Hallo allemaal,
ik heb een berlingo 1.6hdi van 2012,wagen wordt 2 jaar in januari 2014 en heeft 45000 op de teller.
Sinds enkele weken kraakt de versnellingsbak bak het schakelen van 2de naar 3de en 3de naar 4de, ook bij het terugschakelen. Verder ontkoppelt en schakelt hij netjes.
Volgens mijn Citroen buurt dealer zou dit geen garantie zijn, wagen zou binnen moeten voor demontage bak, en dan kan hij aanvraag doen bij Citroen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Hij weet al dat het geen garantie is terwijl hij nog moet kijken wat het probleem is??
Als ik dit lees word ik verdrietig, wat is dit voor garage?
vermoedelijk zal het de sinschroonmessen zijn, bij eerste diagnose door ermee te rijden!
als je niet goed kan auto rijden kan je die al de eerste dag stuk maken van daar
Totaal aantal Berichten: 2777
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Wel knap om de synchromeshes er binnen twee jaar en 45000 km uit te rijden. Volgens mij moet je dan consequent de versnellingen erin rammen zónder het koppelingspedaal te gebruiken of standaard van de hoogste naar de laagste versnelling schakelen, zonder de tussenliggende versnellingen te gebruiken…
Dit lijkt me een maandagochtendbak óf hij heeft droog gedraaid. Het kan ook zijn dat ie niet goed ontkoppelt. In dat laatste geval is het wellicht gewoon een kwestie van afstellen.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
klinkt als de synchronisatie.
En dit is wel degelijk garantie.
Dus laat U niet afschepen en ga ermee terug naar de dealer voor dat de garantiedatum verstrijkt