





















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
demuywo schreef:
Voor de rest rijdt ze trouwens super!
nou, prima dan toch ?
paar dingetjes fixen, en elders herkeuren (zelfde banden), kan dat ook ?
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Mooi balen dus.
Nou ja, als er niets lekt kunnen ze hem daar ook niet op afkeuren lijkt me.
En wat is er mis met de banden dan? Of vallen ze over de snelheid?
De rest lijken me terechte punten hoor.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
cx25gtit2 schreef:demuywo schreef:
Voor de rest rijdt ze trouwens super!
nou, prima dan toch ?
paar dingetjes fixen, en elders herkeuren (zelfde banden), kan dat ook ?
In België moet je naar het zelfde keurings station terug.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.






















Totaal aantal Berichten: 3197
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Dat afkeurpunt vloeistoflekken is een klassieker !!
Is een prima drogreden om aan hun “target” herkeuringen te raken ( want daar verdienen ze aan )
Deze week nog gehad met een BX van 26 jaar .
Even langs de carwach , de hogedruk eronder en klaar tot volgend jaar ,
als ik hem dan niet op oldtimerstatuut laat zetten , zijn we van die jaarlijkse martelgang af !
Wat is er juist mis met de banden ??
Walter
Meten is weten , gissen is missen






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
banden zijn ‘T’ en moeten ‘H’ zijn, T gaat tot 190km/h de H tot 210, en aangezien hun computer zegt dat mijn CX 195km/h ‘kan’ rijden moeten het ‘H’ banden zijn. Maar toen de wagen in 2008 gekeurd werd voor verkoop, en ook de daaropvolgende jaren, is ze gekeurd met de ‘T’ banden erop (zonder opmerkingen). In theorie hebben ze dus wel gelijk, maar dan mocht ze in 2008, 2009, 2010, 2011 en 2012 ook nooit door de keuring geraken.
Vloeistoflekken is inderdaad een klassieker, maar verleden jaar met een lekkende lekzak voor en die lekken aan de motor was de wagen blanco gekeurd, en nu is alles droog en vernieuwd en nu zijn ze der weer mee…
Ik moet eerlijk toegeven dat ik er ook over nadenk om ze een O-plaat toe te bedelen, en ok, het zijn maar wat dingetjes fixen, maar bijvoorbeeld die batterij vastzetten, tsja, de beugel is weg (waarschijnlijk nog bij de garage) maar dan moet ik terug naar die garage rijden, en wanneer past dat? enkel de zaterdag, en dan nog die banden en de CO2 etc… en ik ben weer 2 of drie zaterdagen kwijt + dat ik niet elke zaterdag vrij ben. En om te herkeuren moet ik dan ook weer ‘verlof’ vragen en zo blijven we bezig. Liefst zet ik ze zo snel mogelijk in de stalling, maar dat moet dus ook wachten, of ik moet wachten om te herkeuren in het voorjaar :p
Achja, ik heb er vandaag genoeg van gehad. Als hun lip al tot op de grond hangt om mijn CX te keuren, tsja (je had ze moeten zien naar links en rechts uitzwermen ipv recht naar de CX)












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Mag je geen sticker plaatsen max 190 km/h?
Volgens mij mag dat in Duitsland wel…
Hier in NL kijken ze helemaal niet naar die codering, ergens wel logisch want je mag toch niet harder dan 130, dus als je harder dan 190 km/h rijdt ben je je rijbewijs toch wel kwijt
Kan de garage die beugel niet opsturen als het ver weg is? Het is tenslotte hun fout.


























Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ik kreeg de tip dat zo’n stikker in elk geval een oplossing is bij winterbanden… Maar of die stikker zomaar altijd mag, geen idee. En mag ik in Nederland een band monteren die helemaal niet past bij de 225 die de auto zo moeten kunnen halen? Eigenlijk ook raar, iedereen rijdt toch wel een keertje de grens over, nietwaar?






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Sticker kan wel, maar zal geen oplossing bieden. Ze geven de nummerplaat in in de computer, en die zegt dan dat een ‘CX ...’ max zo snel kan rijden en daarbijgevolg zo’n banden op moeten liggen. Tenzij je een instructieboekje hebt waarop duidelijk vermeld staat dat een ‘CX ...’ max. zo snel rijdt, wat me op een idee brengt, hoe snel rijd een CX Prestige serie I met automaat?
Ik kom trouwens stilletjesaan tot het besef dat er niet veel keuze is uit 195/70R14 H banden… al helemaal geen Michelin. Fulda heeft ze en nog een paar merken waar ik niet van wist dat ze bestonden, maar allemaal zo’n schreeuwerig profiel op die banden… pffft.


























Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Hm, als ik zo even snel via autoweek de specificaties bekijk, dan is de topsnelheid van een S2 Prestige automaat (dat is jouw auto toch?) 195 km/uur. Benieuwd welk toerental de motor dan draait, maar goed. Onder mijn auto zaten tot voor kort Michelin Energiesavers 14”. Nooit gekeken welke snelheidsaanduiding die hadden. Aangezien die van mij een Turbo heeft, had dat dan een V moeten zijn ...






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Die liggen er bij mij vooraan dus ook op van verleden winter (1 jaar oud dus) en die moeten er dus af! (interesse in 2 stuks? haha) Zijn dus ‘T’ banden (tot 190km/h)
Ik denk dat als mijn Prestige ooit 190 haalt dat niet langer dan een minuut zal zijn en dat daar niemand beter van wordt…














Totaal aantal Berichten: 1358
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
demuywo schreef:
Ik kom trouwens stilletjesaan tot het besef dat er niet veel keuze is uit 195/70R14 H banden… al helemaal geen Michelin. Fulda heeft ze en nog een paar merken waar ik niet van wist dat ze bestonden, maar allemaal zo’n schreeuwerig profiel op die banden… pffft.
Michelin maakt in deze maat al een hele tijd geen H-banden meer(behalve dan in de oldtimer reeks maar die zijn peperduur).
Ik rij al jaren Uniroyal 195/70/14 H na zeer slechte ervaringen met een set Michelin MXV3A die ik zelf nieuw had laten monteren, levensgevaarlijke banden als het regende of bij nat wegdek.
De Uniroyals zit ik nu aan m’n 3de set en in vergelijking met de eerder genoemde Michelin’s en alles van Michelin’s die ik daarvoor had zijn dit Top banden. ik heb hier nog nooit zo’n dingen met meegemaakt als met de Michelin’s.
De Uniroyal Rainexpert is leverbaar in H uitvoering en is een zeer goede band voor op de CX.
Fulda is ook nog goed zeker voor winterbanden.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Indeed, de 2 merken die je noemt zijn de enige ‘gekende’ merken die ik vind die ze maken. We zullen dan maar 4 Uniroyals bestellen zeker…Ook rond de 100€/stuk gemonteerd?












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Tuurlijk Arjan, geen zin om een Prestige te kopen?
Ze is al meer dan verdubbeld in waarde (toch volgens de rekeningen)












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Heb je een Prestige Turbo 2 of een laagdaks in de aanbieding?