Totaal aantal Berichten: 349
- C5 2.0 16 V Ligne Business
- CX 20 TRE
- CX Athena
Bedankt voor de berichtjes. Leuk Freek om wat over de achtergrond te weten want tot nu toe weet ik niet veel meer dan dat hij van oorsprong uit Zuid Frankrijk gekomen is. De auto is op zich netjes uit de keuring gekomen al zijn er wel enkele dingen die op termijn wat aandacht nodig hebben. Daar ga ik nu hard voor sparen zodat ik dat nog kan laten doen. Ook is de lak niet overal even mooi meer maar wellicht is daar ook nog wel wat aan te doen. Met name het dak heeft wat verwering en de onderkanten van de deuren is zichtbaar ooit eens wat aan bijgewerkt. Maar goed, het was vooral essentieel om te weten dat de basis redelijk in orde is en de onderkant hard. Verder is de auto helemaal naar mijn smaak. Een wat latere CX serie 1 met alles erop en eraan inclusief Isotherpakket. Ik heb er zelf een stukje mee gereden en dat is toch een bijzondere ervaring. Mijn eerste kilometers achter het stuur van een CX. Wat voelt alles toch comfortabel… Trouwens ook fijn om te lezen dat er meer mensen zijn die de auto buiten hebben staan. Helaas zal ik hem vooralsnog ook buiten moeten plaatsen. Maar ik vermoed dat met vaak in de wax zetten het redelijk kan. Ook overweeg ik nog een nieuwe Tectyl en Dinitrolbehandeling als ik weer wat meer geld ter beschikking heb. Dit is wel al eens aan de auto gedaan maar zou denk ik opnieuw moeten intussen. Ik ga de auto ook niet heel veel gebruiken denk ik. Niet voor woon-werkverkeer. Meer voor uitjes, boodschappen, familiebezoek en (binnenlandse) vakanties ect.
CXreflex1980 schreef:Ook ben ik al met de CX club in overleg om de auto met hoofdsteunen achter uit te breiden. Misschien hebben ze nog wat in het magazijn liggen. Staat wel net wat luxer…
Zou me verwonderen. Ben al lang op zoek. Ik heb nu achter hoofdsteunen in “boxline” afwijkend van de ribstof die standaard op de Athéna is geleverd.

- CX 20 TRE
- CX Athena
Ja klopt, ik zit ook al te denken aan een afwijkende stof want het origineel is niet te vinden vrees ik. Afwijkende stof is dan een mooi alternatief. Ze hebben mij laten weten voor me te gaan kijken bij de eerstvolgende openstelling van het magazijn.

Totaal aantal Berichten: 6503
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Trouwens ook fijn om te lezen dat er meer mensen zijn die de auto buiten hebben staan. Helaas zal ik hem vooralsnog ook buiten moeten plaatsen.
Even in de veronderstelling dat de nieuwe MRB maatregelen doorgaan: ga je hem ook in de winter gebruiken? Als dat niet het geval is en je in aanmerking wil komen voor het lage MRB tarief van maximaal 120 euro per jaar dan zul je op zoek moeten naar een stalling, want de fiscus staat niet toe dat je hem schorst en toch op de openbare weg laat staan. Alternatief is doorrijden en dik het viervoudige aan MRB aftikken. Maar voor dat geld heb je ook een stalling (en blijft je CX langer goed).
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

- CX 20 TRE
- CX Athena
Goed dat je het zegt. Hier had ik nog helemaal bij stilgestaan. Ik heb ook niet helemaal helder hoe het nu precies zit. Misschien jij wel? Ik heb ergens gelezen dat als ik de auto gekocht heb voor 1 januari 2014 ik gewoon nog mag doorrijden in januari en februari en dat de nieuwe wetegeving voor mij dan gaat spelen per einde 2014. Weet eigenlijk niet of die info klopt. Tja, verder een lastige afweging wat te doen. Enige idee wat precies het tarief gaat worden als ik beslis door te rijden? En wanneer is nou eens duidelijk wat men gaat doen? Het is immers al bijna november…

- CX 20 TRE
- CX Athena
PS: dit is de tekst waar ik mij op gebassserd heb bij bovenstaande.
‘De overgangsregeling treedt al op 1 januari 2014 in werking. Om in 2014 gebruik te kunnen maken van deze regeling ontvangt de houder van het voertuig daarom begin 2014 een brief en krijgt hij tot 1 maart 2014 de tijd om een keuze te maken.
In de maanden januari en februari 2014 kan er gewoon gebruik van de weg worden gemaakt.
Als de overgangsregeling wordt toegepast voor een voertuig en er toch mee wordt gereden of als het voertuig toch wordt geparkeerd op de openbare weg in januari, februari en december is de houder van het voertuig alsnog de normale MRB verschuldigd voor het gehele kalenderjaar plus een forse verzuimboete’.

Totaal aantal Berichten: 6503
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Geen idee eigenlijk. Ik zet hem in de betreffende maanden sowieso altijd binnen dus voor mij speelt dit niet. Ik moet alleen zorgen dat ik hem op tijd schors en weer ontschors.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

- CX 20 TRE
- CX Athena
Okee, dank je. Nou ja, qua kosten zal het elkaar niet veel ontlopen dan. Of ik nou ga stallen voor 3 maanden of door betaal maakt dan niet veel uit. De afweging is dan vooral of ik wil rijden of liever de auto veilig binnen zet zodat hij ook niet verder achteruit gaat.

Totaal aantal Berichten: 9362
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Stallen is natuurlijk voor het behoud ,zeker niet verkeerd.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Gris Espadon? Hij ziet er wel heel netjes uit. Gefeliciteerd!
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

- CX 20 TRE
- CX Athena
Bedankt! Klopt, de kleur is inderdaad Gris Espadon.