Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Het ene project is nog niet af of de volgende staat er weer…
Een 68-er ds 21 pallas met het mooie geheel zwarte overgangsdashboard incl. continental edison. De wagen heeft lang stilgestaan.. dus met ophalen zal ik met de boormachine aan de slag moeten. Kan deze niet rechtstreeks op de pompas?
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ja maar dan moet je ‘even’ de poelie eraf halen..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Modeljaar 1969 dus. Berucht om de zeer slechte kwaliteit van de draadbomen!
De pompas is alleen bereikbaar als je de radiateur er uithaalt geloof ik. Dat moet je even bekijken dus.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
waterman schreef:De pompas is alleen bereikbaar als je de radiateur er uithaalt geloof ik. Dat moet je even bekijken dus.
Das een goeie idd..
Ga ik nog last hebben van de centrifugaalregelaar ofzo?
Het is idd modeljaar 69.. (sept 68) Waar doen de problemen in de draadboom zich voor?
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Anders de bezemsteel-list van Joris?
Opkrikken, bollen er af, stukjes bezemsteel in de veercilinders en de bollen er weer op.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Bezemsteeltje alleen gebruiken met afgeschreven veerbollen hoor.
Bedradingsproblemen met name achter het dashboard en onder de motorkap. Vele 69’ers kampen er mee en een nieuwe draadboom is mijns inziens de enige échte oplossing. Het komt omdat er een soort rubberen isolatie gebruikt werd in combinatie met binnenwerk wat niet van koper was. Het gekke is dat die bundels alleen op de DS’sen van 69 zitten, en niet in de ID’s of breaks…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Heb er één keer mee lopen tobben: kanteltrailer!
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Die draadbomen zijn ronduit gevaarlijk. De isolatie brokkelt af en dan gaat het kortsluiting opleveren.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Kan natuurlijk ook zijn dat die hele draadboom al lang vervangen is intussen…
Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Zijn de kabelbomen van citron-pieces van een mindere kwaltieit dan die duitse? (Oldtimer-electrique)
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nee, eigenlijk niet. Alleen zitten bij de citron bomen de zekeringhoudertjes soms wat knullig gesoldeerd. Ik gebruik ze overigens zelf ook gewoon hoor. Heel betaalbaar en het werkt en past prima.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Ok top.. Ziet het er ook een beetje origineel uit?
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ja hoor. Ik heb het bij de restauratie van mijn cabriolet d’usine ook gebruikt.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik heb een soort mechanische hoogteverstelling gemaakt.
Veerbol er af draaien, schijf er in draaien ( met schroefdraad van de veerbol ) in het midden een gat ( met schroefdraad ) waar ik dan weer een lange bout in draai. Simpel en je beschadigd geen veerbol of demper.
Ik zal straks even een foto maken van wat ik het gemaakt en plaatsen.
Eens een DS altijd een DS.
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Maak je dan geen schade aan de top van de zuiger? Verder een mooie doeltreffende oplossing!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Wat ik vergeten ben te vermelden is dat ik eerst een carrosseriering in de zuiger laat vallen , daar zal de bout op draaien.
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=73&id=356594454&key=DHW4FORL
Eens een DS altijd een DS.