Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Dank ben er wel blij mee in ieder geval.
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Even off-topic: zou je die gasflessen niet ergens anders bewaren?
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
ook off topic:
‘Doe’ je iets in retro stoelen?
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Waarom zijn jullie afgeleid van de ds
Gasflessen zijn ‘lucht’ flessen en ik heb idd een verzameling charles eames stoeltjes.
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Even snel gekeken. Aan beide zijden van de bobine heb ik enkel plus, ook tijdens het rondgaan van de startmotor. De punten lijken goed open en dicht te gaan, echter bij het handmatig openen van de punten meet ik wel een nul op de bobine.. De bobine ontlaadt dan en heb een vonk op zowel de punten als bougiekabel. Even de juiste punten met condensator bestellen en dan verder kijken.
Totaal aantal Berichten: 10256
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ja, dat zou de oplossing kunnen zijn. Als de punten gesloten zijn zou de rup aansluiting 0 moeten zijn. Als die 12 blijft zijn de contactpunten vuil/geoxideerd. Zodra je het handmatig doet kan het zijn dat je ze net iets harder aandrukt waardoor er wel een stroom loopt.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
owja net andersom idd… open=12v
Hoe is dit technisch te verklaren eigenlijk?
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Als de punt dicht is is de weerstand tussen RUP en aarde nul. Dus is de spanningsval tussen rup en aarde 0 volt. Dus meet je 0 volt.
Als de punt open is is de weerstand oneindig dus meet je de spanning die op de bobine staat. Aangezien er geen stroom loopt is V+ = Vrup = 12 volt.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Ik heb de motor even draaiend gehad. De oude puntjes afgesteld.. Die nieuwe imitatiepunten moet nog helemaal pas gemaakt worden… Wat een rommel. Het valt me wel op dat de startmotor erg veel stroom trekt en m maar langzaam rond gooit. De nieuwe accu (varta blue dynamic 70ah e24) is ook zo leeg.
Totaal aantal Berichten: 10256
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Helemaal pas gemaakt worden? Welk type ontsteking heb je?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Het zijn de kleine SEV/Marchal puntjes. http://tinyurl.com/p9r8qab
Ten eerste was het stekkertje veel te breed.. Deze heb ik smaller gemaakt met de proxxon. Vervolgens zijn de twee bevestigingsgaatjes te klein of verkeerd gepositioneerd. Zodoende kom je niet in de buurt van de 0.4 mm. De kleinste opening is dan iets van 4 mm. Ik moet de gaatjes dus verder uitboren. Het is het ‘handje verdelerkap’ ontstekingshuis.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Imitatie = irritatie. Zeker van die chinese bagger van cta?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gehaald bij ds-keyzer. Deze puntjes zijn niet meer origineel verkrijgbaar werd me verteld. 15 euro
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Leg voor jezelf een electronische ontsteking onder de kerstboom - daar ga je jaren veel plezier aan beleven met een motor die beter start, regelmatiger loopt en waarbij je geen puntjes meer hoeft te modificeren. Niet origineel maar dat neemt zelfs de gemiddelde purist je niet kwalijk.
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Helemaal mee eens!
Je hebt er helemaal geen omkijken meer naar en je kunt je concentreren op andere DS problemen