Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 16-09-2013
- C3 Pluriel 1.4i Côte d'Azur
- C3 Pluriel 1.4i
Ik wilde jullie nog even op de hoogte stellen van de laatste stap in mijn dakreparatie. Zoals reeds aangehaald in de eerste post moest ik nog een extra keer naar Frankrijk om bij de man zelf een extra stukje in de cassette te laten lassen waardoor de kabelhulzen in de raamomlijsting niet meer kunnen bewegen. Beweging is immers de oorzaak van bovenmatige slijtage aan de (nieuwe) kabels en dat wilden we vermijden. Tevens moest er nog één van de haakjes, die het dakje bijeenhouden als het zich over de achterruit vouwt, vervangen worden (en dat stuk was de eerste keer niet voorradig). Was een leuke ervaring! De twee reparaties zijn netjes uitgevoerd en ik kon mijn ogen uitkijken naar alle Pluriel-stukken die naar Franse slag doorheen de werkplaats (in even Franse stijl) lagen. Van deuren en schokdempers over motorkappen, kofferdeksels, stoelen, spiegels tot een halfgestripte Pluriel binnen en maar liefst vier exemplaren buiten in verschillende stadia van afbraakwerken. En dan vergeet ik nog de dozen vol kleinere (interieur)onderdelen, zoals snelheidsmeters, handschoenenkastjes, airco-units…
Ik kon niet weerstaan om een originele C3-schuif mee te nemen die het gat onder de radio moet opvullen; destijds een accessoire die je nieuw kon bestellen om de C3 en de C3 Pluriel en die ik al een tijdje zocht, maar nooit los wordt aangeboden, tenzij (duur) bij Citroën zelf. Om die te installeren moet de radio er wel even uit… Ik plaats wel een foto als dat er allemaal netjes inzit
2006 Citroën C3 Pluriel 1.4i Côte d’Azur & 2007 Citroën C3 Pluriel 1.4i
Totaal aantal Berichten: 9363
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Die lade onder de radio heb ik ook destijds in onze Pluriel geplaatst.
Maar daar hoefde ik niet de radio voor te demonteren.
Gewoon het aflegvakje verwijderen en de lade daarvoor terugplaatsen.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 16-09-2013
- C3 Pluriel 1.4i Côte d'Azur
- C3 Pluriel 1.4i
Ah, da’s nog beter nieuws! Dan probeer ik dat morgen even uit Hoe krijg je dat aflegvakje er overigens uit? Het rubberen matje eruit en dan trekken of…?
2006 Citroën C3 Pluriel 1.4i Côte d’Azur & 2007 Citroën C3 Pluriel 1.4i
Totaal aantal Berichten: 9363
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Dit is het gedemonteerde vakje.
Aan elke zijkant zit een nokje.
Door aan weerszijden naast het vakje iets stevigs te steken, bijv. een brede schroevendraaier, en de zijwand iets naar binnen te drukken, komt het vakje los en kan je ‘m er zo uit trekken.
De lade klikt op identieke wijze er weer in bij montage.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 16-09-2013
- C3 Pluriel 1.4i Côte d'Azur
- C3 Pluriel 1.4i
Hartelijk bedankt voor de tips! Het schuifje zit er in, was idd een fluitje van een cent!
2006 Citroën C3 Pluriel 1.4i Côte d’Azur & 2007 Citroën C3 Pluriel 1.4i
Totaal aantal Berichten: 9363
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
We zijn op de wereld om elkaar te helpen, nietwaar?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 16-09-2013
- C3 Pluriel 1.4i Côte d'Azur
- C3 Pluriel 1.4i
Totaal aantal Berichten: 9363
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Netjes!
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Hoi,
zelf heb ik een rode pluriel van 2003.
Deze heb ik nu een 4-tal jaar in mijn bezit.
‘k ben er zeer tevreden over, maar heb wel een “dak” vraagje.
Het open dak werkt naar behoren, maar als ik het over de achterruit laat gaan, dan komt het met
moeite terug naar boven.
Nu laatst blijft het zelf steken bij de overgang van raam naar dak.
Als ik met mijn hand help trekken, dan gaat het wel.
Kan het zijn dat deze constructie ergens moet worden ingevet?
Indien zo, weet er iemand waar?
Of (hopelijk niet) is ter toch meer aan de hand.
mvg
Jeffrey
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 16-09-2013
- C3 Pluriel 1.4i Côte d'Azur
- C3 Pluriel 1.4i
Hoi Jeffrey,
Volgens de reparateur van mijn Pluriel is het motortje dat het dak terug over de achterruit moet dragen te licht voor de taak dat het moet vervullen. Het is hetzelfde als dat van je elektrische zijruiten en is eigenlijk niet voorzien op het vrij zware dak. Als ik je klachten zo hoor, vermoed ik dat je het motortje vroeg of laat eens zal moeten vervangen.
2006 Citroën C3 Pluriel 1.4i Côte d’Azur & 2007 Citroën C3 Pluriel 1.4i
Hoi Escher,
Dank voor de reply.
Als ik het goed begrijp zijn er geen smeerpunten aanwezig.
Waar zit motortje in de wagen ingebouwd en hoe bouw ik dit het beste uit?
mvg
Jeffrey
Totaal aantal Berichten: 9363
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ik moet ws erg diep graven, maar ik heb ergens eens gelezen dat de geleiderails van het dak periodiek met een bepaald vet gesmeerd moeten worden.
Als ik het gevonden heb, kom ik erop terug.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Hey,
alvast bedankt voor de moeite
Jeffrey
Totaal aantal Berichten: 9363
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gevonden!
In het gedeelte van het werkplaatshandboek, dat de vervanging van het vouwdak behandelt, wordt aangegeven dat de geleiderails met Molykote EM-50L vet gesmeerd moeten worden.
Dit vet is speciaal voor het smeren van kunststof.
Molykote®EM-50L
●Beschrijving – Synthetische olie/lithiumzeepvet. Uitstekend verenigbaar met kunststoffen zoals
polyacetalen en polyamides. Samengesteld voor betere hechting aan oppervlakken en geluidsdemping.
●Toepassingen– Ontworpen voor smering van kunststof/kunststof en kunststof/metaal bij
elektromechanische toepassingen zoals kleine tandwielen en bewegende onderdelen in printers,
taperecorders en cd-spelers.
●Kenmerken– Breed temperatuurbereik; Verenigbaar met vele kunststofsoorten; Goede smering;
Samengesteld voor betere kleving aan oppervlakken; Geluiddempend.
●Samenstelling– Polyalfaolefine; Lithiumzeep.
●Temperatuurbereik – Van -40 tot +150ºC
●Verpakkingen– Blikken: 1kg, 16kg
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Dag René,
Dank voor de moeite.
Ik zal zien om die molekote aan te schaffen.
Zoals je hierboven kan lezen, is het waarschijnlijk het beste, als ik me al een
nieuw motortje voor de kapbediening aanschaf.
Weet jij waar/en hoe, ik het beste dit motortje vervang?
Je vermeldt ook dat je de info uit een werkplaatshandboek hebt gehaald.
Kan ik dit ergens downloaden/aanschaffen?
Alvast bedankt.
mvg
Jeffrey