Inderdaad prachtig, doet me wat terugdenken aan mijn kever, l54d ofwel marina blue noemen ze dat bij VW.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 11-02-2007
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Prachtig!!
Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008
- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Ziet er inderdaad heel mooi uit. De kleur doet mij denken aan mijn good ol’ Honda C70
Nu rustig afbouwen. Heerlijk stadium van een restauratie, dit. In het voorjaar/zomer kom je haar ff showen bij Bess, toch? Pretty please?
Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé
En ik mis nog steeds m’n V6 XM…
Even gauw een paar fotootjes van de opbouw, de achterzijde is zo goed als af:
maar weet iemand hoe ik de slotcylinder uit het slot krijg ? er lijkt een klein veertje in de groef te zitten, maar hoe krijg ik dat er uit ???
En tenslotte even een arial view van het geheel
Morgen weer verder
Niels
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ziet er al goed uit
Mooi die eerst foto
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Grappig die chevrons zo om..
Groetjes, Frank
1989-1996: DSuper5 ‘74
1996-2019: DS Break 23 ‘71
2005: BIOD Expert 6L ‘73
2019: Mercedes 350SL ‘74
2020: Honda Goldwing GL1000 1975
Citroëngarages in binnen- en buitenland
Totaal aantal Berichten: 10256
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Meestal kunnen slotcilindertjes er alleen maar uit als je de sleutel er in steekt.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 10-12-2006
- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Het veertje houdt de cilinder vast, dus dat zul je er af moeten prutsen. Ik doe dat met een heel klein horlogesmakerschroevendraaiertje (3 x woordwaarde).
‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Als het veertje eraf is,de sleutel erin,en ronddraaien .
En op een bepaald punt ,kun je dan de cilinder eruit halen.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Goed,even terugkomend op het slotprobleem, bedankt voor de input maar uiteindelijk was de oplossing kinderlijk simpel:
Vanmorgen eerst een bak koffie gezet en met de koffie in mijn hand naar de werkbank gelopen waar het slot lag, ik pak het op maar aangezien het nog vettig was van de WD40 van gisteren glipt het slot uit mijn hand en valt op de vloer, de cylinder schiet er door de klap uit en ligt een meter verder, probleem opgelost ....
(Ik had trouwens wel meer reacties op de omgekeerde chevrons verwacht) .....
Niels
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Twee is toch genoeg?
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Ondertussen bouwen we rustig verder, eerste delen van de bekleding zitten weer op de plaats.
Voorschermen weer op de plaats, verlichting weer werkend
Wat me opvalt is dat de meedraaiende koplampen alleen aan kunnen als het dimlicht aanstaat, ik zou eigenlijk verwachten dat die met het groot licht meeschakelen, iemand een idee waarom dit zo is ??
Morgen koplampen stellen en verder met de bekleding.
Niels
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dan heb je de boel verkeerd zitten. De draailampen moeten alleen met grootlicht aan kunnen, niet bij dimlicht.
Wat heb je trouwens voor vreemd tapijt op de motortunnel zitten?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gingen ze maar met dimlicht aan, dan had je er nog wat aan, nu zitten ze er voor de kat zijn viool op, wanneer maak je immers een scherpe bocht met grootlicht aan..
Midden in de nacht op een bergweg met scherpe haarspeldbochten. Prachtig gezicht en ook nog handig.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper