waterman schreef:Als je geen mogelijkheid hebt om ze zelf te maken:
http://citrotech.nl/shop/shop/2x-mechanische-hoogteverstellers-dssm/
dit is niet zo moeilijk om zelf te maken.
De moer van zo’n potkrik in de Aldi, heeft dezelfde buitendraad voor de veercilinders. Je hoeft dan alleen de binnendraad te tappen.
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Probleempje.. Ik heb geen vonk.
Ik meet wel plus op de bobine. Ik zou toch ook een vonk moeten hebben als ik 1 bougie direct op de bobine zet? Dit om bijvoorbeeld een brakke verdeelkap uit te sluiten?
Totaal aantal Berichten: 10256
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Je bedoelt de bougie op de hoogspanningskabel van de bobine? Zou moeten werken, mits je de bougie ook massa laat maken.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
ja dat bedoel ik idd. Ook dan heb ik geen vonk, al gaan de contactpuntjes wel open en dicht..
Totaal aantal Berichten: 10256
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Als de puntjes open zijn moet je op de “rup” aansluiting van de bobine ook 12V meten. Als ze gesloten zijn 0V. Klopt dat?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Ik zal het binnenkort eens testen. Ik had vandaag in ieder geval op beide aansluitingen spanning gemeten. Stel dat ik bij gesloten punten 0V meet, wat is dan de vervolgstap?
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Nog wat achtergrond info.. De wagen heeft 17 jaar stilgestaan.. Kan een uitgedroogde condensator een oorzaak zijn?
Totaal aantal Berichten: 10256
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik denk niet dat die uitdrogen. En als de condensator kapot is zou hij volgens mij wel moeten starten.
Je kan de weerstand van allebei de spoelen in de bobine meten. Primair een paar ohm. Secundair (tussen hoogspanningsaansluiting en massa) een aantal kilo Ohm.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Je kunt de bobinekabel rechtstreeks tegen de waterpomp laten vonken, zonder bougie 8mm overslag.
Wel een droog lapje omheen doen, anders krijg je misschien ‘kriebeltjes’...
Nb Vervang die condensator maar op voorhand, hoor.
nieuwe punten erin of oude opschuren, deze zijn waarschijnlijk geoxideerd
DS 20 Pallas DY3 hydr.1972
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Schoonmaken etc had ik wel gedaan, maar zonder resultaat. Zal komende week preventief de bobine en puntjes en condensator vervangen. Bougies, bougiekabels en accu zijn al nieuw
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Waarom zet je er geen 123 in? Komt het uiteindelijk toch wel van.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Haha, ja?
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Punten werken prima mits de verdeleras niet gaar is. Trouwens AZ, leuke wagen man!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste