Hallo allemaal.
Maar een een nieuw topic aangemaakt voor de DS Racer.
Ik was helemaal wild toen ik het filmpje op YouTube gezien had, dus bouwen.
De banden daar was ik al aan begonnen, achterbanden zijn dus klaar.
Maar toen het bodywork. Daarin moest ik gaan snijden. Dat is altijd lastig.
Heller werkt met verschillende soorten plastics bij de kit van de DS.
Het zwarte is dus erg taai, gelukkig maar. De rest, waaronder de grijze is gewoon rotzooi. De grijze kan dus niet tegen Contacta van Revell(bijvoorbeeld als extra lasnaad)
Maar goed, er is een begin.
Niet schrikken.
De auto is dus aardig ingekort.
Heb in het interieur de achterportieren losgesneden. Zo ontstond een soort van subframe. Dat gaf genoeg stevigheid en mooie snijlijnen om de zaak in te korten.
Na een paar uurtjes zweten, want het mesje waarmee ik werk is gewoon ultra scherp, ziet de vorm van de auto er in een ruwe schets zo uit.
Vriendelijk race groet,
Robert Jan
Totaal aantal Berichten: 5483
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Weer een mooi project om t volgen!
Gaaf!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Heb je al een idee hoe je de nieuwe neus gaat maken?
Of wordt het een oude neus racer?
Hallo allemaal, bedankt weer voor het kijken.
Dat met die neus is even kijken naar wat fotomateriaal.
Ga de eerste monteren met wat tape en kijken waar er iets bij of af moet. Volgens mij zit het vooral aan de onderkant en ‘horens’ die er op zitten. In de schermen zitten dan extra gaten onder de koplampen voor de luchttoevoer.
Maar eerst de bodemplaat inkorten en zorgen dat alles mooi aansluit.
Groeten,
Robert Jan
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Motorkap is smaller in de neus.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Ja dat had ik ook al gezien. Het loopt allemaal wat vlakker weg vanaf binnenkant ter hoogte van de koplampen volgens mij. Voor ik dat ga doen maar eens goed kijken of het niet te veel snijwerk wordt.
Zonder veel erg het dak en de bodemplaat mooi op maat gekregen
Ik had eerst veel te veel weg gehaald en het leek dus niet. Maar het gaf wel een mooiere overgang in het dak door het geheel weer iets te verlengen. Ik heb een deel van het dak weer gebruikt en de B-stijl iets ingekort. Daklijn loopt nu mooi door.
Dat ga ik dus bij de deuren ook nog doen, dan zit de B-stijl weer vast en kan aan de binnenkant wat plaatwerk.
Vriendelijke groet,
Robert Jan
Hallo.
Ik ga beginnen aan de voorkant van de racer. Nu heb ik een vraag. Ik ga alles zoveel mogelijk nabouwen.
Het blok blijft dat van de DS19. Op de foto staan 2 onderdelen in een rood cirkeltje.
Zijn dit de remdruk cilinders voor en achter? Zo ja, welke is voor en welke achter?
Alvast bedankt voor jullie belangstelling en ik hoop dat ik nog meer vragen beantwoord krijg op korte termijn. Die gaan er voorlopig nog wel komen.
Groeten,
Robert Jan
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006
- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
De in de rode cirkeltjes weergegeven onderdelen zijn de twee motorsteunen.
Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën
Bedankt voor het antwoord.
De vorm deed mij vermoeden dat het om cilinders ging.
Maar eens even verder zoeken naar waar en vooral hoe die eruit zien.
Vriendelijke groet,
Robert Jan
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Kijk hier maar effe.
VgF je broer
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Heb je al eens gekeken op de website van SPAM?
http://www.SPAM.nl/3jan2013.html
Een beetje onderaan zie je de motorsteunen.
Trouwens, de motor van een “moderne” DS ziet er wel anders uit.
Het meest opvallende is dat de DS19 2 groepjes van 2 bougiegaten vlak bij elkaar heeft en bij de nieuwere (5x gelagerde krukas) motoren zijn de bougies gelijk verdeeld.
Luchtfilter is ook anders, maar dat zou bij de racer wel eens heel afwijkend kunnen zijn.
Edit: op de website die je broer net heeft gepost kan je het verschil met de motor goed zien.
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
En is die andere nu al klaar
VgF je broer
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Bedankt voor de handige link broer.
Blok kan ik niet veel aan veranderen, dus dat is gewoon standaard uit de Heller kit. Snap nu wel weer iets meer van waar alles naar toe gaat met die wirwar van kabels en leidingen. Ook de kleuren zijn mooi meegenomen.
En die andere dame kan ik dus nu echt afmaken.
Groeten,
Robert Jan