstuk en te warm worden van de motor?

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 24 oktober 2013 07:29 PM
  [ # 1 ]

Hoe bedoel je te warm? Witte rook is niet signaal te warm.
Of gaat er ook een lampje je aan op het dash?

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 24 oktober 2013 08:34 PM
  [ # 2 ]

Daarbij: sport-carburateurs kun je wel zo wisselen, maar als je ze niet synchroon kunt stellen en nietgoed afstelt wordt het nooit wat. Die carbu’s hebben wel wat extra aandacht nodig, die kun je niet “zo maar overzetten”!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 24 oktober 2013 09:09 PM
  [ # 3 ]

Witte rook kan echter wel een signaal na een te warme motor zijn. Dan kan het zijn dat je koppakking eruit is. Let dus even of er koelvloeistof verwijnd en of je witte mayo bij je olie hebt.

Profiel  
 
jobkramer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 22-10-2013

Gepost: 24 oktober 2013 11:31 PM
  [ # 4 ]

het zit niet in de carburateurs. het inlaatspruitstuk moet ook 2 gaatjes van het koelstysteem afdichten en ben bang dat hij via die gaatjes water naar de inlaat zuigt maar heb het al 2 keer opnieuw afgedicht. weet trouwens niet of vloeibare pakking goed tegen benzine kan.

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 24 oktober 2013 11:32 PM
  [ # 5 ]

Je hebt naast de vloeibare pakking er toch ook wel een gewone pakking tussen zitten?

Profiel  
 
jobkramer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 22-10-2013

Gepost: 24 oktober 2013 11:35 PM
  [ # 6 ]

ja die zit er tussen. een nieuwe zelfs.

Profiel  
 
Godfried van den Bergh
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 21-01-2012

Gepost: 25 oktober 2013 09:58 AM
  [ # 7 ]
jobkramer schreef:

het zit niet in de carburateurs. het inlaatspruitstuk moet ook 2 gaatjes van het koelstysteem afdichten en ben bang dat hij via die gaatjes water naar de inlaat zuigt maar heb het al 2 keer opnieuw afgedicht. weet trouwens niet of vloeibare pakking goed tegen benzine kan.

Vloeibare pakking kan niet tegen benzine. Als iemand een vloeibarepakking heeft die er wel tegen kan hoor ik het graag.

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 25 oktober 2013 01:52 PM
  [ # 8 ]

job, we nemen aan dat je wel weer het vloeistof niveau hebt aan gevuld, en zo nodig ontlucht, er zal immers ook vloeistof zijn weggelopen, en erop gelet dat temperatuur niet te hoog op liep. tip, als je kant en klare koelvloeistof, in je systeem hebt zitten, en er komt witterook uit je uitlaat, dan aan de rook ruiken,(niet je neus in de uitlaat steken) als deze zoet ruikt, dan is dat de koelvloeistof die verbrand.het is natuurlijk wel zo dat er altijd wat in je traject terecht komt, als je de boel los haalt,dus in begin altijd wel even witterook, ook erop letten dat je de bouten van het inlaat spruitstuk niet te vast draait, anders trek je hem krom, en gaat het midden dus open staan.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 25 oktober 2013 02:32 PM
  [ # 9 ]
Godfried van den Bergh schreef:

Als iemand een vloeibarepakking heeft die er wel tegen kan hoor ik het graag.

HYLOMAR.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jobkramer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 22-10-2013

Gepost: 25 oktober 2013 02:35 PM
  [ # 10 ]

ja de witte rook ruikt zoet. als ik hem start is er nog niks aan de hand maar als hij warm word gaat hij verbruiken. het kan dus ook zijn dat het inlaat spruitstuk anders uitzet dan het blok en daardoor gaat lekken. ik zal het spruitstuk weer even los halen en niet helemaal vast zetten en dan kijken.

Profiel  
 
jobkramer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 22-10-2013

Gepost: 25 oktober 2013 03:34 PM
  [ # 11 ]

ik heb er ook nog een gietijzeren spruitstuk bij in plaats van aluminium. tenminste ik denk dat het een aluminium is die er nu opzit. weet iemand of een gietijzeren beter is of zetten die anders uit ten opzichte van het blok waardoor deze kan scheuren?

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook