bij mijn bx sport waren de carburateurs niet helemaal goed. nou zaten er 2 gereviseerde bij. die heb ik dus vervangen maar nou zit ik met het volgende. ik heb het spruitstuk er afgehaald en weer er op gezet maar nu rookt hij verschrikkelijk witte rook. maar ik krijg het niet opgelost. weet iemand wat hier het verband kan zijn met het loshalen van het spruitstuk en te warm worden van de motor?
Hoe bedoel je te warm? Witte rook is niet signaal te warm.
Of gaat er ook een lampje je aan op het dash?
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Daarbij: sport-carburateurs kun je wel zo wisselen, maar als je ze niet synchroon kunt stellen en nietgoed afstelt wordt het nooit wat. Die carbu’s hebben wel wat extra aandacht nodig, die kun je niet “zo maar overzetten”!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
het zit niet in de carburateurs. het inlaatspruitstuk moet ook 2 gaatjes van het koelstysteem afdichten en ben bang dat hij via die gaatjes water naar de inlaat zuigt maar heb het al 2 keer opnieuw afgedicht. weet trouwens niet of vloeibare pakking goed tegen benzine kan.
Je hebt naast de vloeibare pakking er toch ook wel een gewone pakking tussen zitten?
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
ja die zit er tussen. een nieuwe zelfs.
jobkramer schreef:het zit niet in de carburateurs. het inlaatspruitstuk moet ook 2 gaatjes van het koelstysteem afdichten en ben bang dat hij via die gaatjes water naar de inlaat zuigt maar heb het al 2 keer opnieuw afgedicht. weet trouwens niet of vloeibare pakking goed tegen benzine kan.
Vloeibare pakking kan niet tegen benzine. Als iemand een vloeibarepakking heeft die er wel tegen kan hoor ik het graag.
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
job, we nemen aan dat je wel weer het vloeistof niveau hebt aan gevuld, en zo nodig ontlucht, er zal immers ook vloeistof zijn weggelopen, en erop gelet dat temperatuur niet te hoog op liep. tip, als je kant en klare koelvloeistof, in je systeem hebt zitten, en er komt witterook uit je uitlaat, dan aan de rook ruiken,(niet je neus in de uitlaat steken) als deze zoet ruikt, dan is dat de koelvloeistof die verbrand.het is natuurlijk wel zo dat er altijd wat in je traject terecht komt, als je de boel los haalt,dus in begin altijd wel even witterook, ook erop letten dat je de bouten van het inlaat spruitstuk niet te vast draait, anders trek je hem krom, en gaat het midden dus open staan.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Godfried van den Bergh schreef:Als iemand een vloeibarepakking heeft die er wel tegen kan hoor ik het graag.
HYLOMAR.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
ja de witte rook ruikt zoet. als ik hem start is er nog niks aan de hand maar als hij warm word gaat hij verbruiken. het kan dus ook zijn dat het inlaat spruitstuk anders uitzet dan het blok en daardoor gaat lekken. ik zal het spruitstuk weer even los halen en niet helemaal vast zetten en dan kijken.
ik heb er ook nog een gietijzeren spruitstuk bij in plaats van aluminium. tenminste ik denk dat het een aluminium is die er nu opzit. weet iemand of een gietijzeren beter is of zetten die anders uit ten opzichte van het blok waardoor deze kan scheuren?