Helaas is het lastig om met een stilstaande C4 je GSM of ander apparaat op te laden via het 12 Volt punt. Het kan alleen met contact aan. En na ca. een half uur zegt de auto dat het over is met de pret en gaat het systeem in de “ECO modus”. En wordt er niet meer geladen. Even simpel contact aan en uit en weer opladen is er niet bij. Er moet eerst worden gestart. Nu had ik het idee om een omleiding te maken, rechtstreeks vanaf de accu. Maar helaas zit de MIN pool helemaal verscholen onder allerlei plastic. Heeft er iemand een idee hoe ik simpelweg een paar klemmetjes kan aansluiten met een losse 12 Volt punt? Voor de duidelijkheid, ik wil dit alleen gebruiken tijdens vakantie op de camping omdat we kamperen zonder stroom.
C4 1.2 Pure Tech Shine van 2016.
16 inch “Boston” velgen met winterbanden.
16 inch “Boston” velgen met zomerbanden.
Totaal aantal Berichten: 7814
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Je hoeft alleen maar een kabel te trekken vanaf de pluspool van de accu. De massa kun je in principe overal vandaan halen, bijvoorbeeld de massa van de bestaande 12-voltaansluiting.
Overigens zou het zomaar kunnen dat er zich bij de zekeringenbox in het dash al een permanente 12-volt beschikbaar is, zeker weten doe ik dat niet bij de C4. Dan zou ook de ‘ecomodus’ misschien al omzeild zijn.
Verder was het vroeger ook mogelijk permanente spanning op de 12-voltaansluiting te krijgen door de zekering te verzetten, weet niet of dat nog steeds zo is.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
2d schreef:Je hoeft alleen maar een kabel te trekken vanaf de pluspool van de accu. De massa kun je in principe overal vandaan halen, bijvoorbeeld de massa van de bestaande 12-voltaansluiting.
Overigens zou het zomaar kunnen dat er zich bij de zekeringenbox in het dash al een permanente 12-volt beschikbaar is, zeker weten doe ik dat niet bij de C4. Dan zou ook de ‘ecomodus’ misschien al omzeild zijn.
Verder was het vroeger ook mogelijk permanente spanning op de 12-voltaansluiting te krijgen door de zekering te verzetten, weet niet of dat nog steeds zo is.
Heb het nagevraagd bij de dealer. Die had het erover om nieuwe draden te trekken vanaf de accu. Ik wil het graag simpel en goedkoop houden. Dus ieder idee is welkom. In ieder geval ga ik het even goed bekijken of er inderdaad een mogelijkheid is bij de zekeringenbox. Draden trekken in de auto en alles open moeten halen heb ik niet zo veel trek in.
Is dit geen goedkopere optie voor je? http://www.conrad.nl/ce/nl/overview/0502015/?sort=Price-asc
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
T(h)ijs schreef:Is dit geen goedkopere optie voor je? http://www.conrad.nl/ce/nl/overview/0502015/?sort=Price-asc
De laptop en tablet hebben ook af en toe wat nodig. Dus hier ga ik het dan niet mee redden. Bovendien ben ik er niet zo happig op om een zonnelader open en bloot neer te leggen met de Smart Phone er naast. Dank dat het zo weg is als je even niet oplet.
Je doet wat je wil natuurlijk, maar die ecomodus zit er niet voor de lol op!..
Totaal aantal Berichten: 1807
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Leuk als je het een keer vergeet, start de auto niet meer, ...
Vind dit niet zo fraaie oplossing als ik eerlijk ben
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Menno schreef:Leuk als je het een keer vergeet, start de auto niet meer, ...
Vind dit niet zo fraaie oplossing als ik eerlijk ben
Denk niet dat een laptop of GSM de accu leegtrekt. Onze vorige auto, Skoda Roomster, had een constante 12 Volt aansluiting in de koffer. Nooit een probleem geweest.
Ik even gegoogled maar ik ben toch bang dat je een kabel moet gaan trekken of een alternatieve oplaadmethode moet verzinnen.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 446
- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTi Selection
De radio heeft een vaste 12v aansluiting volgens mij . ecomode , allemaal leuk , maar een vast laadpunt is ook wel fijn ,
Als je een kabel vanaf de accu trekt dan moet je hem in ieder geval even zekeren