1 van de 10
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
DS 21 pallas 1969 motor revisie
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 04 november 2013 03:25 PM

Het ene project is nog niet af of de volgende staat er weer…

Een 68-er ds 21 pallas met het mooie geheel zwarte overgangsdashboard incl. continental edison. De wagen heeft lang stilgestaan.. dus met ophalen zal ik met de boormachine aan de slag moeten. Kan deze niet rechtstreeks op de pompas?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 04 november 2013 03:29 PM
  [ # 1 ]

ja maar dan moet je ‘even’ de poelie eraf halen..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 november 2013 03:30 PM
  [ # 2 ]

Modeljaar 1969 dus. Berucht om de zeer slechte kwaliteit van de draadbomen!

De pompas is alleen bereikbaar als je de radiateur er uithaalt geloof ik. Dat moet je even bekijken dus.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 04 november 2013 03:40 PM
  [ # 3 ]
waterman schreef:

De pompas is alleen bereikbaar als je de radiateur er uithaalt geloof ik. Dat moet je even bekijken dus.

Das een goeie idd..

Ga ik nog last hebben van de centrifugaalregelaar ofzo?

Het is idd modeljaar 69.. (sept 68) Waar doen de problemen in de draadboom zich voor?

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 04 november 2013 03:41 PM
  [ # 4 ]

Anders de bezemsteel-list van Joris?
Opkrikken, bollen er af, stukjes bezemsteel in de veercilinders en de bollen er weer op.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 november 2013 04:05 PM
  [ # 5 ]

Bezemsteeltje alleen gebruiken met afgeschreven veerbollen hoor.

Bedradingsproblemen met name achter het dashboard en onder de motorkap. Vele 69’ers kampen er mee en een nieuwe draadboom is mijns inziens de enige échte oplossing. Het komt omdat er een soort rubberen isolatie gebruikt werd in combinatie met binnenwerk wat niet van koper was. Het gekke is dat die bundels alleen op de DS’sen van 69 zitten, en niet in de ID’s of breaks…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 04 november 2013 04:35 PM
  [ # 6 ]

Heb er één keer mee lopen tobben: kanteltrailer!

knuffel

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 04 november 2013 05:37 PM
  [ # 7 ]

Die draadbomen zijn ronduit gevaarlijk. De isolatie brokkelt af en dan gaat het kortsluiting opleveren.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
DS-Frank
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 559
Geregistreerd: 08-11-2006

Gepost: 04 november 2013 05:51 PM
  [ # 8 ]

Kan natuurlijk ook zijn dat die hele draadboom al lang vervangen is intussen…

Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 04 november 2013 07:21 PM
  [ # 9 ]

Zijn de kabelbomen van citron-pieces van een mindere kwaltieit dan die duitse? (Oldtimer-electrique)

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 november 2013 07:25 PM
  [ # 10 ]

Nee, eigenlijk niet. Alleen zitten bij de citron bomen de zekeringhoudertjes soms wat knullig gesoldeerd. Ik gebruik ze overigens zelf ook gewoon hoor. Heel betaalbaar en het werkt en past prima.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 04 november 2013 07:32 PM
  [ # 11 ]

Ok top.. Ziet het er ook een beetje origineel uit?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 november 2013 07:36 PM
  [ # 12 ]

Ja hoor. Ik heb het bij de restauratie van mijn cabriolet d’usine ook gebruikt.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
ds21pallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 29-06-2005

- ID/DS Dspecial
Gepost: 04 november 2013 08:12 PM
  [ # 13 ]

Ik heb een soort mechanische hoogteverstelling gemaakt.
Veerbol er af draaien, schijf er in draaien ( met schroefdraad van de veerbol ) in het midden een gat ( met schroefdraad ) waar ik dan weer een lange bout in draai. Simpel en je beschadigd geen veerbol of demper.
Ik zal straks even een foto maken van wat ik het gemaakt en plaatsen.

Eens een DS altijd een DS.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 04 november 2013 08:46 PM
  [ # 14 ]

Maak je dan geen schade aan de top van de zuiger? Verder een mooie doeltreffende oplossing!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
ds21pallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 29-06-2005

- ID/DS Dspecial
Gepost: 04 november 2013 09:29 PM
  [ # 15 ]

Wat ik vergeten ben te vermelden is dat ik eerst een carrosseriering in de zuiger laat vallen , daar zal de bout op draaien.
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=73&id=356594454&key=DHW4FORL

Eens een DS altijd een DS.

Profiel  
 
 
1 van de 10
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook