Nog maar 3 draadjes van m’n achterruitverwarming doen het. Heb nog een klep in een andere kleur liggen met goede verwarming.
Is de ruit vervangen zelf te doen? Zo niet: is de klep vervangen (redlijk gemakkelijk) zelf te doen?
Ik zou het niet erg vinden om de winter met een andere kleur klep te rijden als ik maar verwarming heb.
240,- voor een nieuwe ruit vind ik wat veel.
Uw mening graag!
Groetjes!
Naar mijn idee is de klep vervangen wat makkelijker. Maar dan zit je wel met kleurverschil natuurlijk.
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 23-12-2009
- XM xm ct vsx automaat bj 95
wat voor kleur klep heb je?
Vroeger had je daarvoor van bison een reparatiekit Bison Electra heet dat spul. Nu van Loctite 3863 zie
Als er nog maar 3 doen van de pak en beet 15 draadjes is het wel een werkje met het zoeken waar het draadje onderbroken is, afplakken en opvullen. Meen mij uit mijn BX-tijd te herinneren dat die achterruitverwarming een zwak punt was. Met name de aansluitingsstekker is toen losgegaan en deed bison zijn werk goed voor zolang het duurde, want zolang was de omlooptijd van een BX niet.
XM 2.1 TD Y4 1999 Prestige. Niet meer.
Weet je zeker dat die andere ruit wel goed werkt? Anders ga je aan de slag en werkt die andere ook niet of slecht.
vinnie schreef:Weet je zeker dat die andere ruit wel goed werkt? Anders ga je aan de slag en werkt die andere ook niet of slecht.
Die werkt!
thunderstruck schreef:wat voor kleur klep heb je?
Morgen even kijken…
jabaar schreef:Vroeger had je daarvoor van bison een reparatiekit Bison Electra heet dat spul. Nu van Loctite 3863 zie
Als er nog maar 3 doen van de pak en beet 15 draadjes is het wel een werkje met het zoeken waar het draadje onderbroken is, afplakken en opvullen. Meen mij uit mijn BX-tijd te herinneren dat die achterruitverwarming een zwak punt was. Met name de aansluitingsstekker is toen losgegaan en deed bison zijn werk goed voor zolang het duurde, want zolang was de omlooptijd van een BX niet.
Met het blote oog niet te zien en daar die banen zijn afgelakt wordt zoeken met eenmultimeter ook niks…
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Makkelijk klusje! Mits je niet een type 2 en 1 klep door elkaar haalt. Is ook wel pas te maken hoor!
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Niemand die zelf ooit een ruit of klep heeft vervangen?
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Klep wel. Binnen plastic eruit. Kabeltje los halen. Scharnieren zijn volgens mij 2 pennen of geschroefd.
Zo gepiept!
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Klep vervangen is een klusje van niks.
Wel handig om dat met z’n tweeen te doen.
De klep is nl. onhandig groot.
Klep een verkeerde kleur…..ik laat bij een bedrijf in Ridderkerk spuitbussen lak op kleur mengen.
Kost ergens tussen de 15.00 en 20.00 euro per bus. Met 1 bus heb je voor de buitenkant genoeg.
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012
- BX 16 TZI Automaat
maat kapotte draadjes zijn te fixen, ik weet niet meer wat mijn auto monteur gebruikte, maar het was een geleidend middeltje dat hij op de beschadigde richels toe paste. als een richel kapot is verschijnt er om de breuk een blaasje. maar dat zou ik nog eens moeten vragen. ik geloof dat het zoiets als zilver pasta was dat ook in pc’s gebruikt word.
“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar
ik heb de ervaring met reparatie setjes dat het altijd ontzettend knoeien is, zowel dat zilverpasta als die speciale geleidende lijm van bison en alles.. vooral als nog maar 3 draadjes het doen wens ik je succees! maar het kan natuurlijk altijd geprobeerd worden hea, voordat de hele klep eraf moet.