Ja de automakelaar. Volgens mij was die break iets van 6-7000,- ooit.
En zo’n Kiemen Kadett is ook wel een leuk karretje hoor.
En de Benz is ook te koop, diesel en over 2 jaar belast.vrij.
http://www.tweedehands.nl/listuser/3116485/?p=all&locale=all
Gr. Wim.
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Vraagprijs 7950.00??? Dat istie bij lange na niet waard.
Want als je de auto goed bekijkt…..vindt je nog wel wat “oneffenheden” zeg maar.
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Nielsje schreef:Deze GS Club staat bij mij om de hoek geparkeerd.
Met te gekke tijger (of was het nou panter?) print op de achterbank!
Ja das de mijne. Het is weer tobben met m’n lekke dakraam en de moesson regen van de laatste weken. Maargoed, still going strong!
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Ha Hans! Ik heb jouw GSA laatst gespot, ik denk voor de deur . Sinds kort werk ik bij Slangenbeek Teewielers..
My other car is a broomstick.
Gefeliciteerd! Da’s een mooie winkel. Woon ik inderdaad vlakbij.
gr. Hans
Hans
dirkvdmei schreef:Vraagprijs 7950.00??? Dat istie bij lange na niet waard.
Want als je de auto goed bekijkt…..vindt je nog wel wat “oneffenheden” zeg maar.
Iedereen hartelijk bedankt voor de prachtige foto’s en de geweldige commentaren, wij zijn hierover zeer verrast en positief gestemd.
Even voor de beeldvorming van de reageerders:
De Citroen GSpecial Break van 1974 van de eerste serie met nog de prachtige snelheidsmeter is inderdaad gekocht in Frankrijk. De staat van deze prachtige Break is goed en in originele staat, de onderzijde is net zo blauw als het dak, zal hier en daar wel wat vliegroest aan zitten, maar HELEMAAL gaaf. We hebben de Break NIET overgespoten, want wat is wijsheid in deze, nu zeggen ze: er zit hier en daar wat kleurverschil in en als je de auto volledig overspuit zeggen ze: Oh, zeker over de roest heen gespoten, dus ja wat is wijsheid dan? Wij laten de Break liever zoals deze is, kan iedereen voor zich zelf bepalen wat hij doet.
Verder kan iedereen natuurlijk over de prijs discussiëren, wij leveren de auto af met: Nederlands kenteken, originele donker blauwe nummerplaten, 2 jaar A.P.K., Grote onderhoudsbeurt bij een GS specialist, die ik al ken sinds 1974, die nog aan deze auto’s gewerkt heeft toen ze nieuw waren. Evenals ondergetekende die gewerkt heeft bij een Citroen dealer als verkoper van 1974 t/m 1978, dus ik heb ze nog nieuw verkocht en heeeeel veel van deze auto’s. Een nieuwe GSpecial Berline kostte in 1974 Fl. 9690,= en als je een klant kreeg met een Opel of Ford, liet je de nieuwe klant een proefrit maken over een slecht stuk weg en de rest ging dan vanzelf. We hebben ze in die tijd uitgedeeld.
Nog even over de technische aflevering: De Break wordt geleverd met: Nieuwe distributieriem, complete nieuwe uitlaat van voor naar achteren, 4 nieuwe Michelin banden en bovengenoemd onderhoud, enz, enz.
Dus, dat is mijn verhaal over de Break en als ik deze niet verkoop, overweeg ik hiermede vanaf 1 jan. 2014 zelf mee te gaan rijden voor oldtimer ritjes i.p.v. van de 300 D waar ik nog 2 jaar MRB op moet gaan betalen.
Groeten, en ik hoor het wel
William231
Dag William231,
Jullie hebben hem misschien niet overgespoten, maar volgens mij heb ik deze auto bekeken op de Citro Mobile vorig jaar en daar was toch duidelijk te zien dat hij een keer deels is overgespoten, waarschijnlijk na een schade in FR ofzo.
Over de roest heen gespoten? knappe jongeh die dat niet ziet!
Inderdaad, laat de GS vooral zoals hij is en verkoop hem voor een eerlijke prijs, net zoals de toemalige verkoper in Frankrijk.
Persoonlijk zou ik als handelaar de moeite niet meer nemen om hem te voorzien van een kenteken, nieuwe riemen, nieuwe banden, etc. Waarom zou je? De liefhebber zal het blok er vermoedelijk toch eerst uithalen. Dan heb je niets aan een kenteken en is er ook amper meerwaarde van een paar nieuwe riempjes en verse olie.
En als je het van plan was om het te doen, waarom heb je het dan nog altijd niet gedaan? je hebt de GS immers al lang staan.
Lekker zelf mee gaan rijden! want ik heb het vermoeden dat je hem niet gaat kwijtraken aan de gemiddelde GS(A) rijder alhier.
Succes met de verkoop!
Beter één eend op straat dan tien in het water….
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Misschien een idee om die break op in het ‘te koop’ draadje en/of op de markt te zetten met een helder verhaal+vraagprijs. Er worden hier wel bedragen geroepen maar die zie ik niet terug in de advertenties.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Wat mijn reactie van 2 regels teweeg kan brengen!!!!
Voor mij in ieder geval 2 mails van de verkoper waar de frustratie vanaf druipt.
Ben blij dat ik niet de enige ben die kritisch is over de aangeboden auto.
En….. we mogen toch in dit forum onze mening geven…..
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Ben gisteren de advertentie nog tegengekomen, weet even niet meer op welke site.
Vraagprijs….....8950.00 euro!!
dirkvdmei schreef:Wat mijn reactie van 2 regels teweeg kan brengen!!!!
Voor mij in ieder geval 2 mails van de verkoper waar de frustratie vanaf druipt.
Ben blij dat ik niet de enige ben die kritisch is over de aangeboden auto.
En….. we mogen toch in dit forum onze mening geven…..
Heeft hij jouw persoonlijk 2 mails verzonden naar aanleiding van die opmerkingen?
Tja, deze meneer was ook in een contact met een vriend van mij ernstig gefrustreerd, hij ging hem vervolgens lopen stalken met allemaal advertenties van dure GS(A)‘s om zijn eigen vraagprijs te rechtvaardigen.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb respect voor het verdienmodel en de ondernemersrisico’s welke zo’n import met zich meebrengt, maar een auto van 1700 Euro naar Nederland halen en er vervolgens dik het vijfvoudige voor te vragen zonder dat er iets substantieels is gedaan aan de auto dat gaat mijn voorstellingsvermogen ver te boven.
Bij Citro Mobile droop de frustratie er ook al af, iets wat ik best kan begrijpen; als je denk even snel te kunnen cashen door een GSje naar Nederland te halen en er vervolgens achter te komen dat je van beurs naar beurs moeten leuren (en wetende dat alle potentieel geinteresseerden de achtergrond van de auto al kennen). Maar op die manier zul je de auto nooit verkopen lijkt mij.
Mijn advies is om die auto zo snel mogelijk te verkopen voor een reeël bedrag, en je er vooral verder niet over te frustreren. Of wat je zelf als zegt, lekker in gaan rondrijden en van de markt halen.
Beter één eend op straat dan tien in het water….
“Kwaliteit wint altijd”, dat is het motto waaronder ik mijn hele leven al in de automotivebranche werk, een verkoper wordt al snel als een oplichter gezien, dus wanneer ik iets verkoop en aflever moet het goed zijn. Dus iedereen kan roeptoeteren wat deze wel niet inkoop gekost heeft, maar vergeten wat er bij komt om een auto van bijna 40 jaar oud weer acceptabel en verantwoord op de weg te zetten. En dat is nu het verschil tussen echte particulieren die er geen verstand van hebben ( technisch ) en gewoon willen rijden en niet kunnen sleutelen en personen die zelf handig zijn en aan hun eigen GS kunnen sleutelen. Laat ik duidelijk zijn , ik ben niet gefrustreerd, ik bezit ca. 40 oldtimers, dus ik word er niet zenuwachtig van een GS. onbegrijpelijk dat sommige personen oordelen en hun mening geven, terwijl ze niet eens weten waar het over gaat, ik ben professioneel met oldtimers bezig en niet op een amateuristische manier, dus ik MOET goede auto’s afleveren en geen auto’s die half “bakken” met mankementen naar een onwetende particulier gaan. Jammer dat op deze site niet het belang wordt gezien dat professionele bedrijven altijd met argwaan worden benaderd, dus de enige manier om zo’n GS af te leveren: perfect of niet verkopen. Tuurlijk heb ik biedingen gehad, maar je weet het gevaar wanneer je niet voldoet aan de eisen van de klant, krijg je achteraf problemen en dat willen wij niet. Iedere auto lever ik af alleen op de manier zoals ik hierin zou willen rijden en niet anders.
Oja, vanaf 1 jan. 2014 komt er weer € 1000,= bij de vraagprijs.
Groet en prettig weekend,
William 231
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Kwaliteit wint altijd…., vandaar dat deze auto al zolang te koop staat en inmiddels al op diverse plaatsen is aangeboden.
Ik heb in 1 van mijn mails geantwoord dat voor deze vraagprijs een PERFECTE en ORIGINELE een minimale vereiste is.
De auto is in mijn ogen verre van perfect en NIET origineel.
Dat de verkoper zelf niet kritisch om de auto heen loopt en dat erkent, is zijn zaak.
Of de auto technisch in orde is kan ik van hieruit niet beoordelen, en heb daar dan ook geen kritiek op.
(Is het motorblok wel drooggelegd, of is dat een verrassing voor de koper??)
Wel op de carrosserie, die duidelijk plaatselijk is overgespoten. Deze onderdelen zijn slecht voorbewerkt en er is duidelijk kleurverschil te zien met name aan de linker zijde.
Maar…... een goed schilderij moet je ook niet van dichtbij bekijken toch?
Ben blij dat ik niet de enige ben met kritische kanttekeningen omtrent deze wagen.
Ik hoop alleen dat deze auto NIET bij een echte liefhebber terecht komt, deze zou zich achteraf wel eens zwaar in de boot genomen kunnen voelen.
Verder trek ik mij nu terug uit deze discussie, ik heb mijn zegje gezegd en daar zal het bij blijven.
Voor degene die mij niet kent, ik rij en onderhoud (zelf) al meer dan 30 jaar de GS en GSA’s die ik heb gereden en heb mij meer dan 12 jaar ingezet dit type auto in Nederland op de weg te houden.