Totaal aantal Berichten: 11797
- Xantia TD SX
Ik voorzie redelijk verstrekkende gekte bij de RDW als dit voor 1-1-2014 in werking moet treden. Ik plan er dus voorzichtigheidshalve maar op de Ford in december al buiten bedrijf te stellen omdat ik gewoon geen zin heb om in die gekte terecht te komen (dus die 24 euro hebben ze dan al op zak!)
Maar wat nu voor het praktische even veel interessanter is: wanneer moet de senaat hier eigenlijk over stemmen? Daar zal nu wel een heleboel mee staan of vallen.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Totaal aantal Berichten: 5492
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Maarja Derk, je moet dan nog wel de wegenbelastingformulier aanvragen. Die recht geeft, van die 120Euro wegenbelasting voor de oldtimer..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?

Totaal aantal Berichten: 6503
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Dit wordt echt niet al op 1-1-2014 van kracht. Daarvoor is er nog onvoldoende tijd om e.e.a. door de Eerste Kamer te krijgen, te implementeren en te communiceren.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

- Xantia TD SX
GWHENDRIKS2 schreef:Maarja Derk, je moet dan nog wel de wegenbelastingformulier aanvragen. Die recht geeft, van die 120Euro wegenbelasting voor de oldtimer..
Kijk, daar gaat het mij nou dus om. Ik vertrouw er niet op dat het invoeren van dat hele systeem soepel afloopt. Omdat ik die Ford voor geen meter nodig heb en het ding toch zeker tot aan april gestald staat, kan ik ‘m net zo goed schorsen. Dat zou me de stress van een matige invoering van een nieuw systeem schelen. Ik heb helemaal geen zin om daarover in te moeten zitten. Als alles dan weer geod loopt & het duidelijk is hoe het zit, kan ik ‘m ook zo weer uit de schorsing halen, na aanvraag van een gereduceerd belastingtarief.
Mulder schreef:Dit wordt echt niet al op 1-1-2014 van kracht. Daarvoor is er nog onvoldoende tijd om e.e.a. door de Eerste Kamer te krijgen, te implementeren en te communiceren.
Vandaar ook mijn interesse in wanneer de senaat erover moet stemmen. Ik verwacht ook niet dat dit er op 1 januari al door is, maar laten we eerlijk zijn, tot hiertoe is het er al door gedramd dus ik sta nergens meer van te kijken
Derk
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Totaal aantal Berichten: 9362
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Waar ik werkelijk naar benieuwd ben,is of we ooit daadwerkelijk horen wat deze maatregel nu opbrengt per jaar.
Behalve dan een ” schoner” milieu.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Totaal aantal Berichten: 27947
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Alleen als die echt wat opbrengt, en dan ga ik er ook vanuit dat de cijfers niet kloppen

- Xantia TD SX
Er is vast een keer een meetmoment, en dan kun je die stukken in het kader van de Wet Openbaarheid van Bestuur opvragen. Verder zou ik er niet te veel van verwachten.
Edit: en, dus, wat Arjan zegt.
Derk
Het is niet meetbaar, althans niet op de ‘gewogen manier’. Daarin moet je alles mee rekenen, ook de inkomsten die worden gemist vanwege de bedrijven welke door de maatregelen zijn omgevallen en dus geen omzetbelasting en andere belastingen meer inbrengen in het systeem. De mensen die niet meer rijden en dus geen accijns meer opbrengen, hoe ga je dat meten?
Bovendien zullen overheden altijd proberen om hun straatje schoon te houden en het mooier voorstellen dan het in real life is.

Totaal aantal Berichten: 6503
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Dus andersom zal het voor tegenstanders om dezelfde reden ook ondoenlijk zijn om het mindereffect in cijfers uit te drukken.
Frank, het milieu was toch allang (ook voor Weekers) geen argument meer?
Mijn CX gaat komend weekend de stalling in maar ik schors hem pas als die regeling van kracht wordt. Eerder ga ik geen cent spenderen aan deze onzin.
Ik ben er overigens heilig van overtuigd dat deze regeling ook door de Eerste Kamer zal worden aangenomen. De oldtimers zijn voor de hh politici echt te onbeduidend (en de afgeleide effecten voor de branche voor hen te ongrijpbaar) om er het bezuinigingsakkoord voor te ondermijnen.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Totaal aantal Berichten: 2949
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Ben er ook bang voor,............ buiten het feit dat Wouter en consorten gigantisch veel en goed werk hebben verzet, hulde.
De strijd is nog niet gestreden.

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
Wat ik ook erg schofterig vind is dat een vriend van me met een ontzettend mooie Nederlandse MB W124 diesel, [ erf stukje ] van 1983 een brief heeft gekregen van zijn verzekeringsmaatschappij.
Helaas zijn de wettelijke regels t.a.v. oldtimers veranderd dus u auto past in deze regeling niet meer in de oldtimerverzekering.
Hij mag zijn MB nu “normaal” verzekeren,dus die slaan ook even een slaatje uit het geheel terwijl de regeling nog niet 100% zeker is.
Ongehoord gedrag noem ik het.

- Xantia TD SX
Hoog tijd om ‘m bij een andere maatschappij onder te brengen dus?

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
Penny Lane schreef:Hoog tijd om ‘m bij een andere maatschappij onder te brengen dus?
Heeft hij per direct gedaan ,.....

Totaal aantal Berichten: 5492
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Dat is erg onbeschofd indd Ron..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?

- Xantia TD SX
Tamelijk ranzig inderdaad
Derk