2 van de 2
 < Vorige 1 2

schokkend blok
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5010

Gepost: 29 oktober 2013 08:12 PM
  [ # 16 ]

Als het in je ontsteking zou zitten (bobine niet goed of bougies waar het beste vanaf is) zou je dat terugvinden in de beroemde storing uitlaatgas of storing katalysator.

Timing en net niet jovel werkende kleppen vind je op die manier niet terug.

Profiel  

EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5010

Gepost: 29 oktober 2013 08:15 PM
  [ # 17 ]

Overigens begreep ik dat distributie ook niet niet de meest eenvoudige klus is.
Er is namelijk speciaalgereedschap voor nodig.

Je hebt het over dealer. Is dat een Citroën- of Peugeot-dealer?

Alle anderen zouden namelijk kunnen denken de distributie probleemloos te kunnen vervangen, maar zouden zich weleens kunnen verkijken op de werking van de paspennen. Bij de buren van http://www.c5club.nl (waar ik je vraag ook al had zien staan) zijn er meer met die ervaring, inclusief een paar zelfsleutelaars.

Mijn garagist heeft omdat hij meerdere C5’s in onderhoud heeft zich die set aangeschaft. Dan schijnt het best mee te vallen qua werk.

Profiel  

fredenjuan
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 99

Gepost: 03 november 2013 07:03 PM
  [ # 18 ]

Bedankt voor de reacties.

Voor de duidelijkheid de wagen is altijd en daar hebben wij hem ook gekocht onderhouden door de citroen dealer in Terneuzen

Gr Fred

Profiel  

beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1825

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 03 november 2013 09:25 PM
  [ # 19 ]

fred, mijn mening is gewoon zo. dat jouw garage, de klacht serieus moet nemen, en het moet oplossen, ik neem immers aan dat de auto met garantie is gekocht, en uit jouw verhaal is ook gebleken dat, de klacht al binnen het garantie termijn viel, ook al is de garantie nu verlopen, dat hij er een half jaar over doet om het op te lossen is zijn probleem, als de storing er is binnen het garantie termijn, dan moet hij het dus verhelpen, en dus kosteloos, dus ook als het na die datum is, het is zo dat garage’s je aan het lijntje houden tot het termijn is verlopen, en dan zeggen het is voor je eigen rekening, maar dat is niet zo, dit kan je na vragen bij de bovag voor de zekerheid. en een citroen garage, daar mag je van verwachten dat ze de juiste expertiese hebben, anders kunnen ze hulp in roepen van het hooft concern, ze spitten dan alles door om een soort gelijke storing te vinden en wat er dan is aan gedaan.

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook