Motor V6 slaat af
Dick Willemsen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16

- Xantia V6 Exclusive
Gepost: 21 oktober 2013 05:30 PM

Wie is er bekend met dit fenomeen?
Ergens in de laatste week van augustus startte ik mijn V6 (1998 - km. stand 130200). Na even te hebben gelopen sloeg de motor af en wilde niet opnieuw starten. Na plm. 15 minuten wachten lukte het starten wel. De Citroen dealer heeft vervolgens de toerensensor van het vliegwiel vervangen. Daarmee leek het probleem opgelost.
Maar een paar dagen geleden overkwam het mij weer. Bij een inhaalmanoeuvre trapte ik even door naar 200km. Het inhalen ging daarmee lekker snel maar opeens sloeg de motor af. Ik heb de auto uit laten rollen op de vluchtstrook, starten lukte niet. Ook nu weer een kwartiertje gewacht, waarna de motor wel aansloeg. Plm. een kilometer gereden (ik was vlakbij de afrit naar mijn woonplaats) maar onderaan de afrit sloeg de motor opnieuw af. Weer even wachten, waarna het starten weer lukte.
Uiteraard ga ik terug naar de dealer, maar heeft iemand van jullie een idee wat dit zou kunnen zijn?

Alvast bedankt,
Dick

Profiel  

Kennie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 71

Gepost: 21 oktober 2013 05:45 PM
  [ # 1 ]

Map sensor?

ik weet bijv bij een xm 12klepper v6 dat er een ontstekings module opzit, miss ook bij deze die het probleem veroorzaakt?

Profiel  

Simmetje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 820

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Gepost: 27 oktober 2013 12:05 AM
  [ # 2 ]

Grote kans dat je bobine kaduuk is.

Heb met een XM uit 1998 (zelfde motor 24v V6, ES9J4) precies hetzelfde gehad. Als ik langer dan 15 minuten reeds begon de motor te stotteren en sloeg af. Startte niet meer… Alleen af laten koelen hielp.

Toen ik er mee bij mijn Citroen dealer heeft men de auto uitgelezen, bougies (alles is toch los) en bobine vervangen (naar klusje omdat voor de achterste kabels het inlaatspruitstuk los moet). Daarna liep de motor meteen zoals je dat zou verwachten van een V6 en het probleem is nooit meer teruggekomen.

Domme vragen bestaan niet.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook