Ik wil niemand voor zijn hoofd stoten maar wil het wel even kwijt. Ik heb sinds 1 maart mijn DS5 Hybrid gekregen en ben de auto sindsdien al meer dan een maand kwijt geweest aan de garage.
Eerst is hij een week in de garage geweest om alles een juist af te stellen; Motorklep, Kofferbakklep, deuren etc.
Vervolgens begon mijn stuur te trillen tijdens het rijden, nee niet elke keer bij dezelfde snelheid maar gewoon willekeurig. Oplossing volgens de garage nieuwe rubbers in de ophanging aan de voorkant. HELAAS niet opgelost. Vervolgens zou het aan de 18” velgen liggen BullShit met hoofdletters. heb nl 2 weken met 17” van de garage gereden en had hetzelfde problem. Vervolgens de auto weer in de garage geweest omdat er een monteur van PSA kwam kijken naar de auto. Uiteindelijke conclusie en daarmee is het dan ook volgens Citroen opgelost: “dit is een producteigenschap van de DS5” hoeveel onzin kun je als Citroen NL verkopen naar een klant. Maar ja ik zit er wel mooi mee €52000,—voor een auto met als standard uitrusting een trillend stuur.
Zijn er mensen die wellicht een oplossing weten voor dit probleem ?
Totaal aantal Berichten: 1800
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
2’nd opinion vragen bij een andere dealer
Het is m.i. onzin dat dit een produkt eigenschap zou moeten zijn !
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
@Menno: Dank je voor je reactie is het overwegen waard. Even wachten op de officiele reactie van PSA
hallo , ik weet niet of er een elektrische stuurbekrachtiging inzit maar dat zou misschien een optie wezen om naar te laten kijken of door laten meten . eventueel met de laptop als je rijdt .
@mth55:De auto is in totaal meer dan 4 weken in de garage geweest en er is een engineer van PSA komen kijken. Ik kan het nog eens voorstellen, maar ben er bang voor
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Heb je al contact gehad met de klantenservice van Citroën Nederland over dit probleem en je onvrede?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
@Waterman: Nee nog niet was ik morgen van plan om te doen.
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik hoop dat je ons ook wil melden wat de klantenservice voor je wil doen. Daarbij mis ik nog 2 dingen:
is het je eigen auto of een leasewagen? En, je zegt dat de zaak voor Citroen NL is afgedaan, maar je hebt nog geen contact met de klantenservice gehad. Hoe zit dat dan? Is het de dealer die tegen je zegt dat de zaak bij Citroën Nederland is afgedaan?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Heb het idee dat Citroën voor eind van het jaar van veel klachten af wil, en het dan een “DS5 PRODUCTEIGENSCHAP WELKE NIET OP TE LOSSEN IS te noemen.
Zo ook bij mijn DS5 Hybrid, welke “Hamerslag op Motor” laat horen bij stapvoets rijden (bijvoorbeeld in file of drukke stad).
Voor youtube filmpje met beeld en geluid van deze hamerslag via http://youtu.be/EBjDrB_9bvk
Heb hier ook een topic van lopen met als titel “hamerslag op motor bij 7 km/h”.
Ik heb nooit trillend stuur in mijn DS5, jij wel “hamerslag op motor” zoals in filmpje te zien is?
Succes met de verdere oplossing van jouw DS5 probleem.
@Waterman: het is een leasewagen en ik ben aan het wachten op het rapport van de PSA engineer die mijn auto is komen nakijken. De garage heeft mij toegezegd dat zowel ik alsook de leasemij het rapport zou ontvangen. De leasmij gaat hier overigens wel nog verder mee. Als ik het rapport ontvangen heb zal ik het laten weten.
@ferryvg:Daar zou je wel eens helemaal gelijk in kunnen hebben. Ik heb idd geen hamerslag en zoals jij al aangeeft jij geen trillend stuur.
Iets een producteigenschap noemen is natuurlijk de makkelijkste manier om van een “problem” af te komen. Wellicht kunnen we samen een brief sturen richting CitroenNL ben zeer benieuwd naar hun reactie in dat geval.
Hou het maar in de gaten, Heije. Garage had ook mij toegezegd dat zowel ik als leasemaatschappij het rapport van externe expert zou ontvangen…..
Uiteindelijk heb ik rapport ontvangen via leasemaatschappij, en heb ik na laatste proefrit van expert niets meer over deze hamerslag op motor gehoord van garage (geen telefoontje, geen mail, geen rapport…..radiostilte dus).
@ferryvg: Ik heb toevallig net de mail verstuurd met de vraag waar het rapport blijft
Beste,
Het is dus met citroen nederland hetzelfde als citroen belgie: “radiostilte” alleen van de dealer krijg je nieuws. Die moet dan een uitleg aan zijn klant geven ahv enkele nietszeggende mails! Je zal maar dealer zijn!
mijn probleem ds5: motortrillingen…valt dus nog mee!
volhouden! groeten, geerst
Doet me denken aan mijn Peugeot 307cc die ik 7 jaar geleden reed, ook een trillend stuur alsof er onbalans zou zijn. Peugeot heeft mij meer dan een jaar aan het lijntje gehouden met vergelijkbare verhalen. Kennelijk heeft PSA dit nog steeds niet onder controle. Mijn DS5 heeft er ook last, al is het minder als bij de Peugeot. Indertijd uiteindelijk de Peugeot na 1,5 jaar ingeruild op een Alfa, waar ik, ondanks alle waarschuwingen, nooit iets mee heb gehad.
Jammer om bovenstaande en andere negatieve ervaringen te moeten lezen. Wat ik mis is het nemen van verantwoordelijkheid door de dealer. Niet Citroen NL is je contractpartij, dat is de dealer. Hoe die het vervolgens oplost door eventueel compensatie vanuit importeur/fabrikant te krijgen zal mij de bekende rotzorg zijn.
Bij mijn DS 3 heb ik destijds als een van de eerste een nieuwe multiriem en toebehoren gekregen, ook al viel mijn auto niet onder de terugroep-actie;
Na 1 klacht over het navigatie/bluetooth systeem van mijn DS5 kreeg ik binnen een week te horen dat er een nieuwe unit besteld is, die wordt binnenkort ingebouwd.
Auto’s gaan kapot en ik ga zeker PSA niet verdedigen, mijn keuze voor het merk is een mix van ratio & emotie en ik weet (=ratio) dat de productkwaliteit van PSA niet altijd je van het is.
Wat ik eenieder derhalve bovenal gun is een dealer die tot het spreekwoordelijke gaatje gaat. Die blijft zoeken tot de oorzaak bekend is. Die ook al krijgt ‘ie geen bijloop vanuit importeur het probleem oplost. Die dealers zijn er.
Terug on topic: hoop voor je dat dealer binnenkort een tandje bijschakelt en het gaat oplossen!
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik vind het vooral jammer en ook wel wat vreemd dat we van de starter van dit topic nooit meer vernomen hebben of en hoe de klachten zijn opgelost….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste