21 van de 32
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 23 Volgende >  Laatste »
   
Cabrio maken; Verkocht en weg…
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 22 oktober 2013 03:37 PM
  [ # 301 ]

of standaard-fitting led lampjes, ook in duplo te krijgen:

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
robbertkars
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 11-02-2007

- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 22 oktober 2013 03:51 PM
  [ # 302 ]

Heb ik ook naar zitten kijken, deze worden alleen wel te warm in een afgeschermde omgeving. Zou je misschien wel kunnen koppelen aan een fitting/reflector van een kleine zaklamp en die dan aan de DS- reflector vastlijmen/gieten. Zit je nog wel met de oranje kleur maar weet niet of dat nodig is in SA

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 22 oktober 2013 04:02 PM
  [ # 303 ]

LED wordt te warm in fitting/reflector? Zeker niet ten opzichte van de originele gloeilamp!

Waar je wel op moet letten is of de led lamp wel goed rood/oranje doorschijnt door de kap. Kan tegenvallen.

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
robbertkars
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 11-02-2007

- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 22 oktober 2013 04:13 PM
  [ # 304 ]

de led die ik had gezocht voor de “mistlamp-optie” heeft de mogelijkheid om met koelster, aansluitingsdraden en bevestigingsbout meegegoten te worden. Vond ik handiger ivm het beugeltje en de bout voor bevestiging aan de binnenzijde van het spatbord.
Jouw suggestie voor deze led (en ja ze worden warm) is waarschijnlijk veel handiger ivm vervanging en zeker geschikt vanwege het mindere constante gebruik (mistlamp versus knipperlicht)

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25645
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 22 oktober 2013 04:19 PM
  [ # 305 ]

Deze leds worden nauwelijks warm. De enkele hipower leds worden wel heel heet. BTW een knipperlicht wordt nauwelijks warm. Een Mistlicht wel want dat staat zomaar een uur aan een stuk aan…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
robbertkars
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 11-02-2007

- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 22 oktober 2013 04:21 PM
  [ # 306 ]

we reageren te snel of te langzaam, forum is kennelijk geen chatbox Laughing

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25645
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 22 oktober 2013 04:29 PM
  [ # 307 ]
camemBert schreef:

of standaard-fitting led lampjes, ook in duplo te krijgen:

Ik heb deze in de achterlichten van de SM. Worden handwam…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 23 oktober 2013 01:28 PM
  [ # 308 ]

Dat bedoel ik, LED wordt warm en en gloeilamp (zelfs al 5 Watt!) wordt heet en is na een poosje branden niet aan te pakken.

De speciale high power LEDs die Robbertkars bedoeld hebben koelruimte nodig, (mag je ook niet direct in kijken) en extra voedingselectronica.
Totaal lichtvermogen komt van klein oppervlak ipv een bundel LEDjes zoals hierboven. Dus kan je ze niet geheel ingieten.

high power LED op STAR printplaatje:

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 08 november 2013 11:06 PM
  [ # 309 ]

Afgelopen week niet veel gereden, veel onweer gehad.

Het valt me op dat de auto wat hoog op zijn poten lijkt te staan. Net in WPH gekeken hoe af te stellen, achter is niet zo’n probleem, maar voor is nogal een gevaarlijke bezigheid wanneer je geen smeerput of brug hebt.

Is er een andere handige veiligere manier om de hoogte af te stellen aan de voorkant? (waar te meten hoe hoog hij moet zijn en waar veilig van buitenaf af te stellen?)

Groeten uit loeiheet Afrika

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2979
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 09 november 2013 01:17 AM
  [ # 310 ]

Ik denk dat je echt ergens een brug moet opzoeken, of de auto voor op oprij bokken zetten.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 22 november 2013 11:49 PM
  [ # 311 ]

Vandaag weer een mooie DS ervaring;
Ging mijn kinderen met de cabrio van school halen, een lokale school met alle kleuren, rangen en standen.
Er waren al wat kinderen uit school en die werden allemaal aangetrokken door de mooiste auto die ze ooit hadden gezien. Toen ze bij me stonden vroeg ik ze of ze wisten dat dit een bijzondere auto is die kan vliegen. Dat geloofden ze niet, dus zette ik haar in de hoogste stand; 10 paar hele grote ogen!
Daarna vroeg ik ze of ze wel eens een auto hebben gezien die naar links en naar rechts kan kijken, dat hadden ze niet dus liet ik ze naar de koplampen kijken terwijl ik het stuur draaide.
Nog grotere ogen! Ik vroeg ze of dit de coolste auto was die ze ooit hadden gezien of dat dit de coolste auto was die ze ooit hadden gezien. Het was zo. We hebben weer en dozijn Citroen fans gemaakt!
Ben wel benieuwd hoe dat vanmiddag is gegaan toen ze thuis aan hun ouders vertelden wat ze hebben gezien…
Daar zou ik heel graag bij willen zijn.
Kreeg vanmiddag deze foto van een van de andere ouders die alles zagen gebeuren.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10414
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 23 november 2013 01:29 AM
  [ # 312 ]

Leuk!!!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 23 november 2013 01:29 AM
  [ # 313 ]

Leuke foto
En hoe houdt de dame zich zonder dak.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2979
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 23 november 2013 01:44 AM
  [ # 314 ]

Leuk om je Cabrio op de foto te zien.
Is al met al een zeer rap en mooi project geweest!!

Heb je eigenlijk ook de voorruit stijl verstevigd? En hoe houdt de voorruit het?

Zou interessant zijn om de torsiestijfheid te meten en zo te zien of de berekeningen voor de versteviging kloppen. Want dan zou het ook interessant zijn voor toekomstige bouwers om een tekening van de versteviging te hebben.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 23 november 2013 11:07 AM
  [ # 315 ]

Dank!
Project is nog lang niet klaar hoor, zo is de carroserie nog niet gerestaureerd en is er nog steeds geen dak.
Heb inmiddels wel 1000 km gereden en vanochtend nog maar eens gemeten van top voorruit tot middelste bankleuning haak; dat was 1775 mm voor ik het dak eraf zaagde, was al snel daarna 1772 Vandaag, 700 km later 1773. Dat betekent dat de auto niet verder knikt en de eerste 2-3 mm alleen te wijten was aan initiele nieuwe spanning in het geheel. Ik ben er steeds wilder mee gaan rijden, ook best veel over onverharde wegen en hij geeft geen krimp.

Torsiestijfheid; hoe zal ik die meten? De extra box om het 7 kompartimenten stuk moet hem stijver hebben gemaakt, maar weet niet hoeveel. Is toch erg moeilijk te voelen met een DS vering of de auto torsiestijd genoeg is.

ik heb de voorruitstijl nog niet verstevigd, de constructie voelt behoorlijk stevig en is volledig roestvrij.
Wanneer de voorruit er stevig inzit geeft de ruit zelf behoorlijke stijfheid. Toen ik de auto kocht zat er een scheur in de ruit, deze is nog niet verder ingescheurd.

Ik heb een cad tekening van de achterste versteviging, deze wil ik best met liefhebbers delen.
De voorste met alle curves en inhammen heb ik alleen in kartonnen mal.

Al vrij snel heb ik de b stijlen moeten verstevigen met een klein kokerprofiel van 2/3 van de B stijl naar de binnenkant van de longerons. Ook de scharnieren van de kofferdeksel heb ik moeten verstevigen met klein kokerbalkje naar hoedenplank om zo een driehoek te creëren. Dit gaat afgedekt worden door een afdekhoes over de hoedenplank.

Ik ga dit weekend cracktests doen, verwacht geen problemen en dan kan hij naar de spuiter en de bekleder!

Groeten,

Stef

Profiel  
 
 
21 van de 32
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 23 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook