Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Aan de passagierskant.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
http://www.leboncoin.fr/equipement_auto/547935311.htm?ca=12_s
Als je haar maar goed zit
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Merci!
Maar ik heb een vierkant plaatjes die op het raam gelijmd is.
Is dit wel een originele spiegel? Hij komt zo kitsch over…
Voor wat betreft de kachelkraan,
Als ik aan de bijrijderskant in het handschoenenkastje door het lampgat kijk kan ik de hevel zien bewegen.
Dat is al iets. Wat me opvalt is dat wanneer ik de schuif helemaal op warm (rood) zet, voel ik de laatste 2 cm. weerstand.
Alsof de klep al dicht zit / of open? En er zit nog ruimte in de kabel. Wanneer ik de schuif op koud zet voel ik geen weerstand.
Valt er nog iets af te stellen aan de kabel qua slag zodat ie helemaal tot einde rood geschoven kan worden?
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Aan de onderkant van je hevel zit een schroefje ,waarmee je de draad kunt verstellen .
Hiervoor moet wel je middenconsole even los.
Zal eens kijken of ik een foto heb.
Als je de foto groter maakt kun je zien dat de buiten mantel met een klemmetje vast zit,deze iets lossen mantel verschuiven en weer aandraaien.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Super! Bedankt voor de foto en je uitleg.
Ik ga proberen of ik de kabel nog iets kan bijstellen.
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Vandaag voor het eerst bij een CX club evenement geweest, was bij Ad Brouwer te Vaasen.
Leuk om al die CX-en met eigenaren in diverse pluimage te zien.
Warne lucht zal toch aan een niet volledig sluitende kachelkleo te wijten zijn.
Knipperlicht lampje in het dashboard deed het niet, lag niet aan het lampje maar eeb het relais.
Weer war wijzer geworden! Waar kan ik nieuwe kopen?
Leuk om kennis te maken met Nelis Infra, hij heeft voordat ik de Prestige kocht hier ook even aan gesnuffekd.
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Ik merk dat de afsluitring van de oliepeilstok niet helemaal op de buis aansluit.
Er zit 1 cm. ruimte tussen, ik voel wel dat het einde van de stok in het blok ergens op stuit.
Is dit normaal voor een 2400 carburateur of heb ik niet de juiste stok in het blok.
Ik kan me voorstellen dat er nu te veel of te weinig olie in het blok zit omdat ie niet het juiste niveau aangeeft…
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ik stopte net mijn oliepeil stok ook terug in het blok.
Na jou aan de telefoon gehad te hebben.
En bij mij komt de peilstok ook ergens tegen aan.
En staat hij er ook een cm boven.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
De voorgeschreven hoeveelheid olie er in doen en dan kijken waar het op de peilstok mee overeenkomt.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Als ik dit zo lees en de foto zie begin ik me af te vragen of dat plastic ‘stoppertje’ niet gewoon verschuift na gebruik door de loop der jaren.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Dat zou best kunnen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Bij mij ziet dat er ook zo uit hoor.
Ik heb wel eens geprobeerd of dat plastic ding loszat, maar is niet zo.
Zou het kunnen dat de peilstok gewoon op de bodem vsn het carter staat?
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Dat denk ik ook,mijn “dopje ” zit ook vast op de stok.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Grappig, ik heb ook precies hetzelfde bij mij 2500gtiturbo2 en me ook aktijd afgevraagd of er iets niet klopte. IS dus blijkbaar de franse slag.
Zou het misschien zijn voor de ontluchting ofzo van het een of ander?
In ieder geval een geruststelling dat dit normaal is.
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976