





















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
En vandaag kwam dan het pinkerrelais binnen, ik met goede moed ingebouwd, contact aan, pinker links; njet, rechts; njet, alarmlichten; wel.
Iemand een idee? Zekering is ok, relais dus ook, lampjes zelf ook (want die werken allemaal met de alarmlichten) What else?












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Had je al iets met de schakelaar gedaan?
Die van mij begaf het ook zomaar tijdens de Le Citron Pressé














Totaal aantal Berichten: 1358
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Heb ik ook gehad, na lang zoeken was de alarmlicht-schakelaar de boosdoender.
De alarmlichten werkten trouwens wel,echter na vervangen van de alarmlicht-schakelaar was het probleem opgelost.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Das een hele goeie,heb ik af en toe ook ,dan druk ik even de schakelaar in( alarmlichten) en dan doen ze het weer.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Nou bij mij blijven ze het NIET doen. De schakelaar heb ik al even uit elkaar gehaald, maar ik zie daar niks ‘vreemds’ aan, alles klikt zoals het moet… zo’n alarmlichtschakelaar heb ik nog wel liggen, pinker weet ik niet, morgen even kijken en wisselen, wie weet??? Het vreemde is dat ze dus dienst weigerden na de DS te proberen starten met startkabels, daarvoor alles perfect…nouja, alles…
Nukkige ouwe wijven!






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Schakelaar vervangen door eentje die ik nog liggen had, geen verschil. Het enige wat nu nog overblijft is die alarmlicht schakelaar, maar mijn schakelaars liggen op een andere locatie, vannamiddag even gaan kijken. (en hopen dat er nog zoeentje tussen zit)
Alles komt goed, maar het kan een beetje duren
Edit: dom vraagje misschien, maar als ik de alarmlicht schakelaar nu gewoon uitbouw en niks in de plaats steek, moeten de pinkers toch werken? Of niet?












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dan zou je even goed het elektrische schema moeten bekijken hoe dat precies zit met die schakelaars.
Als de schakelaars intern hetzelfde zijn kan je ook gewoon even een schakelaar gebruiken van een mistlicht bijvoorbeeld.






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Bedankt voor de tip, maar de schakelaars zijn niet hetzelfde (ik zie bijna scheel van dat electrisch schema)






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Hoe het toch al kan lopen. Schakelaar wou er niet echt uit, dus maar snel het stuur eraf en de onderbeplating, dan van binnenuit eruit geduwd, nieuwe erin. Huh? niks? Hoezo niks, vanochtend deed de andere het wel nog… even snel de pinkers, die doen het weer? Zekeringenkastje open, zekering alarmlichten gesmolten!? Ik weet niet wat er gebeurd is en het zal wel aan mijn beperkte kennis der electrische stromen liggen, maar nu werkt alles weer en was de alarmlichtschakelaar duidelijk de boosdoener. (bedankt TRXke!)
Ondertussen nog een houdertje voor de zonneklep vernieuwd (was door de hitte kapotgescheurd) en nog een raamrubber met wat kit weer mooi op zijn plaats geduwd, dat sluit nu ook een stuk mooier af.
En terwijl een mens dan toch bezig is, eens alles testen want binnen 2 maand naar de keuring, nu doen de verstralers het niet meer. Ik heb gelukkig nog een reservesetje sattelieten, maar daarna zijn ze ook op :p Nuja, die vervangen we wel eens als we zin hebben. Vanavond weer eens heerlijk cruisen met pinkers


























Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Van die satelieten is het sowieso slim om te zorgen dat de schakelaars goed werken en goed contact maken. Rondje contactspray is een slimme tijdsinvestering.






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
De motor ligt er ondertussen uit, en is voorzien van nieuwe lagers en carterdichtingen. De kick-downkabel bleek maar een flinterdun kabeltje meer te zijn, dus deze besteld bij CX Basis. Nu sprak de garagist eventueel ook om een nieuwe filter te plaatsen in de ZF bak? Maar op de site van CX Basis vind ik hier niks van terug, of heeft er iemand van jullie soms iets liggen?
Motorsteunen onder zijn ook al vervangen, nieuwe radiator staat er al naast (nu nog erin
Foto’s volgen
Ben benieuwd of ik verschil ga voelen bij het rijden






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Haa, het ouwe wijffie heeft een nieuwe radiator, dichtingen rond/in de motor, nieuwe kick-downkabel, nieuwe sappen/filters in alle van de drie opgenoemde onderdelen, nieuwe motorsteunen, en ga zo maar door… nu nog betalen en ze kan mee naar huis
Volgende week een weekje vrij, dan wat foto’s plaatsen en naar de jaarlijkse keuring, altijd spannend :p


























Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Klinkt alsof je goed voorbereid bent voor de keuring






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
gaaf !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Ik ben
Ga je met een lekkende motor naar de keuring ben je glansrijk geslaagd, nu hebben ze 5 opmerkingen waardoor mijn CX niet gekeurd kan worden:
- olielek of koelvloeistoflek (duuuhhh, alles mooi droog, er lekt niets!?)
- batterij staat ietwat los (ok, dat zullen ze vergeten zijn met alles weer in te bouwen, maar waar die batterij heen zou gaan?)
- CO2 waarde te hoog (ok, heb ik verleden ook wat moeten aan foefelen, zullen we dan maar eens laten afstellen)
- chassisnummer moeilijk leesbaar (ja, moet ik er wat van ‘opschuren’ misschien?)
- en de beste is de laatste, ik ben afgekeurd met de banden waarmee ik al 4 jaar wel gekeurd ben! “Dusja meneer, u moet 4 nieuwe banden hebben.” Dan heb ik deze winter nog 2 nieuwe Michelins gemonteerd! grrrr
Dusja, als iemand spontaan wil storten, graag
En als ik iemand kan plezieren met 2 spiksplinternieuwe 1 jaar oude Michelin 195/70R14 91T banden die 2000km gelopen hebben, let me know
En nu ga ik het nog lekker even vertikken om terug te gaan naar de keuring, ik kan maar over tijd zijn!
Voor de rest rijdt ze trouwens super!