9 november: Veiligheidsdag Citroën Nederland
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 17403

- CX 2400 Super
Gepost: 03 november 2013 11:43 PM

van de voorpagina

Al jaren lang prijkt de veiligheidsdag van Citroën Nederland op de kalender van veel Citroën-rijders. Zaterdag 9 november kun je bij een van de erkende Citroën-reparateurs gratis laten controleren of je auto winterklaar is. Je profiteert dan van vele procenten voordeel op accu’s en ruitenwisserbladen. Een Bib Gourmand maakt het feest compleet.

De veiligheidsdag van Citroën Nederland heeft zijn vaste plaats in de kalender van de Nederlandse Citroën-liefhebbers inmiddels wel verdiend. Op zaterdag 9 november is het weer zo ver, dan kun je je Citroën bij alle erkende Citroën-reparateurs in Nederland laten controleren. Zij kijken naar carrosserie, ruiten, accu, de niveaus en de vorstbestendigheid van de diverse vloeistoffen, verlichting, ruitenwissers en -sproeiers, slangen, kabels, banden, spiegels en remmen. Wordt je auto op al deze punten goedgekeurd, dan kun je ontspannen de winter tegemoet zien.

Wordt je auto niet goedgekeurd, dan ben je direct aan het juiste adres voor een vakkundig herstel. Dat herstel hoeft niet eens duur te zijn, want de Citroën-reparateurs bieden je tot eind december 25% korting op accu’s en 20% korting op ruitenwisserbladen. Ook als je banden aan vervanging toe zijn, kun je nergens beter terecht dan bij Citroën. Tot en met 1 december loopt een heel aantrekkelijke winterbandenactie: Citroën garandeert dat je nergens een goedkopere set Michelin-winterbanden op staalvelgen zult vinden. Als je de bandenfactuur naar mycitroen.nl uploadt, maak je ook nog eens kans om het factuurbedrag terug te winnen.

Je Citroën kan goed geschoeid en jij kunt goedgemutst de winter in. Citroën levert nog een bijdrage aan je goede humeur: als bezoeker van de veiligheidsdag ontvang je een gratis exemplaar van de Bib Gourmand 2014. Deze restaurantgids biedt een handige selectie uit de “grote” Michelin-gids: alle adressen waar je goed kunt eten voor een budget tot 35 euro. Daarvoor moet je echt een plaatsje in het handschoenenvak vrijmaken!

bron: Citroën Nederland, redactie: RensKorevaar

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Garage Johan Oldenhage (Adverteerder)
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 87

Gepost: 09 november 2013 10:44 AM
  [ # 1 ]

menig dealer bedrijf zal deze avond niet om 18.00 uur de deuren gesloten hebben, nee de Citroen-mannen zijn waarschijnlijk allemaal nog druk geweest, opruimen, vegen, bruggen toch een beetje oppoetsen, werkplaats gereedmaken voor de invasie van morgen..

Tja morgen is het weer zover, de nationale Citroen veiligheidsdag. Die dag komt niet zomaar, daar gaat wat voorbereiding aan vooraf. Er moet veel geregeld worden, denk aan alle adressen die je wilt benaderen. ga je de klant digitaal benaderen of per post, of beide? Je tekent daar van te voren op in, net als de hoeveelheid give-aways die je voor die dag wil hebben. Citroen zorgt voor een prima campagne er om heen, met aanbiedingen. Dat betekend dan wel dat je al die aanbiedingen in huis moet hebben. Website, twitter, facebook en wat meer allemaal bijwerken..

En voor de klanten die je die dag in huis haalt wil je toch wat extra’s doen, koffie, koek, broodjes, soep enz. En om dat te serveren.. om dat warm te maken.. lepels..servetten enz.. Tja de veiligheidsdag gaat niet vanzelf.

Soms moet er zelfs extra personeel geregeld worden, was het alleen maar voor het regelen van het verkeer, of het schenken van de koffie, het warmen van de soep.

Toch is het het allemaal dik waard, het geeft een goed gevoel als je die dag bezig bent, tevreden klanten, nieuwe klanten, lang weggebleven klanten, je komt het allemaal tegen. Sommige zie je alleen op de veiligheidsdag zelf, gelezen in het plaatselijke nieuws, gehoord van de buren. Andere komen alleen voor het weggevertje.. “ik ben al jaren klant, mag ik er voor die en die ook eentje?”

Morgen is het dus zover, ook bij Garage Johan Oldenhage BV, 21.00 ging het licht uit, bruggen gepoetst, gereedschap klaargelegd, ruitensproeier vulling klaargezet, checklist voor de auto’s, profieldieptemeters enz. De give-aways, dit jaar de Bib Gourmant uitgepakt, koffie, koek, soep, broodjes, worst en fris klaargezet enz. enz. Maar wel leuk om te doen..

En ook GJO kan niet zonder de hulp van extra personeel, dus hebben Waterman, Lucas Unger en Dennis van de Ven zich aangemeld om morgen te komen helpen, Het Citroen-Forum helpt GJO er dus doorheen.

U allen ontkomt er dus niet aan om onze inspanningen te belonen, morgen bent u van harte welkom bij alle 168 Citroen dealers en Erkend reparateurs in Nederland.

En wilt u weten hoe de mannen van het Citroen Forum zich morgen vermaken? Volg ons dan op Facebook

Garage Johan Oldenhage B.V.
Tarwestraat 9 2153GE Nieuw Vennep
website

Profiel  

FastFred
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2030

Gepost: 09 november 2013 04:58 PM
  [ # 2 ]

Ik ben vandaag met de ZX bij de Citroen dealer in Lichtenvoorde geweest. Afgezien van de grote barst in de voorruit (de 5e keer dat ze het opmerken…) is er niks aan de hand en kan ik vrolijk de winter door. Aankomend weekend zet ik de winterbanden eronder en gaan de zomerbanden de garage in.

Het was er erg rustig moet ik zeggen, er was erwtensoep en koffie te krijgen. Ik was op 1 of 2 auto’s na de enige zo rond 12:30.

Heb gevraagd of ik er bij kon zijn en omdat mijn auto op dat moment de enige in de garage was heb ik lekker rustig samen met de monteur de auto na gelopen. Ook direct het raamrubber van de voorruit vast gekit, die had los gelaten dit jaar. Koelvloeistof afgevuld, alleen de olie nog, maar ze hadden alleen 5W40, geen 10W40, dus heb besloten om die zelf te bestellen.

Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  

Elvis
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 313

Gepost: 09 november 2013 05:52 PM
  [ # 3 ]

Vandaag bij Dijkstra in Lelystad geweest een gekke huis het was erg gezellig met een live band alles was er personeel was heeeeeeel erg behulpzaam was gewoon TOP

The King is in de building

Citroen C4 Grand Picasso 16VTI LPG G3 2011

Citroen C3 14 exclusief 2003

Profiel  

Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3762

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 09 november 2013 05:59 PM
  [ # 4 ]

En deze jongen kwam om 10 over 4 bij de dealer in Hilversum aantuffen met zijn ZX, te laat, want om 4 uur was het al afgelopen… stupid

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 10 november 2013 01:07 AM
  [ # 5 ]

Was weer erg gezellig bij Garage Johan Oldenhage, de koffie en pepernoten smaakten prima Smile

Profiel  

RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 17403

- CX 2400 Super
Gepost: 13 november 2013 09:16 PM
  [ # 6 ]

van de voorpagina

Citroën veiligheidsdag bij GJO

Op zaterdag 9 november kon je bij alle erkende Citroën-reparateurs in Nederland terecht voor de Citroën veiligheidsdag. Forumsponsor Garage Johan Oldenhage in Nieuw-Vennep gunt ons een kijkje in de werkplaats en de keuken. In de werkplaats worden de forumauto’s extra nauwlettend gecontroleerd en in de keuken wordt een catering verzorgd die niet onderdoet voor die van een forummeeting.

Zaterdag, ’t is zeven uur als ik C-Six de sporen geef richting de Venneperweg. Tijd voor de laatste voorbereidingen. Tijd om soep op te zetten, tijd om koffie te zetten. Dat laatste gaat beter dan het eerste.

Een uurtje later komen de collega’s en een drietal CiFo-mannen, Lucas, Waterman en Dennis van der Ven. Onder het genot van koffie nemen we even door hoe we het aan gaan pakken vandaag. Waterman en Dennis van der Ven gaan samen met de collega’s auto’s keuren, Lucas zorgt voor de ontvangst en de doorstroming. Veel tijd om samen koffie te drinken wordt ons niet gegund. Hoewel alle uitnodigingen 9 uur hebben als aanvangstijd, staat de eerste om kwart over acht op de stoep. Geen zin om te wachten, dachten ze. Veel eerder dan gepland starten we met dé veiligheidsdag.

De keuring is op een dertiental punten die alles met veiligheid of comfort te maken hebben. Denk aan remmen, banden, wissers en verlichting, maar ook de staat van de accu en het antivriespunt van de koelvloeistof worden gecontroleerd. De keuring wordt vastgelegd op papier in tweevoud; een voor de klant en een voor de garage. Lucas zorgt voor duidelijkheid voor de klanten en heeft daarvoor een fluorescerend jasje aangetrokken. Niemand die binnenkomt, kan daar omheen. Behendig troggelt Lucas alle gegevens van de klanten af, heel doordacht laat hij de Bib Gourmand zien, houdt ‘m vast en vraagt eerst alles in te vullen. En ja, de klanten doen dat gedwee. Als het formulier binnen is, geeft hij het door aan de mannen die keuren.

Waterman is verschrikkelijk blij dat hij nu eens bij een echte Citroën-garage mag werken en heeft lang gezeurd om een echte Citroën-overall. Trots als een pauw loopt hij onder de auto’s door. Klanten moeten er wel even aan wennen, want waterman keurt streng. Zodra hij een kritiek puntje ziet, neemt hij de klant mee en weet deze bijna allemaal te overtuigen dat zij echt een gevaar op de weg zijn, snelheid van reparatie is geboden! Vreemd genoeg accepteren ze het ook allemaal van hem. Op de achtergrond gaat Dennis van de Ven rustig door, samen met Brian worden lampjes en wissers vervangen, de vloeistoffen aangevuld en reparatieadviezen uitgedeeld.

De eerste twee uur zijn het drukst, daarna blijft het gestaag doorgaan. Zo ook de catering, ach catering is een groot woord, maar de erwtensoep met roggebrood en de broodjes worst zijn snel op. De dochters hebben het er maar druk mee.

Sneller dan gedacht is het half vier. Meerdere forummers zijn aangekomen. Uiteraard is opperbewaker René er ook bij. Hij heeft zich al vroeg aangemeld en houdt op afstand, net als op het forum, alles in de gaten. Citrohenno’s XM wordt door Lucas en waterman voorzien van een behoorlijk “to do”-lijstje, en ze zijn er nog trots op ook! Ook Jumper3.0hdi heeft de C5 meegenomen. Voorzichtig kaart hij bij Brian aan dat de automaat een beetje schokt. Tja, dan kan Brian zich niet inhouden, deze is echt dringend toe aan een verversing. Het resultaat valt elders op het forum te lezen. Aan het einde van de middag meldt Guzziman, ook een CiFo-lid zich nog even met z’n mooie CX. Forumleden die de handen laten wapperen, wil hij ook wel eens zien.

Gezamenlijk nemen we de dag nog even door, buiten een hoop lol en gezelligheid hebben we iets meer dan 60 auto’s gekeurd, niet gek. Dus waterman, Lucas, Dennis en René, bedankt voor jullie hulp. Citrohenno, Jumper3.0hdi en Guzziman, bedankt voor de gezelligheid. Natuurlijk ook dank aan Albert en Brian, de dochters Oldenhage en alle niet genoemde klanten!

De Citroën-veiligheidsdag is bij alle erkende Citroën-reparateurs in Nederland gehouden. Uit dank voor haar sponsoring van Citroën-Forum.nl, hebben wij Garage Johan Oldenhage gevraagd hiervan verslag te doen. Indien je informatie wilt ontvangen over sponsormogelijkheden, schrijf dan aan .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken). Indien je wilt reageren op dit artikel, klik dan hier.

tekst en foto: Garage Johan Oldenhage, redactie: RensKorevaar

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5008

Gepost: 14 november 2013 01:17 PM
  [ # 7 ]

Goed bezig!

Jammer dat ik dit keer (weer) niet aanwezig kon zijn.

Profiel  

Boofle
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 164

- C3 Puretech 68 Collection
Gepost: 19 november 2013 07:00 AM
  [ # 8 ]

ik ben weer geweest bij Van Oord in de Meern , onnodig te vertellen dat mijn C1eend of Blue wederom met vlag en wimpel voor de tests geslaagd is .

de michelin gids mee gekregen , ik was een der weinige waar alles die dag tip top in orde was , natuurlijk had ik niets anders van mijn Reuze Grote Vriend (zo noem ik hem ook wel Wink) verwacht

geniet nu het nog kan van je Creature Technologie !

Profiel  

FastFred
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2030

Gepost: 19 november 2013 01:45 PM
  [ # 9 ]

Als ik dat zo allemaal hoor moet ik volgend jaar ook maar bij Oldenhage langs gaan. Klinkt veel gezelliger als bij de dealer waar ik geweest ben

Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook