Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Heb je die van 220 nou ook (iets te snel) gekocht?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43290
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Die antennevoet op een andere maat maken dan origineel is niet slim. Gewoon maken zoals Citroen ze maakte, dan kan een ieder de antenne van zijn eigen keuze monteren door middel van een eigen aanpassing. Straks zit je met 250 van die voetjes en gaat Hirschmann op de fles, moet je uitwijken naar een antenne van Ho-Chi-Tai of Ta-Ke-Sooy en past dat weer niet in je antennevoet. De originele antennevoet heeft een groot gat, da’s mooi: met vulbusjes kan je zo’n beetje iedere antenne in die voet beunen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Voor zover Bart zich kan herinneren, past de Hirschmann zonder aanpassing van het originele busje. Dat wil ik checken. Ik wil gewoon graag over alle informatie beschikken. Bart zei me dat die van € 220 het ding is dat je wil hebben. Omdat ik tzt toch een nieuwe antenne wil, heb ik die inderdaad besteld en zal ik die ook moeten afrekenen. De tweede heb ik inderdaad ook gekocht. Gelukkig loopt de antenne van mijn Volvo ook op z’n end. En ach, die raak ik anders wel weer kwijt. En ik wil weten of beide passen en wat het verschil is in kwaliteit. Want voor 150 piek moet dat zo zijn en dan speelt de vraag of het verschil zinvol is. En als je een onderdeel succesvol wil reproduceren en aan de man brengen, dan moet het totaalplaatje kloppen. Dus zat er inderdaad wat mij betreft niks anders op dan 2 antennes te kopen.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Die van conrad heb ik zo’n 2 jaar geleden gemonteerd en doet het nog steeds na volle tevredenheid
Of er kwaliteitsverschil is ???? denk het niet: conrad slaat wat grotere aantalen in en dat zie je (gelukkig) ook terug in de prijs. Had ook die membraampjes voor de koplamp verdraaing een 2 tal jaren geleden besteld bij ekris a 7 euro het stuk. Wou net een paar extra aanschaffen (reserve) vraagt ie opeens 32 euro het stuk… ‘T zal de crisis wel zijn denk ik
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Membraampjes, kan je beter bij de Franse club bestellen. Dan heb je ook geen reserve nodig. Die gaan namelijk veel langer mee.
citroen23 schreef:Die van conrad heb ik zo’n 2 jaar geleden gemonteerd en doet het nog steeds na volle tevredenheid
Of er kwaliteitsverschil is ???? denk het niet: conrad slaat wat grotere aantalen in en dat zie je (gelukkig) ook terug in de prijs.
Het zijn beide Hirschmann-antennes waarover ik de vraag stelde. De vraag is of er kwaliteitsverschil is tussen de beide types van het merk. Dat gaan we dus uitvinden.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 43290
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
U-Niek schreef:Membraampjes, kan je beter bij de Franse club bestellen. Dan heb je ook geen reserve nodig. Die gaan namelijk veel langer mee.
Eens! Die van Eriks zijn het nét niet…. Die van mij bleef lekken… Het kreng…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
bogaard77 schreef:Heb je die van 220 nou ook (iets te snel) gekocht?
Hoezo ” ook”?
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Inderdaad beide gekocht voor het goede doel.
Zojuist zijn de Hirschmann 5091 en de 2050 met Erik Donk meegegaan, tezamen met een door Bart Kocken nagemaakt plastic buisje. Beide antennes passen prima in het plastic deel van de geleider. Bij de 5091 ziet het iets mooier. De lengte van de sprieten vanaf het rolblok van de antenne is van beide antennes iets anders. Daar moet met de montage rekening mee worden gehouden. Voor degenen die er nog geen hebben en een antennegeleider willen, de Hirschmann antenne past in ieder geval!
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Mooi man!
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Wordt het nu precies als het origineel? Of aangepast aan een hirschman?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Dank je Niek! Ik vind het ook echt leuk dat het gaat lukken.
Aanpassen is waarschijnlijk niet nodig. In het plastic pijpje van Bart Kocken passen beide Hirschmann antennes. Bart heeft een kopie gemaakt van het origineel. Donk gaat nu kijken of het originele pijpje exact hetzelfde is als die van Bart. In de laatste zit aan de binnenkant net onder het uiteinde een randje/vernauwing. Denkbaar is zoiets mee te gieten zodat de vernauwing op maat van de gebruikte antenne kan worden uitgeboord. Voor de rest zullen de ‘pootjes’ van het pijpje, het deel dat het spatbord in gaat, ietwat naar buiten worden gegoten. Het pijpje moet je dan dus aan de onderkant een beetje samenknijpen om in de ring op het spatbord te schuiven. Daarmee blijft er een beetje spanning op staan en blijft het pijpje zitten.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Kwam deze tegen…......
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Op het schuine onderdeel met chromen randje is dat chromen ding opgeplakt denk ik. Dat hoort zonder chromen randje te zijn. De moer is niet origineel, maar dat zie je niet. De plastic tuit heeft geen brede rand op waar die uit het chromen deel komt. Het pijpje valt dan ook in het chromen deel, terwijl het erop hoort te vallen. Het belangrijkste onderdeel is er. Het tuitje is binnenkort waarschijnlijk ook los te krijgen omdat die tuitjes slijten. Waarschijnlijk worden de nieuwe antennegeleiders nog wat goedkoper dan dit op e-bay aangeboden exemplaar.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
citroen23 schreef:Kwam deze tegen…......
Op de eerste foto zie je gewoon dat de zwarte plastiek afgezaagd is !!
Walter
Meten is weten , gissen is missen