Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004
- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Welkom terug in herfstig NL allemaal!
Ik ga zometeen de foto’s bekijken. Dank dat je ons zo hebt laten meebeleven.
Is er al een datum gepland voor een lezing over jullie reis? Dan kom ik zeker.
Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.
Dank voor de foto’s en het verslag Egbert, erg leuk!
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Hier een klein filmpje van Don Runnalls garage..
Dat filmpje van de afdaling bij Oatman is gewist!?
Heb hem weer opnieuw geupload:
Totaal aantal Berichten: 27876
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Leuke indruk zo van die garage
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Don Runalls heeft een leuke garage. ‘t Ziet er uit alsof het werktempo past bij de temperaturen.
Ow, walhalla!
Hij is in ruste.
Een aantal jaren terug is de eigenaar overleden en jaren is er niet echt naar omgekeken. Nu heeft ete ( in de 80) een paar mensen in de armen genomen om alles te verkopen. Het hele plein voor heeft vol gestaan met auto’s, maar die zijn inmiddels verkocht. Ze hopen alles in een keer te verkopen en hopen dan tussen de 100.000 en 200.000 dollar te vangen.
Losse onderdelen verkopen waren ze terughoudend mee.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Ik heb altijd gedacht dat de Traction Avant (1934) de eerste auto met voorwiel aandrijving was, maar deze Cord uit 1931 was Citroen voor.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 27876
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Was de TA niet de eerst voorwiel aangedreven auto massaal geproduceerd?
Totaal aantal Berichten: 9347
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
De eerste auto die voorwielaandrijving had is de in Oostenrijk gebouwde Gräf & Stift uit 1895. Pas in de jaren dertig werd dit populair gemaakt, door auto’s als de DKW F1 en de Citroën Traction Avant. De doorbraak kwam met de Mini. Sindsdien is de opmars niet te stuiten geweest en worden bijna alle Europese en Japanse auto’s uitgerust met voorwielaandrijving
Meestal zeggen ze dat citroen de eerste was,maar dat komt volgens mij,omdat die dat als eerste met een productie lijn deden.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Maar het duurde nog even voor het gemeengoed werd.
Ik ben opgegroeid op de achterbank met mijn voeten op de bult
(ik zal even niet verklappen in welk merk auto) en
voor de CX werd in 1978 nog geadverteerd met:
“De CX heeft voorwielaandrijving, dus geen cardantunnel”.
JW
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004
- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Citroën is met de meeste ‘vernieuwingen’ niet de eerste geweest, maar wel de eerste die het met succes massaal toegepast heeft. En die geavanceerde techniek combineerde met ingenieus design.
Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.
Effe een zijspoor….het heeft me altijd verbaast dat de Killinger & Freund motorfiets tot vandaag de dag nog niet van de grond is gekomen. In de zin van navolging. http://www.berglaufpur.de/berglauf/Motorrad_FriedenstaubeFreundKillinger.htm
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Kan me als motorrijder het gebrek aan succes wel voorstellen, denk niet dat dit lekker rijdt en vermoed dat dit bijna niet op de weg te houden is. Met een Solex en wat natte straten is het al oppassen geblazen. Maar wat een top-engineering! Geweldig dat dit in de jaren 30 ontwikkelt is.