cruise control A type
limoenman
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 03-11-2004

Gepost: 07 november 2013 06:08 PM

Wie heeft er een suggestie voor het maken van een soort cruise control in een Ami6?
Een vriend van mijn heeft een 6 volt Ami 6, maar heeft op de lange afstand last van zijn knieen en enkels. Is er iemand die ervaring heeft met een (veilige) manier om niet constant het gaspedaal in te hoeven trappen, maar wel een die meteen uit kan als het nodig is….

C5 break hdi 2004
AMI6-1963

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 07 november 2013 06:35 PM
  [ # 1 ]

Gewoon een echte inbouwen die de snelheid regelt en niet enkel het gas op dezelfde plek houdt : http://www.conrad.nl/ce/nl/product/851329/Waeco-Magic-Speed-cruise-control-MS-50?ref=list

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9405
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 07 november 2013 06:57 PM
  [ # 2 ]

Die is alleen geschikt voor 12V, dus niet bruikbaar in een 6V-installatie.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 07 november 2013 07:30 PM
  [ # 3 ]

Sorry, te rap geweest.
Instaleer ineens een omvormer erbij heb je ook 12 volt voor de GPS, lader van de GSM….
http://www.ledlampendirect.nl/12-volt-stabilisator-dc-dc-converter-6v-36v-naar-12-volt.html

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2973
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 08 november 2013 12:23 AM
  [ # 4 ]

Slim idee zo,n omvormer.

De Waeco MS-50 heb ik inmiddels in 2 DS-en en een Peugeot ingebouwd. Goedkoop, maar prima ding. Uit de instructie haal je niet makkelijk hoeveel opneem magneetjes je op de aandrijfas moet plaatsen: Bij een 15 inch wiel is 1 magneetje goed.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
limoenman
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 03-11-2004

Gepost: 08 november 2013 08:55 PM
  [ # 5 ]

Waar zou ik dan het vacuüm weg moeten halen?
En als ik er een met een elektrische “kabelaantrekker” zou nemen, ga ik mij afvragen of de omvormer alles nog wel aankan, aangezien de 6 volts installatie het op zich al zwaar genoeg heeft om alle vaste gebruikers minimaal te bedienen..

C5 break hdi 2004
AMI6-1963

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2973
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 09 november 2013 01:03 AM
  [ # 6 ]

Vacuum: gaatje in inlaatspruitstuk boren, draad tappen en er een nippeltje op. Is wel een beetje trikkie, omdat je dan ijzersplinters krijgt die bij de cylinder en zuiger komen. Dus als je safe wilt spelen, moet het spruitstuk er even af om deze nippel te maken. ( Een DS heeft een alu inlaatspruitstuk en dan kan je straffeloos boren en tappen)

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
achtpeter
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 10-06-2009

Gepost: 13 november 2013 12:13 PM
  [ # 7 ]

Tsja, in tegenstelling tot een DS heeft een Ami 6 bij wijze van spruitstuk een gammele contraptie van dunne pijpjes en een blikkerig doosje, dat in de meeste Zesjes al doorgeroest, gesoldeerd en weer lek is. Daarin boren en tappen? Zou ik niet doen. Cruisecontrol in een 6-Volts Ami 6 lijkt me geen haalbare kaart.

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 13 november 2013 02:22 PM
  [ # 8 ]

Gaatje in de voet van de carburateur maken en daar een pijpje in tikken misschien? Dat kun je altijd weer afdoppen als het niet blijkt te werken…

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2973
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 17 november 2013 03:12 PM
  [ # 9 ]

We denken iets te ingewikkeld, een Ami6 heeft een soort aan/uit gaspedaal en fijn regelen hoeft niet.
Dus een mechaniek dat het gaspedaal vast zet en lost bij remmen is voldoende:
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/880086/Dynad-Snelheidsregelaar-Eagle?queryFromSuggest=true

Zit denk ik een elektromagneetje ik die lost bij remmen, misschien moet daaraan iets gedaan worden om hem op 6volt te laten werken. Is voor dit geld het proberen waard.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
sloopkogel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 441
Geregistreerd: 13-03-2009

Gepost: 25 november 2013 11:48 PM
  [ # 10 ]

john gold gc55,  werkt met een servo motor

plaats een motor accu van 12 volt ergen in je auto, omvormer ertussen.. klaar
de accu levert spanning genoeg om de servo te bedienen, en die vraagt sowieso niet veel stroom, daarbij komt, de CC gebruik je niet continue dus heeft de accu tijd zat om bij te laden.

vacuum is geen aanrader ik gebruik de cg in een ds, en er werd me door john gold sterk afgeraden om een vacuum systeem te gebruiken aangezien er nagenoeg geen vacuum aanwezig is als de motor moet leveren, en dan ben je juist je CC nodig.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook