176 van de 282
« Eerste  < Vorige 174 175 176 177 178 Volgende >  Laatste »
   
MRB, Milieuzones, Vrijstelling e.d.
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 november 2013 09:41 PM
  [ # 2626 ]

Daarom: doneren aan die mannen! Dat ene geeltje kan je straks 1200 per jaar schelen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007

- C35 Hilton XLS
Gepost: 05 november 2013 10:36 PM
  [ # 2627 ]
rf schreef:

Het feit dat er mensen zijn die hun nek uitsteken is voor mij wel iets zeggend. Als zij dat nl. niet deden zou er niets gebeuren.

Dat staat buiten kijf RF , alleen heb ik niet het idee dat het kwartje aan het vallen is in Den Haag ondanks alle zeer gewaardeerde inspanningen van dhr van Emden en de zijnen

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  
 
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 05 november 2013 11:14 PM
  [ # 2628 ]

Ik denk dat het moeilijk wordt, dat de politieke wil ontbreekt. Maar ik denk niet dat het onmogelijk is. Heel goed dat ‘vrijstelling oldtimer’ hun tanden er zo stevig inzetten.

JW

Profiel  
 
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 07 november 2013 10:00 AM
  [ # 2629 ]

Gisterenavond zette ‘vrijstelling oldtimer’ het videoverslag van de behandeling van het belastingplan in de kamer online.  Er waren weer vragen over de verkeerde voorstelling van zaken, door Weekers maar de staatssecretaris werd niet echt het vuur na aan de schenen gelegd. Interessant is dat wel het volgende steeds terug kwam omtrent de overgangsregering voor LPG en Diesel:

Als reactie op de vragen van Omzigt:
(CDA is een voorstander van het oprekken van de overgangsregering naar Diesels en LPG vanaf 30 of 31 jaar)
“…Het is buiten het budgettaire mandaat van het akkoord zoals het met de oldtimerbranche is overeengekomen. De kosten van het uitbreiden van de overgangsregeling naar Diesel en LPG kost 39 mijl.  Kamer kan een amendement indienen, het is in ieder geval wel uitvoerbaar. Dan ben ik bereid dat uit te voeren als er dekking is…”

Als reactie op de vragen van van Vliet:
(Kan de Diesel en LPG in de overgangsregeling, maar dan va 30 jaar)
“….Aanpassen van overgangsregeling va. 30 jaar voor Diesel en LPG is berekend
Dan moet de kamer met een amendement komen dat dekking biedt. Hier zult u het, als u geen andere voorstellen doet, mee moeten doen….”

Als reactie op de vragen van Bashir:
(Als we eerder allerlei cijfers en getallen hadden geweten was dan er misschien nog een ander akkoord gekomen) “…..Het laatste woord is nu aan uw kamer om al dan niet in te stemmen met de voorstellen zoals die nu in het belastingplan staan, en u heeft tot de stemmingen eind volgende week, (…eh of die week daarna, nou ja in ieder geval tot de stemmingen) om tal van wijzigingen nog door te voeren bij amendement…… “


Het is taai, maar er zit dus nog schot in de zaak.
Wat mij betreft is het een feit dat de nieuwe regeling ongewenst is omdat de oude best goed werkte.
Als er dan een nieuwe regeling komt, dan is de uitsluiting van hobbymatig gereden Diesel en LPG auto’s volstrekt onbillijk.
Bezitters van deze auto’s worden geconfronteerd met een onredelijke lastenverzwaring, en daarnaast met een drastische waarde daling van hun bezit. Kom maar op met dat amendement. En voor de dekking moet Weekers denk ik bij zich zelf te rade gaan. Zijn opstelling is wel heel gemakkelijk.

Ik heb de neiging vanavond weer in de pen te klimmen en bewindslieden aan te schrijven.
Hoe meer reuring hoe meer vreugde. En des te meer kans dat uiteindelijk (mocht de Tweede Kamer akkoord gaan) de Eerste Kamer dwars gaat!

JW

http://www.youtube.com/watch?v=dCePao8Dqoo

Profiel  
 
rf
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 712
Geregistreerd: 02-08-2004

- Overig Panhard Dyna Alu
Gepost: 07 november 2013 10:22 AM
  [ # 2630 ]

Dat ga ik vanavond ook even doen.

Dyna Z1: Tout alu.

Profiel  
 
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 07 november 2013 11:29 PM
  [ # 2631 ]

Allez, nogmaals alle fractievoorzitters en woordvoerders individueel aangeschreven.
Baat het niet dan schaadt het niet. Op 19 nov. komt het belastingplan in stemming.

JW

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 09 november 2013 08:41 PM
  [ # 2632 ]

Ook het kamer debat gekeken. Weekers lijkt z’n woorden zorgvuldig te kiezen en veel in herhaling te vallen van wat de vragensteller net als uitleg bij z’n vraag heeft gesteld, waarbij misschien wel een antwoord uit de weg wordt gegaan.
Hij verschuilt zich achter het feit dat de beraamde opbrengsten reeds mee zijn genomen in het belastingplan en dat de kamer maar een ander voorstel moet doen (amendement in dit stadium) met dezelfde financiële dekking dan wel.
Verder is het volgens Weekers niet belangrijk te kijken hoeveel auto’s langdurig geschorst, gesloopt of ge-exporteerd worden. Hiermee zal een toekomstige evaluatie moeilijk of incompleet worden, laat staan of de opbrengsten raming gehaald kan gaan worden.

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5492
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 10 november 2013 09:01 PM
  [ # 2633 ]

Zo juist op facebook verschenen:

Nieuws van Vrijstelling Oldtimer:

Eindelijk beweging in de zaak!
Eerlijk gezegd kan ik het zelf bijna niet geloven, maar na maanden onophoudelijk werk van ons team, lijkt er eindelijk echt beweging in de zaak te komen! In 2009 wisten wij de regeling die youngtimers trof terug te draaien met algemene stemmen in de Tweede Kamer. Toen lagen de zaken wel heel anders, zo stond die maatregel niet in een regeerakkoord en bij die maatregel hadden niet een aantal partijen een akkoord gesloten met het ministerie van financiën. Ook toen was het tot op het allerlaatste moment super spannend, zelfs tot een uur voor de stemming hadden we toen geen enkele zekerheid. We mochten toen bij Bas van Werven en Carlo Brantsen op BNR Nieuwsradio live verslag doen van de stemmingen.

Onjuiste cijfers
Maar er zijn ook duidelijke overeenkomsten. Bij de youngtimer actie ging alles om cijfers, die spelen ook nu weer een cruciale rol. Ook toen bleken de door het ministerie van financiën gehanteerde cijfers onjuist. Eigen onderzoek wees ook toen uit dat de cijfers van financiën niet konden kloppen. Tot op het einde van de actie bleef financiën achter hun cijfers staan, maar de Kamer koos onze kant. Mocht u het interessant vinden, bekijkt u dan vooral dit fragment waarin Johan Remkes (VVD) ongekend hard uithaalt naar de indiener van het amendement.

Betrouwbare overheid
Overigens stond de VVD toen pal achter de oldtimerbezitter, de VVD wilde toen het amendement Cramer (dat de oldtimer vrijstelling bevroor op bouwjaar 1986) volledig schrappen en de vrijstelling blijven laten in gaan na 25 jaar. Vreemd dat diezelfde VVD per 1 januari 2012 via het amendement Van Vliet akkoord ging met een verscherping EN helemaal met de extreme maatregel die nu voorligt! En dan te bedenken dat de PvdA en VVD in hun toelichting op het regeerakkoord met lof spreken over de ‘betrouwebare overheid’...

Rol Eerste Kamer
Bij onze vorige actie speelde de Eerste Kamer ook een belangrijke rol. Ook toen was namelijk de kwaliteit van wetgeving in het geding. Dat is met de oldtimers nog veel sterker aan de orde. U kent ons belangrijkste argument inmiddels: dit is de derde maatregel in 4 jaar die dezelfde groep hard treft. Dit zou de Eerste Kamer niet moeten toelaten en alles wijst er inmiddels op dat dit niet zal gebeuren! De Eerste Kamer heeft Weekers eerder dit jaar ook al teruggefloten inzake de pensioenen. Ook dit jaar hebben wij al gesproken met diverse Eerste Kamerleden. Zonder uitzondering zeggen zij dat er wel een heel sterke aanleiding moet zijn om de wet 3 maal in 4 jaar voor dezelfde groep ingrijpend te veranderen. En zoals wij hebben bewezen, is die aanleiding er juist niet!

Spannende week
Komende week wordt spannend. Maandag spreek ik met Helma Nepperus (VVD) en heb ik een afspraak op het ministerie van Financiën. Dinsdag wordt waarschijnlijk gesproken met verschillende Eerste Kamerleden en woensdag staat een afspraak met Wouter Koolmees (D66). Daarnaast zitten er nog verschillende afspraken met Kamerleden in de pijpleiding.

FEHAC
De afgelopen maanden hebben wij goed contact onderhouden met de FEHAC. De FEHAC is blij met al het werk dat wij gedaan hebben. Aangezien het er nu toch echt op begint te lijken dat de oldtimerregeling in de huidge vorm (40 jaar compromis) het niet gaat halen, blijft afstemming met de FEHAC van belang.

Wij geven de strijd niet op voordat de maatregel van tafel is!

Met vriendelijke groet,
Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 10 november 2013 09:57 PM
  [ # 2634 ]

De FEHAC is blij met al het werk dat wij gedaan hebben. Aangezien het er nu toch echt op begint te lijken dat de oldtimerregeling in de huidge vorm (40 jaar compromis) het niet gaat halen, blijft afstemming met de FEHAC van belang.

Haha ja dat zal best. Ik vind het nogal hypocriet allemaal. De FEHAC heeft zich als “belangenbehartiger” van oldtimerbezitters eerst zonder slag of stoot buitenspel laten zetten en nu zijn ze blij dat Wouter van Embden het onderzoek doet DAT ZIJ ZELF HAD MOETEN DOEN… Ik begrijp echt niet dat we als clubs nog geld spenderen aan deze prutsers.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 10 november 2013 09:59 PM
  [ # 2635 ]

Precies. Je neemt me de woorden uit m’n mond very good

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 10 november 2013 10:12 PM
  [ # 2636 ]

+1

JW

Profiel  
 
Citrobenz
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 28-10-2010

- Xsara Picasso
- Ami 8 berline
- Berlingo 1.4 grijs kenteken
Gepost: 11 november 2013 11:20 AM
  [ # 2637 ]

Helemaal mee eens

Groeten van Henk uit Steenwijk.
doei

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 12 november 2013 09:06 PM
  [ # 2638 ]

Vandaag hadden wij een afspraak met Wouter Koolmees (D66) waarbij Ed Groot van de PvdA onverwacht aanschoof. Met zijn drieen hebben wij een bijzonder vruchtbaar gesprek gehad.

Er lijkt breed draagvlak te zijn in de Eerste en Tweede Kamer voor een oplossing die wij hebben bedacht, maar waarover wij helaas nu nog niet in detail kunnen treden. Wij hebben aan Pieter Omtzigt van het CDA gevraagd om deze oplossing vanavond voor te stellen aan Staatssecretaris Weekers en hopen dat hij dit gaat doen.

U kunt ons daarbij helpen en roepen daarom iedereen met een Twitter account op om een hele positieve tweet uit te sturen naar Pieter Omtzigt die namelijk keer op keer opkomt voor u als oldtimerbezitter. In deze tweet zou u bijvoorbeeld kunnen vragen: “Beste Pieter, wij waarderen uw inspanningen voor de oldtimerliefhebbers enorm en hopen dat deze tot een doorbraak kunnen leiden”.

Twitteraccount Pieter Omtzigt: @PieterOmtzigt

Wilt u live meekijken naar de ontwikkelingen omtrent het oldtimerdossier, kijk dan hier:
Livestream Tweede Kamer

Wouter zit op dit moment van schrijven uiteraard namens u op de publieke tribune.

Met vriendelijke groet,


Arjan Lenoir,
Namens Team VrijstellingOldtimer

Beetje raar om positieve berichtjes naar iemand te gaan sturen als je geen idee hebt waarover…

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 12 november 2013 10:28 PM
  [ # 2639 ]

Ben het debat momenteel live aan het volgen.
Omtzigt heeft Weekers gevraagd of de plannen een jaar uitgesteld kunnen worden. RDW en andere instanties zijn waarschijnlijk nog niet klaar om de regeling met betrekking benzine-auto’s te controleren in Jan. en Feb. volgend jaar.
Geschorst tot 21:40 uur (plaspauze)

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 12 november 2013 10:29 PM
  [ # 2640 ]

Waaauw een jaar uitstel. Geweldig…

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
 
176 van de 282
« Eerste  < Vorige 174 175 176 177 178 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook