Een halfjaar geleden (na 3 jaar probleemloos draaien) de airconditioning van xsara picasso 1.8 (2005, 16v) laten repareren; hij deed niets meer. Systeem laten testen; condensor laten vervangen etc etc €€€, de airco deed het weer. Viel mij wel iets op: hij leek minder ‘koel’ aan te voelen dan voorheen en de ‘terugval’ van de motor bij het aanzetten juist groter. Hoe dan ook, de zomer lekker koel door dus zit wel goed dacht ik
Een paar maanden geleden met de eerste herfstcondens binnen op de voorruit weer die (geweldige!) ontwasemfunctie aangezet; voorruit was vroeger ook in de allernatste en ijskoude herfstochtenden na 5 seconden loeien normaal altijd vol-le-dig ontwasemd!! maar nu: na een minuut nog steeds geen zicht.
Een paar dingen bedacht waar het aan zou kunnen liggen.
1. Vocht wordt blijkbaar niet goed meer uit de lucht gehaald bij airco;
2. Vocht wordt wel uit de koude lucht gehaald, maar er staat vocht in de ruimte die de lucht richting cabine aflegt zodat de geconditioneerde lucht weer vochtig wordt;
3. het condenswater wordt niet goed afgevoerd.
Ouwe posts doorlezend lijkt het op 2, maar dan zou er meestal wel een penetrante lucht (“natte hond” las ik hier op het forum in een ouwe post) moeten zijn als je de fan laat blazen. Die lucht is er niet, immer reukloos.
Wat kan het nog meer zijn en wat/waar kan ik zelf alvast checken?
Alvast bedankt, grtz Henk
Hoe zit het met je filter? Zit daar geen rommel in?