Beste Xm genoten,
Ik zal me ff voorstellen…. Ben Remco en woon al een aantal jaar met mijn vrouw en kinderen in Oostenrijk (Kärnten ,Hermagor).
Ook ik heb een Hobby die Xm heet In mijn bezit zijn een Witte 2.1 td vsx automaat 1995 (185000) en een zwarte V6 24v exclusiv 1991 (140000) HANDGESCHAKELD!. Deze V6 heeft een klein probleemtje…... ze slaat niet meer aan.
Heb haar voor drie weken geleden onder de Carport parkeerd en omdat de akku schlecht was heb ik die vandaag vervangen.
Startmotor draait super…. Maar Motor slaat niet aan!
Benzine is er (pomp loopt bij kontakt en stinkt naar benzine)
Vonk is er ook….
Bdp sensor geeft 349 ohm….
Startblokkeering uitgeschakeld (groen)
De lexia gaf in het begin geen fout aan maar na een aantal keren proberen kreeg ik toch een melding die ik niet begrijp…..‘permantente fout in gaskleppotentiometer kortsluiting met - .
Kijk ik in de life data van de lexia zie ik wanneer ik de gasklep beweeg het voltage veranderen en ook de tekst veranderd van ‘stationair , halfgas , volgas’
Zou deze potmeter echt stuk zijn (en waarom geeft die dan data aan) en of zijn er nog andere opties die ik nog moet controleren?
Groetjes Remco
Waarschijnlijk de onsteking. Heb de verdeler losgemaakt en was behoorlijk ingebrand , na deze schoongemaakt te hebben ging het starten. Ik Bestel een nieuwe rotor en verdelerkap en hoop dat het probleem opgelost is.
gr
Nou Goed opgelost! Zie niet veel denk ik in oostenrijk, de XM?
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Ik hoop ook dat het opgelost is !
De XM is wel een zeldzaamheid hier in Kärnten. In Oostenrijk zijn natuurlijk ook Citroen Clubs.
Over het algemeen is de kennis bij de Dealers onvoldoende , dus ga je zelf maar aan het sleutelen.
Heb dan ook veel kennis opgedaan op het xm Forum , alleen jammer dat je betalend lid moet zijn op
een nieuw Topic te kunnen openen. Hoop dan ook op dit forum antwoorden en of suggesties te
kunnen krijgen op mijn vragen.
(ben tenslotte maar een amateur )
Gr
Remco
Totaal aantal Berichten: 2125
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Voor zover ik weet hoef je geen betalend lid te zijn om topics aan te maken. Het documentatie gedeelte is wel alleen voor clubleden.
Hoi Furriegurrie,
Om een nieuw Topic te openen moet je betalend lid zijn. Voor ongeveer 6 maanden
geleden kon ik een Topic openen. Na de vernieuwing van de Website kon dat niet meer.
Heb dan een mailtje gestuurd en moest dan (betalend) lid worden om een topic
te kunnen openen. Reageren en of inhaken kan ik natuurlijk wel.
Vindt het natuurlijk ook niet erg om ergens voor te betalen. (gaat tenslotte om de XM)
Maar ik woon in Oostenrijk en kan niet bij al die fantaschtische aktiviteiten zijn die
de Club organiseerd.
gr
Remco
Totaal aantal Berichten: 2125
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Belachelijk, dat was nooit zo en is in mijn ogen een verkeerde insteek. Forum moet laagdrempelig zijn…
Ja , zie het nu ook , net even geprobeerd op het XM forum, gaat idd niet, vreemd verhaal hoor.
Nou ja , posten we toch hier?
Net zo makkelijk.
XM TCT Ambiance`94
Las er toevallig net een discussietje over op het XM forum waar ik dan lid van ben. Mij ontgaat de meerwaarde van die “blokkade” eveneens. De 23ste is er toevallig een ALV, daar zal het ongetwijfeld te berde worden gebracht. Ben benieuwd.
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
furriegurrie schreef:Forum moet laagdrempelig zijn…
Nou, hier zijn jullie meer dan welkom met jullie xm’s en vragen. Dus zegt het voort onder elkaar en vind de weg naar het cifo.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste