Passen en meten, maar dit is een samenwerking van Heller en Humbrol. Het past allemaal veel beter. Alles goed schoonmaken en vlakschuren en het blok past er zonder problemen in.
Dry fit zoals ze dat noemen.
Kleuren zitten er op en nu eerst iets helemaal afmaken.
Robert Jan
Hallo allemaal.
In een Citroexpert vond ik een foto van een DS uit de London - Sydney Rallye van 1968(beste jaar ooit).
Front van de DS met mooie schijnwerpers, beugels voor bevestiging en het belangrijkste, de afwijkende bumper. Aangepast en verstevigd en ook nog goed te zien. Dat is 1
Ook het dashbord in de latere types is afwijkend in productiemodellen. Echter voor de 2 Fabrieks DS ‘en in deze rallye was een aparte ontworpen. Veel toeters en bellen en ook weer een mooie foto. Dus beide gebouwd.
Achterin de auto is alles gestript. Je kijkt op de kale ‘deuren’. Dak is verstevigd en bij de B-stijlen komen nog kokerbalken tot op de bodemplaat.
Daarna komt de kooi c.q.rol constructie er in.
Big fun zo bouwen. Auto heeft echt een mooie lijn. Alleen het plamuurwerk op het dak heeft kleine scheurtjes gekregen. Zat geen ‘vlees’ onder. Is verholpen en komt dus goed.
Groeten,
Robert Jan
De lijn van de DS is hier goed te zien. Ik vind die dus helemaal te gek.
Interieur achter. Kofferbak ga ik nog afsluiten. Maar zoals bij rallye auto’s komt hier de rol - kooiconstructie ook goed in het zicht.
Dat was het weer.
Robert Jan
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
goed bezig
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Plaats is een foto van het orgineel
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
De foto’s uit de Citroexpert.
Mijn beugel hangt nog iets te veel naar voren ben ik achter gekomen.
Maar ik heb de bevestiging zo gemaakt dat het geheel dichter naar motorkap gezet kan worden.
Eigenlijk zit het alleen in het midden vast.
Robert Jan
MOOI!!!
Die middelste riem lijkt een lederen riem om de motorkap naar beneden te houden… Zit volgens mij ook op de kap vast zo te zien…
Daar heb je gelijk in. Maar een beetje dichterlijke vrijheid neem ik bij deze om het geheel eerst goed bevestigd te krijgen. Als alles goed vast zit op vooral de zijkanten kan ik dit losmaken.
Solderen was a hell of a job gisteren. Al die gebogen lijnen. Ik werd er een beetje dol van.
Maar alles zit dus nog los op de bumper en is eenvoudig te corrigeren.
Robert Jan
Dashbord. Knippen en stanzen met een oude perforator.
Pook voor de versnelling zit in deze auto naast het stuur. Nu moet er nog eens racestuur in en de rest van de handels. Inlaten voor de lucht aan de zijkanten krijgen nog lamellen.
Groeten,
Robert Jan
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Verdeling is goed maar het lijken wel bloempotten wat er op zit.
En die buitenste twee zitten op het scherm en niet op je bullbar
Net als bij pa op de auto
En die middelste zitten er op en niet onder?
VgF je broer
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Ha broer. Ik ga de neus nog veranderen. Maar de Kangaroobar laat ik zo. De lampen blijven dus, is een eigen interpretatie. Ze worden nog wel ronder en misschien wat minder dik. Beugels zitten mooi vast op de bumper. Straks schoonmaken en in de primer.
Robert Jan
Hallo allemaal.
We gaan dus verder met de racer. Ik ben bezig met achterkant van de auto en wel de onderkant.
Uitlaten gemaakt, trommelremmen en de plaat waar straks de verlichting op komt.
Verder gegaan met de rolbeugels, staat nog in de steigers en gaat straks in de auto. Dan is de achterkant klaar en kan die van binnen geschilderd worden. Reserveband komt achterin te liggen.
Groeten,
Robert Jan