54 van de 67
« Eerste  < Vorige 52 53 54 55 56 Volgende >  Laatste »
   
Gespot & gepost Traction Avant
Gepost: 06 november 2013 11:54 PM
  [ # 796 ]

Aangezien de vraagsteller vanuit België reageert, lijkt het mij het meest voor de hand liggend om José Franssen te benaderen.

Profiel  
 
traks
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 508
Geregistreerd: 30-08-2009

- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
- Traction Avant 11BL 1955
Gepost: 06 november 2013 11:59 PM
  [ # 797 ]

De Webwinkel van de Graaf bestaat ook nog, maar er is nu bij CAS ook weer balieverkoop van onderdelen. Overigens is voor het Noorden een goed adres: Antonisse in Koekange.

Profiel  
 
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 07 november 2013 08:30 AM
  [ # 798 ]

Bedankt allemaal. We kunnen weer verder. De Traction heeft enkele kleine werkjes waardoor ze niet meer rijd. Zo moet er een nieuwe batterij, bougies en -kabels op komen. De ontsteking moet na gekeken worden, of wordt vervangen door een elektrische 1-2-3. De remmen zijn ooit verkeerd om gemonteerd. Benzinepomp doet niets meer (heel even hebben we gedacht om er 1 van mijn DS te gebruiken maar die is van ‘72 dus dat gaat niet werken). De voet van de carburator lek en voor de benzinetoevoer hebben ze een stuk tuinslang gebruikt en zo zijn er nog wel een paar foute dingetjes aan de wagen. Ze staat al een half jaar in de garage omdat de eigenaar maart geen besluit kon nemen. En ze moet nu weg om plaats te maken voor de winterstalling van mijn DS zodat ik ook weer lekker verder kan sleutelen.

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
Cire
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1595
Geregistreerd: 27-06-2010

- ID/DS D Super
- ID/DS ID19B
Gepost: 18 november 2013 03:29 PM
  [ # 799 ]

Gistermiddag in Haarlemmerliede tijdens een meeting van de Facebook-groep “Wie rijdt er nou nog in een oude bak?” (Wrennieob)

Afbeelding Bijlagen
IMG_9286.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
franklinBB
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 52
Geregistreerd: 24-02-2014

Gepost: 12 maart 2014 01:24 AM
  [ # 800 ]

Weg dromend in de traction avant van een vriend van mij, ik wilde deze foto even posten en vond dit wel een geschikte plek.

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15823
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 14 maart 2014 11:07 PM
  [ # 801 ]

Gisteren gespot bij Garage Walter van Broekhoven (link) in Utrecht: een “11” uit 1955.
Is het een 11BL, 11BN of iets anders?

Profiel  
 
Gepost: 14 maart 2014 11:13 PM
  [ # 802 ]

Legere Wouter, in een oogopslag te herkennen aan het ronde slingergat in de grille.

Profiel  
 
traks
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 508
Geregistreerd: 30-08-2009

- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
- Traction Avant 11BL 1955
Gepost: 14 maart 2014 11:32 PM
  [ # 803 ]

Inderdaad een 11BL, met koffer (ruitenwissers aan de onderzijde)
Overigens hadden alle Tractions uit de eerste productiejaren een rond slingergat, dus ook de grote modellen (11A, later 11B)

Profiel  
 
Gepost: 14 maart 2014 11:35 PM
  [ # 804 ]

Is het slingergat van zo’n vroeg model niet lichtjes ovaal?

Profiel  
 
traks
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 508
Geregistreerd: 30-08-2009

- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
- Traction Avant 11BL 1955
Gepost: 14 maart 2014 11:40 PM
  [ # 805 ]

Nee, dat was pas in 1937

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15823
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 14 maart 2014 11:41 PM
  [ # 806 ]

Bedankt heren.

Ik gok erop dat ik de diverse Tractionmodellen nooit ga leren. Alleen de 15 Six herken ik van een afstand…

Profiel  
 
Gepost: 14 maart 2014 11:48 PM
  [ # 807 ]

Waaraan dan? Very Happy

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15823
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 15 maart 2014 12:01 AM
  [ # 808 ]

Pfoe, dit ga ik even uit mijn hoofd zeggen: dikkere wieldoppen, bredere banden, dikkere (rechte) bumpers met richels, een geheel verchroomde grill en nog wat kleine dingetjes zoals extra luchtklepjes bij de koplampen.

Kom ik zo door de test? Wink

Profiel  
 
traks
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 508
Geregistreerd: 30-08-2009

- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
- Traction Avant 11BL 1955
Gepost: 15 maart 2014 12:07 AM
  [ # 809 ]

Niet helemaal want al die zaken waren pas van toepassing op de 15/6 uit de jaren vijftig. De eerste zespitters zagen er bijna hetzelfde uit als de 11B met uitzondering van een langere motorkap en een grotere banden maat.

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15823
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 15 maart 2014 12:33 AM
  [ # 810 ]

Ik moet bekennen dat ik bijzonder weinig Sixen heb gezien uit de jaren 30.

Profiel  
 
 
54 van de 67
« Eerste  < Vorige 52 53 54 55 56 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook