Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Achter de achter bumper zitten 2 ventilatieroosters met afdicht rubbers, die rubbers vervormen/drogen vaak uit, waardoor lekkage ontstaat, oplossing: nieuwe roostertjes incl. afdichting
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Dit is de 3de x dat ik hier kom klagen en waarschijnlijk de laatste!! winter 2009/2010 ellende lekkage 4x terug geweest naar garage (lekkage achterin onder wiel)
Febr 2012 voor €990 mankementen waaronder airbaglampje.voorwielen,rubbers voordeuren,remschijf,claxon die het niet meer deed en ineens weer wel,oke gerepareerd ipv nieuwe kopen wat we eerst wilde.
2013 deze week ineens hele plas bij mijn voeten!!!! terwijl die C1 snotdomme helemaal tig nagekeken is op lekkage!!! scheit en scheitziek word ik er van.
Ze gaan nu ‘stickers’ aan onderkant portieren plakken en rubbers van vorig jaar vervangen (niet goed gedaan vorig jaar) en dan ben ik het helemaa zat,ik wil geen C1 meer,kocht deze in april 2009 en hij was toen 2 jaar C1 ambiance met airco.
Oh ja zelfs lekkage(roest) in lampje aan binnenkant,zeker na tig keren testen van 2009/2010 in de wastraat of iets dergelijk!!! ellende!
Bepaalde klemmetjes gaan ze ook vervangen die achter de deurpanelen zitten.
Het ergste is,steeds dat k*t ijs aan binennkant ruiten als het vriest en de boel is nat! hoe kan zon lekkage ineens weer komen na nog geen jaar ervoor nagekeken te zijn?????
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005
- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Toch apart hoe dat zo loopt, wij hebben 0 problemen, helemaal niets. Ding doet het elke keer weer perfect, lekt niet, rammelt niet helemaal niets.
Moet toch iets exemplarisch zijn vermoed ik. Kan mij voorstellen dat je er zat van bent inderdaad, daar zit ik ook niet op te wachten als je veel geld voor een auto neer legt.
Groeten Flying Duckman
Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)
Er rammelt ook niks en hij start áltijd,verder geen klagen…....alleen die rot lekkages!! en dat na zóveel x nakijken !
Ik weet ook niet wat de eerste eigenaar ermee gedaan heeft of juist niet mee gedaan heeft? ik kocht deze toen ie 2 jaar was.
En ik kreeg vorig jaar de kans n nieuwe te kopen 50/50 deal maar heb het niet gedaan,ben helemaal gek van deze en ook de kleur!! deze blauwe kleur hebben ze niet meer…....
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005
- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Het is vast op te lossen inderdaad, je moet denk ik de juiste mensen hebben die het voor je op kunnen lossen.
Ik bedoel, die van ons lekt niet, dus het kan wel! Dus moet die van jou ook lekvrij gemaakt kunnen worden.
Groeten Flying Duckman
Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)
Ik had ook vaak de reservewiel bak onderwater staan, bij mij bleek de afdichting van het derde remlicht de boosdoener te zijn.
Nadat ik het glaasje eraf had gehaald bleek het rubbertje dat voor de afdichting moet zorgen totaal verdroogd en afgebrokkeld te zijn…geen wonder dus dat het daar lekte.
Heb de rubberresten verwijderd en het randje van een laag zwarte kit voorzien, glaasje er weer op en…geen lekkage meer!
Maar het lijkt inderdaad vrij exemplarisch te zijn, een collega van mij heeft ook een C1 (uit 2009) die niet langs het derde remlicht maar wel langs de deurrubbers lekte, daar heeft die van mij (uit 2006) dan juist weer geen last van…
Vorige week kwam ik erachter dat mijn kofferbak doornat was. Dit was voor het eerst in de 3 jaar dat ik deze auto (C1)heb. Aangezien ik mijn medische tassen in de kofferbak heb staan (deze mogen van de verzekering niet in het zicht staan) zijn dus ook doornat geworden en helemaal beschimmeld geraakt! (zie foto’s)
Zodra ik het merkte ben ik naar mijn Citroen dealer gereden (Emerpark Breda) waar ik hem ook gekocht heb. Hier werd ik in eerste instantie niet heel klantvriendelijk geholpen, en er werd slechts een afspraak gemaakt voor een week later om de auto te drogen en rubbers te gaan vangen. “Bekend probleem van deze auto”“. Pardon??
Mijn vraag of er nog iemand mee ging kijken werd negatief beantwoord.
Twee dagen later vond ik het toch wel erg klotsen achterin. Bij inspectie bleek dat het water tot onder de bodem van de kofferbak stond!! Het reservewiel lag beschimmeld en wel onder water en de krik kreeg al roestplekken. Ook de (bodem)mat was doornat en beschimmeld.
Wederom meteen naar de garage gereden. Een vriendelijke jongeman op de werkplaats heeft toen meteen heel netjes alles droog en schoongemaakt.
Gisteren heb ik de auto ingeleverd bij de Citroen dealer. Het woord coulance-regeling is na enig aandringen gevallen, maar ik ben erg benieuwd hoe Citroen dit gaat oppakken??????
Dit mag en kan toch niet bij een pas 3 jaar jonge auto??
Veertien dagen geleden had ik het ook bij ons C-Eendje.
De afdekking in de kofferbak was aan de achterkant vochtig, en er stond een beetje water in de bak van het reservewiel.
De garagist heeft er naar gekeken en kwam tot de conclusie dat het derde remlicht niet goed gemonteerd zat. Er is een nieuw exemplaar in gegaan, incl. z’n afdichting. De kosten hiervan claimt hij bij de importeur.
Ik ga het goed in de gaten houden, uiteraard.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 284
Geregistreerd: 27-04-2007
- C1 VTi 72 S&S Feel
- C5 C5 Aircross 1.6 Puretech EAT8 Shine
Ik heb deze problemen ook (gehad) bij onze C1. In eerste instantie zijn de achterlichten en de roosters onder de bumper opnieuw gekit. Dit heeft wel een tijdje geholpen tot een week of wat geleden. Weer water bij het reservewiel. Ik heb nu het 3e remlicht zelf afgekit. Ook de achterlichten wilde ik nakijken maar die zaten natuurlijk muurvast van alle kit. Het binnenwerk van de achterlichten is echter los te bestellen en dat heb ik dan ook gedaan. Koste iets van €38 incl. Nu bleek dat deze inmiddels aangepast zijn en een soort van schuimrand hebben precies rondom de opening in de karosserie. Na montage lijkt nu alles voorlopig droog te blijven ...