2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Citroën berlingo 1.9d
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 21 november 2013 06:08 AM
  [ # 16 ]
graddus schreef:

En geloof het of niet, maar ik heb al vijftien jaar de indruk dat het ding minder verbruikt als ie goed afgeladen is…

Dat indruk heb ik ook.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 852
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 21 november 2013 09:46 AM
  [ # 17 ]

Mijn 1.9d rijd gemiddeld 1 op 15/16 Af en toe een uitschieter naar 1 op 14 bij koud of slecht weer.
Wij rijden dan ook ongeveer 900km op een tank van 60 liter. In scandinavie haalden we zelfs 1 op 18/19.
Denk niet dat de kilometerstand van invloed is want deze is net ingereden met zijn 95dkm en gaat binnenkort de verkoop in. Dus bij interesse Wink

De 1 op 14 moet dus sowieso te halen zijn bij normaal gebruik en circa 100 a 110 op de snelweg.


Als er al winst te behalen valt dan is het enkel in de hoogte. Verlagingsveren zorgen voor een beroerd weggedrag dus zou ik zelf niet aan beginnen. Of mensen die van experimenteren houden stappen over op waterstofinjectie

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
Nick Derksen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 20-11-2013

Gepost: 21 november 2013 12:08 PM
  [ # 18 ]

Vraagje wat vinden jullie bij 50-55km/h (constante snelheid) in z’n 4 of in z’n 5?

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 852
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 21 november 2013 12:09 PM
  [ # 19 ]

Rij zodra het kan zoveel mogelijk in de 5 en hou hem rond de 2000 toeren

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
Nick Derksen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 20-11-2013

Gepost: 21 november 2013 12:13 PM
  [ # 20 ]

Oké ja ik weet niet hoe veel toeren hij draait bij 50 km/h ik heb geen toerenteller

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 852
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 21 november 2013 12:16 PM
  [ # 21 ]

Okee, de mijne al van bouwjaar 2003 al wel. Je hoort het vaak wel of het kan of niet.

Hou voor je verbruik de standen eens bij en hetgeen wat je er bij tankt. Dan weet je redelijk exact wat je verbruik doorgaans is.

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 21 november 2013 01:11 PM
  [ # 22 ]
Nick Derksen schreef:

Vraagje wat vinden jullie bij 50-55km/h (constante snelheid) in z’n 4 of in z’n 5?

55 a 60 km/h is nog te doen in zijn 4, in zijn 5 is het veel te weinig toeren, dat vind de motor niet fijn en dat voel je ook.

Profiel  
 
Nick Derksen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 20-11-2013

Gepost: 21 november 2013 01:24 PM
  [ # 23 ]

Oké aan de ene kant zeg ik in zijn 4 maar aan de andere kant in zijn 5 omdat je de motor bij50 in zijn 4 al een beetje hoord grommen daarom zeg ik in zijn 5 en in zijn 4 met

Profiel  
 
Gepost: 21 november 2013 01:27 PM
  [ # 24 ]

Bij 50 in zijn 5? Dit is een antieke diesel, daar hoef je niet mee te rijden alsof je in het nieuwe rijden gelooft hoor. Laat het beestje maar een beetje werken, dat heeft ie veel liever. Een dieseltje dat niet mag grommen is niet gelukkig Very Happy

Profiel  
 
Nick Derksen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 20-11-2013

Gepost: 21 november 2013 01:34 PM
  [ # 25 ]

Nee oke maar als je hem altijd door trekt in zijn toeren dan verbruik je ook meer diesel (niet dat dat mijn rijstijl is hoor)
Maar ik wil wel zo zuinig mogelijk rijden

Profiel  
 
Nick Derksen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 20-11-2013

Gepost: 21 november 2013 09:44 PM
  [ # 26 ]

Maar wat bedoelen jullie met “op éèn tank” oftewel hoeveel liter tanken jullie bij?

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 21 november 2013 09:54 PM
  [ # 27 ]
graddus schreef:

Bij 50 in zijn 5? Dit is een antieke diesel, daar hoef je niet mee te rijden alsof je in het nieuwe rijden gelooft hoor. Laat het beestje maar een beetje werken, dat heeft ie veel liever. Een dieseltje dat niet mag grommen is niet gelukkig Very Happy

En kijk maar eens op facebook op de pagina van garage hydraulique wat de gevolgen van het nieuwe rijden kunnen zijn. Als je 60 in z’n 3 rijdt maak je echt niet meer dan 3000 toeren. Dus zeker geen 50 in de 5 gan rijden.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Nick Derksen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 20-11-2013

Gepost: 21 november 2013 10:20 PM
  [ # 28 ]

Ja maar hij reed op de snelweg in zijn zes met 900 toeren dat is ook wel ers over dreven

Profiel  
 
Gepost: 21 november 2013 11:52 PM
  [ # 29 ]

En hoeveel toeren denk je dat jij maakt als je met vijftig kmh in zijn vijf voortsukkelt?

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 22 november 2013 12:40 AM
  [ # 30 ]

Dat zal inderdaad niet veel meer dan stationair zijn!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook