graddus schreef:En geloof het of niet, maar ik heb al vijftien jaar de indruk dat het ding minder verbruikt als ie goed afgeladen is…
Dat indruk heb ik ook.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Mijn 1.9d rijd gemiddeld 1 op 15/16 Af en toe een uitschieter naar 1 op 14 bij koud of slecht weer.
Wij rijden dan ook ongeveer 900km op een tank van 60 liter. In scandinavie haalden we zelfs 1 op 18/19.
Denk niet dat de kilometerstand van invloed is want deze is net ingereden met zijn 95dkm en gaat binnenkort de verkoop in. Dus bij interesse
De 1 op 14 moet dus sowieso te halen zijn bij normaal gebruik en circa 100 a 110 op de snelweg.
Als er al winst te behalen valt dan is het enkel in de hoogte. Verlagingsveren zorgen voor een beroerd weggedrag dus zou ik zelf niet aan beginnen. Of mensen die van experimenteren houden stappen over op waterstofinjectie
Citroen rolls better then a Rolls!!
Vraagje wat vinden jullie bij 50-55km/h (constante snelheid) in z’n 4 of in z’n 5?
Rij zodra het kan zoveel mogelijk in de 5 en hou hem rond de 2000 toeren
Citroen rolls better then a Rolls!!
Oké ja ik weet niet hoe veel toeren hij draait bij 50 km/h ik heb geen toerenteller
Okee, de mijne al van bouwjaar 2003 al wel. Je hoort het vaak wel of het kan of niet.
Hou voor je verbruik de standen eens bij en hetgeen wat je er bij tankt. Dan weet je redelijk exact wat je verbruik doorgaans is.
Citroen rolls better then a Rolls!!
Nick Derksen schreef:Vraagje wat vinden jullie bij 50-55km/h (constante snelheid) in z’n 4 of in z’n 5?
55 a 60 km/h is nog te doen in zijn 4, in zijn 5 is het veel te weinig toeren, dat vind de motor niet fijn en dat voel je ook.
Oké aan de ene kant zeg ik in zijn 4 maar aan de andere kant in zijn 5 omdat je de motor bij50 in zijn 4 al een beetje hoord grommen daarom zeg ik in zijn 5 en in zijn 4 met
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Bij 50 in zijn 5? Dit is een antieke diesel, daar hoef je niet mee te rijden alsof je in het nieuwe rijden gelooft hoor. Laat het beestje maar een beetje werken, dat heeft ie veel liever. Een dieseltje dat niet mag grommen is niet gelukkig
Nee oke maar als je hem altijd door trekt in zijn toeren dan verbruik je ook meer diesel (niet dat dat mijn rijstijl is hoor)
Maar ik wil wel zo zuinig mogelijk rijden
Maar wat bedoelen jullie met “op éèn tank” oftewel hoeveel liter tanken jullie bij?
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
graddus schreef:Bij 50 in zijn 5? Dit is een antieke diesel, daar hoef je niet mee te rijden alsof je in het nieuwe rijden gelooft hoor. Laat het beestje maar een beetje werken, dat heeft ie veel liever. Een dieseltje dat niet mag grommen is niet gelukkig
En kijk maar eens op facebook op de pagina van garage hydraulique wat de gevolgen van het nieuwe rijden kunnen zijn. Als je 60 in z’n 3 rijdt maak je echt niet meer dan 3000 toeren. Dus zeker geen 50 in de 5 gan rijden.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Ja maar hij reed op de snelweg in zijn zes met 900 toeren dat is ook wel ers over dreven
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
En hoeveel toeren denk je dat jij maakt als je met vijftig kmh in zijn vijf voortsukkelt?
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Dat zal inderdaad niet veel meer dan stationair zijn!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.