90 van de 107
« Eerste  < Vorige 88 89 90 91 92 Volgende >  Laatste »
   
Jantje heeft er ook een, bobineprobleem?
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 14 november 2013 05:11 PM
  [ # 1336 ]
waterman schreef:

IEDER onderdeel op een ds of sm heeft een fucntie.

Niet mee eens: De fameuze slangklem om de remaccu. Met stip op 1 het meest overbodige onderdeel.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10341
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 14 november 2013 05:35 PM
  [ # 1337 ]

Vet in de koppeling houden is volgens mij geen functie. De cupjes van de kruisstukken zijn voor het leven gesmeerd en voorzien van rubber afdichtringetjes. De centrale kogel wordt regelmatig doorgesmeerd.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25611
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 14 november 2013 05:58 PM
  [ # 1338 ]
JanSr schreef:
waterman schreef:

IEDER onderdeel op een ds of sm heeft een fucntie.

Niet mee eens: De fameuze slangklem om de remaccu. Met stip op 1 het meest overbodige onderdeel.

Zonder die klem gaat de bol trillen en breken je leidingen. Het is een klote oplossing maar het werkt!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 14 november 2013 08:39 PM
  [ # 1339 ]
JanSr schreef:
waterman schreef:

IEDER onderdeel op een ds of sm heeft een fucntie.

Niet mee eens: De fameuze slangklem om de remaccu. Met stip op 1 het meest overbodige onderdeel.

Dat is wel bij de CX hoor cool grin

 

Walter nice day

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25611
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 14 november 2013 09:53 PM
  [ # 1340 ]

En xm!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 14 november 2013 10:02 PM
  [ # 1341 ]

En dus niet op een SM Smile

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10341
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 14 november 2013 10:09 PM
  [ # 1342 ]

Zullen we een aparte rubriek openen? “Overbodige onderdelen op citroens”.?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 14 november 2013 11:02 PM
  [ # 1343 ]

Of een rubriek “Ik weet niet meer waar het thuis hoort, dus zal het wel overbodig zijn” :-))
Beetje flauwekul allemaal, lijkt mij.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 15 november 2013 09:47 AM
  [ # 1344 ]

Dat van dat kapottrillen moet je helemaal zelf bedacht hebben, Joris.
De basis waar de bol inzit is met twee M6 boutjes vastgeschroefd aan zijn plaatstalen steun.
Trillingen zijn in die omgeving niet aanwezig.
De aanvoerleiding komt van de HD regelaar.Trillingen? Wat voor trillingen?
De enige hydraulische trillingen in het hele systeem komen van de HD pomp. Die oliestroom mondt uit in de voorraadbol, een perfectie demper.
De afvoer van de remaccu gaat naar het remservo en die veroorzaakt ook geen trillingen.
Als de ABS werkt voel je wel enige trillingen in het pedaal, maar het is maar helemaal vraag of die bij de remaccu aankomen en bovendien gebeurt dat vrij sporadisch.
Dus waarvoor die slangklem nodig is?
Misschien weet iemand een echt verhaal te verzinnen.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25611
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 15 november 2013 10:26 AM
  [ # 1345 ]

alles trilt in de auto. En als je een drempel op rijdt gaat de bol omhoog. Het zal niet meteen kapotgaan maarja..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 november 2013 10:55 AM
  [ # 1346 ]

Genoeg nu over klemmen die NIET op een SM zitten!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25611
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 15 november 2013 11:21 AM
  [ # 1347 ]

Laten we gaan klemmen terwijl we in een SM zitten! hahahaha

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10341
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 18 november 2013 03:03 PM
  [ # 1348 ]

Een vraag tussendoor: als de sm een aantal dagen heeft stilgestaan duurt het een halve minuut op de startmotor voordat de olie op druk komt. Is dat normaal?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3740
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 18 november 2013 03:15 PM
  [ # 1349 ]

Hoe bedoel je op de startmotor: Je laat de startmotor draaien om oliedruk te krijgen? Dat helpt nauwelijks, als je gewoon start heb je druk na 1-2 seconden, en de olie die nog in de lagers zit zorgt in die tijd voor een prima smering:Een SM motor heeft vrijwel alleen glijlagers.
- In een glijlager zorgt de oliedruk niet voor de smering ! Het is de dunne oliefilm zelf die voor de smering zorgt.
- In een glijlager zorgt oliedruk alleen voor vervanging van de olie: Voornamelijk voor koeling en tegen veroudering.
- Je kunt eens flink in de tribotechniek duiken om dit in detail te kennen.
Als je 30 seconden startmotor gebruikt, dan denk ik dat je motor er niets bij wint, en daarnaast kun je het beste een reserve startmotor klaar leggen, want zo heb je de MTBF sneller bereikt als je denkt.

Wat beïnvloed de opbouw van de oliedruk: Voornamelijk staat van de pomp, staat van het kogelventiel onder het oliefilter, en in veel mindere mate je lagerspelingen.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10341
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 18 november 2013 03:26 PM
  [ # 1350 ]

De werking van de smering in glijlagers is me bekend. Ook dat de druk door het meenemen van de olie in de wigvormige ruimte veel hoger is dan de druk die de pomp geeft. Maar ik weet niet hoelang de olie die na het stilzetten achterblijft genoeg is om die smering voor een paar seconden te waarborgen.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
90 van de 107
« Eerste  < Vorige 88 89 90 91 92 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook