Citroen C4 1.4i aantal vragen
raymondc5
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 48

- C4 (2004-heden) 1.4i berline Image
Gepost: 25 oktober 2013 10:49 PM

Sinds een tijdje BX loos Sad Ik ben nu dus mijn sleutel drang aan het botvieren op mijn c4 die inmiddels uit de garantie periode is Smile
Ik ben de 60.000km beurt aan het geven, olie verversen inmiddels gedaan. Ik ga nog luchtfilter vervangen, interieur en bougies vervangen, verder al het nodig controleren.

De vragen:
Het viel me op dat er niet echt een topic hoe je zo’ n beurt moet geven. Ik was opzoek hoe ik de grote afdekplaat moest verwijderen. Ik had geen idee waar alle schroeven zaten en ik wilde auto niet opkrikken om olie te verversen. Ik wil de hele beurt stap voor stap met fotos op het forum gaan zetten, ik denk dat beginnende sleutelaars het best handig vinden.
Vraag 1: in wel topic kan ik de beurt het best plaatsen?

Toen ik de plaat had verwijderd kwam ik bij de onderste, wat ik denk dat een pomp is, groene olie tegen.
Vraag 2: Is dit de stuurbekrachtigingspomp, zo ja, kan het zijn dat ik gewoon iets moet aandraaien dat het dan stopt met lekken of toch ergens een lekke pakking.

Verder heb ik tijdens het vervangen van het olie filter niet de filter behuizing niet afgetapt, maar met een doek leeg gemaakt.
Ik zag wel een imbus een aardig stukje onder de filterbehuizing maar ik had geen imbus in die grote maat.
Vraag 3: is die imbus het aftap kraantje van het olie filter huis? Zo ja, welke maat want die moet ik nog kopen.

Vraag 4: Om het luchtfilter te vervangen moet ik dan onder de zwarte plaat zijn waar de ruitewissers op ziiten? Ook waarschijnlijk voor het interieur filter.

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7814

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 25 oktober 2013 11:38 PM
  [ # 1 ]

Het forum ondersteunt geen photobucket. Je zult de foto’s ergens anders moeten hosten, óf alleen een klikbare link plaatsen.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

raymondc5
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 48

- C4 (2004-heden) 1.4i berline Image
Gepost: 25 oktober 2013 11:40 PM
  [ # 2 ]

O weet je andere handige photo site toevallig.

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7814

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 25 oktober 2013 11:43 PM
  [ # 3 ]

http://www.mijnalbum.nl werkt goed en snel!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook