Totaal aantal Berichten: 1481
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
kreeg net de volgende update binnen:
Stilte (voor de storm)
Het zal u beslist niet ontgaan zijn maar de afgelopen tijd lijkt het erg stil te zijn geweest vanuit onze zijde. Niets is echter minder waar, achter de schermen wordt bij VrijstellingOldtimer hard gewerkt en worden de juiste voorbereidingen getroffen om alsnog deze maatregel terug te draaien! Ook al leek het aanvankelijk erg stil, wij zijn nog volop in de race!
TNO rapportage
Tijdens het wekelijkse vragenuurtje op 1 oktober jl. werd Weekers flink aan de tand gevoeld, in het speciaal over het onjuist en onvolledig informeren van de Kamer. Weekers liet weten dat hij met nieuwe cijfers zou komen binnen enkele weken. Dit is inmiddels gebeurd. TNO is een onderzoek gestart naar de import en export van oldtimers in 2012 en 2013. Niet geheel verbazingwekkend dat hier nagenoeg dezelfde resultaten uitkomen als uit ons onderzoek. Weliswaar met een ietwat anders geformuleerde conclusie maar in de grote lijnen komt het overeen met wat wij altijd al hebben gezegd. De rapportage van TNO is hier terug te lezen.
Overleg Belastingplan 2014
Op maandag 28 oktober hebben de eerste behandelingen van het Belastingplan 2014 plaats gevonden in de Kamer. Hierbij houdt de commissie voor Financiën een wetgevingsoverleg. In dit overleg krijgen Kamerleden van verschillende fracties de gelegenheid om vragen te stellen over het Belastingplan. Zo ook over de vrijstelling van oldtimers. De commissie krijgt op donderdag 31 oktober de eerste antwoorden op deze vragen.
Wij gaan door!
Ondertussen zitten wij natuurlijk niet stil! Zo hebben wij inmiddels verschillende Eerste Kamerleden gesproken en staan binnenkort weer afspraken met politici.
VrijstellingOldtimer houdt u uiteraard op de hoogte!
Met vriendelijke groet,
Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Totaal aantal Berichten: 1452
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Kreeg ook net het bericht.
De link naar het TNO rapport: KLIK
TNO schat dat met alleen het amendement van Vliet de import & uitvoer stabiliseert waar dit nu een duidelijk neergaande trend heeft volgens de voornemens van dit kabinet, dit vind ik een beetje raar sinds er reeds een neergaande trend was als gevolg van alleen het amendement van Vliet.
Dit is dan wellicht de vroegtijdige evaluatie van het amendement, of wat daar van over is….
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Totaal aantal Berichten: 2355
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Weekers was aardig aan het stotteren….....omdat hij zelf ook door heeft dat hij eigenlijk niet eerlijk is geweest m.b.t. de cijfers. Hij was dondersgoed op de hoogte van de feiten en cijfers. Hopelijk slikt de kamer zijn verhaaltjes niet meer, en zorgt dat Weekers de eindstreep niet haalt met zijn plan.
is het nu zeker dat alle auto’s niet ouder dan 40 jaar wegenbelasting moeten gaan betalen, en wanneer denken jullie dat we een aanslag in de bus zullen krijgen?

Totaal aantal Berichten: 1929
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Het is waarschijnlijk, maar het is niet zeker.
Met enige tegendruk op de juiste plaats kan het tij
nog keren.
JW

Totaal aantal Berichten: 1452
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
TRSarno schreef:Weekers was aardig aan het stotteren….....omdat hij zelf ook door heeft dat hij eigenlijk niet eerlijk is geweest m.b.t. de cijfers.
Had net even het vragenuurtje van 1 oktober teruggekeken en ik moet zeggen dat Weekers perfect het motto van m’n baas hanteerde: “If you cannot convince them, confuse them”.
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Het is nu begin november en bij mijn weten is nog niets bij wet geregeld. Lekker handig dus voor de groep 25+ op diesel en lpg die voornemens zijn hun voertuig te schorsen. Veel tijd om een schorsingsplek te zoeken heb je niet meer. Of je hebt (misschien met veel moeite)een stallingsplek kunnen bemachtigen en de plannen gaan van tafel. Maar ik las wel (misschien is dit hier al voorbijgekomen?) dat een ieder die van de overgangsregeling gebruik wil maken een brief met keuze krijgt ergens begin 2014. En dus nog gewoon in jan en feb op de openbare weg mag staan.
Maar de diesel en lpg rijders hebben die keuze dus niet en dus wordt ‘t krap tijd. Ik heb voor de CX ieder geval een stallingsplek gevonden vanaf 1 januari. Van mij gaan ze dus geen 135 euro per maand krijgen. Veelrijders op LPG. Heb dit jaar tot nog toe 2000 km gereden, mr. Weekers. Op LPG…..
Dyna Z1: Tout alu.

Totaal aantal Berichten: 479
- Xsara Picasso
- Ami 8 berline
- Berlingo 1.4 grijs kenteken
Er wordt nog hard aan gewerkt, toevallig vanmorgen nog een mailtje gekregen.
Zie hieronder:
Even een snelle update. Gisteren waren wij de hele dag in de Tweede Kamer. Wederom kwamen de oldtimers aan bod (beeld volgt mogelijk later) en weer had Weekers het moeilijk. Inmiddels staat vast dat onze bewering dat Weekers de Kamer onvolledig informeerde, juist was.
Eerste Kamer
Vandaag spreken wij de Eerste Kamer fracties van VVD en SGP. Heel belangrijk want dit zijn 2 van de 5 partijen die het belastingplan 2014 zullen steunen. En het is juist de Eerste Kamer die wetten controleert op kwaliteit. En van de oldtimermaatregel deugt natuurlijk weinig!
Facebook
Het lukt ons niet om bij iedere update een nieuwsbrief te struren vanwege de vele ontwikkelingen. Wij roepen daarom iedereen die op de hoogte wil blijven op zich aan te melden bij de groep Oldtimerliefhebbers op Facebook. Wij zijn daar ook actief en plaatsen regelmatig updates. Leuk is dat u daar zelf ook mee kunt praten. De groep is te vinden op https://www.facebook.com/groups/Oldtimerliefhebbers.
Met vriendelijke groet,
Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer
Groeten van Henk uit Steenwijk.

Totaal aantal Berichten: 5492
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Dit klinkt wel positief!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?

Totaal aantal Berichten: 2529
- C35 Hilton XLS
O nou, het is voor als nog nietszeggend naar mijn mening Gert
Citroen c32 Hilton XLS

- Xsara Picasso
- Ami 8 berline
Wouter van Embden
Net terug van Stibbe advocaten. Wij zullen Weekers volgende week sommeren de oldtimer maatregel uit het belastingplan te halen. Binnenkort meer info.

Totaal aantal Berichten: 6503
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Das mooi. Twitter ofzo?
Maar voorlopig sluit ik me aan bij geoarth35c. Het zijn vooralsnog alleen maar ferme signalen van één kant, er is niets dat erop wijst dat het kwartje de goede kant op gaat vallen.
Ik hoop het van harte hoor, maar ik vraag me oprecht af of er in deze tijd in Den Haag iemand is die werkelijk wakker ligt van onze betrekkelijke luxeproblemen.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Totaal aantal Berichten: 27947
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ze zouden wel wakker moeten liggen van de negatieve gevolgen die inmiddels al in volle gang zijn.
Het blijft afwachten…

- Xsara Picasso
- Ami 8 berline
Staat op Facebook:
https://www.facebook.com/groups/Oldtimerliefhebbers/
Het feit dat er mensen zijn die hun nek uitsteken is voor mij wel iets zeggend. Als zij dat nl. niet deden zou er niets gebeuren.
Dyna Z1: Tout alu.