Mijn CX heeft linksachter versleten draagarm lagers.Kan ik deze lagers vervangen terwijl de draagarm nog onder de auto zit,of moet ik daarvoor de draagarm geheel verwijderen.
CITROEN C5 1.8 Break 2001.
Eerder,
CX Athena 1981,CX Athena LPG 1981, CX 2000 1975, CX 2000 Athena 1985, CX 2400 IE Automatique 1982, XM Break type1, GS 1200 1974, BX 1400 1988, BX Break 1.6 TGI 1991GSpecial 1979,C5 2.0 Exclusive,C5 Break 1.8 2001, DSuper 1974, Ford Taunus 17M Super 1964.
DSuper 1971, G Special Break 1972.
Heel de draagarm moet eruit.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Dat betekend dus veercylinder en leiding losmaken om de draagarm uit te bouwen,dat had ik juist willen voorkomen.
CITROEN C5 1.8 Break 2001.
Eerder,
CX Athena 1981,CX Athena LPG 1981, CX 2000 1975, CX 2000 Athena 1985, CX 2400 IE Automatique 1982, XM Break type1, GS 1200 1974, BX 1400 1988, BX Break 1.6 TGI 1991GSpecial 1979,C5 2.0 Exclusive,C5 Break 1.8 2001, DSuper 1974, Ford Taunus 17M Super 1964.
DSuper 1971, G Special Break 1972.
wanneer de draagarm eruit ligt controleer dan gelijk of het ontluchtingsventiel los wil !! breekt vaak af. kun je dan nog “makkelijk” uitboren en nieuwe draad tappen.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Inderdaad alles moet los.
Ook de stabilisatorstang (vul ringen op gelijke plaats terugzetten).
Van de operatie zelf heb ik laatst wat ftos gemaakt: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/221532/
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v









Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
En fabriek dan ook even een smeernippel in de arm zelf (als die er niet in zit) voordat je ‘m weer terugplaatst, zodat je ADAL de wellicht iets langer mee gaat. Kun je de hele bende lekker in het vet zetten. Succes.
Groet!
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’






















Totaal aantal Berichten: 3197
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Die twee bouten van de torstiestang lang genoeg en overvloedig in echte antiroest zetten .
Is een stalen bout in een aluminium arm met fijne schroefdraad ,
als dat vast komt is het einde oefening draagarm .
Walter
Meten is weten , gissen is missen









Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
Inderdaad, heb ik meegemaakt, zo’n afgebroken bout. Heb m eruit gekregen, maar kostte heeeel veel tijd. Kun je beter om een andere draagarm uit.
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’