Es9 ook tijd mee gereden. Prima inderdaad. Wel een disbutieriem, die moet gewoon vervangen zijn. Want duur, of veel werk kan ik je zeggen.
Verder prima autos. En soort van zuinig. reed een op 11. Automaat uiteraard.
Maar koop gewoon een nette XM. Neem iemand mee die de autos goed kent.
Een een 1999 2 liter 16v met 70kop de teller met twee eigenaren. Nou daar ga je geen buil aanvallen!
Vooral in belgie echt goed te vinden nu.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008
- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Als ervaringsdeskundige ben ik het eens met de laatste 3 posts.
Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé
En ik mis nog steeds m’n V6 XM…
Volgende week voor onderhoud (garantie) met mijn C5 naar Lijzinga Damwoude. Daar staat een XM 3.0 V6 1996 met een acceptabele km stand. Ga daar maar eens een stukje in rijden…. moet nog wel een Daihatsu Cuore 1.0 Kyote uitvoering uit 11/2006 verkopen .... ik weet het het is vloeken in de kerk.. maar dan is het wagenpark 100% Citroen….
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 06-07-2007
- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
Deze lijkt ook niet gek: type2 V6 uit 96 met 88K km voor €2200
http://www.leboncoin.fr/voitures/449040798.htm?ca=7_s
Groet, Joost, op dit forum als “Sweef”
foto’s rode sweef:
foto’s groene sweef (gesloopt):
foto’s Mehari (verkocht):
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Lijkt me erg leuk, die Jappanner inruilen voor een V6 XM!
Ik moet daar nodig ook eens kennis mee gaan maken maar dan voor de lol.
Maar in de tussentijd verdeel ik mijn noodzakelijke autovervoer in een 2 liter 16v, heerlijke kar en een 2.1 TurboDiesel die mijn lichte voorkeur (nu) heeft. 2 heel verschillende auto’s die allebei mij tot dusver erg meevallen in kosten en onderhoud. Ik prefereer de 16 kleppert boven de TCT en qua verbruik en onderdelen voorziening.
Het leven is keuzes maken. Ik zoek een XM voor zakelijk gebruik (bijtelling) De Daihatsu en mijn eend staan nu als zakelijke auto’s. Inderdaad wil ik de Daihatsu verkopen en een XM terug kopen. humor toch?
De Daihatsu zal ergens 2600-2800 euri moeten opbrengen…....Moet wel ff gebeuren. De C5 Athena blijft dan de prive auto .... ook geen straf….. zal die zakjappanner op Autoscout zetten…..zal het benzine verbruik wel missen 1:18 zal ik met een XM nooit halen…...
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Van bijtelling geen verstand. Maar een 2.1 TD met handbak kan wel 1 op 18 halen, de mijne is een automaat en scoorde 1 op 17,2 ooit. Succes met de (ver)koop!
Wordt rekenen voor mij, de kilometers die ik rijd vallen wel mee. Als het enigszins redelijk weer is ,haal ik de eend van stal. dit jaar dus ook ongeveer 6000 km mee gereden.
Wat gebruikt een 2.5 TD gemiddeld? (afhankelijk van je rechtervoet?)
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD Break
1 op 11 tot 1 op 16, gemiddeld 1 op 13 zo schat ik in
Reken je niet rijk totdat je weet wat je voor de wegenbelasting moet betalen…
Ik zit woensdag voor onderhoud met mijn C5 bij Lijzinga Damwoude. Nu staan daar ook een XM 2.1 diesel met 108k op de klok, wel lekker op leeftijd, heeft iemand ervaring met die oude types? Deze komt uit 1990 1 van de aller eersten?
Ga ook nog proefrit maken in een 2.5 TD staat daar ook 221k kilometers.
Iemands nog tips ?
Omslagpunt benzine diesel ligt nu voor mij heel dicht bij elkaar, heb flink zitten rekenen.
Ik hoor het graag ( staat trouwens ook een 3.0 V6)
Peter
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
XM club heeft hier een heleboel advies over
Met jouw kilometrage misschien best een liefhebbers leuke auto. De koppakking schijnt de achilleshiel bij die 2.1TD motor, historie daaromtrent is wel belangrijk. Als die nooit vervangen lijkt, zou ik ‘m laten staan. Van de 2.5 heb ik begrepen dat bepaalde onderdelen moeilijker zijn om aan te komen.
is het een 2.1TD?? of een zonder turbo? die bestaan wel, maar dat moet wel traag zijn. En is zeldzaam.
Maar een 1990 is wel hele ander koek dan een uit 1999. ZIjn echt verschillende autos.
XM uit 1999 is in de basis goed. een 1990 heeft nogal wat kwaaltjes.
een 2.5(het blijft persoonlijk) nooit aan beginnen. Je kan er geluk mee hebben, maar ook giga veel gedonder.
En reparaties zijn lastig en snel kostbaar.
Ik doe alles zelf, en de 2.5 doe ik niet, ondanks dat je die makkelijk kan vinden met hele nette km standen in La France.
Staat er nu bv een tekoop in belgie turbo CT automaat 125K op teller uit 1999.
Daar heb ik meer vertouwen in! (maar automaat moet je willen)
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD Break
Ik had begrepen dat de 2.5Td de naam heeft van koppakkingprobleemauto hoewel dat afhankelijk is van welk bouwjaar geloof ik. Ga maar niet rijden in de 2.5TD want dan wil je die 2.1 niet meer…..
Hartelijk dank voor alle suggesties, ik ga het allemaal beleven…..wordt wel heel lastig om te kiezen….