Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Ik ga deze week beginnen met het vervangen van de koppakkingen van mijn XM V6 uit 1990.
Iemand nog tips waar ik aan denken moet??
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Motor staat naast de auto?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Nee. Erin.
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Hoe wil je de achterste kop er dan af halen? WPH al eens goed gelezen?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Krijg je die er niet af??
Heb gehoord dat het kon.
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 13-04-2009
- XM EXLUSIVE V6
- XM 3.0 V6 24V Exclusive
- XM V6 3.0/24 Exclisive
- C5 linge business
- C5 EXCLUSIVE 3.0/24
Ja hoor, motor hoeft er niet uit, ik heb het in het verleden ook zo gedaan.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gelukkig. Nog tips qua de distributieketting??
Totaal aantal Berichten: 54
Geregistreerd: 19-06-2006
- ID/DS DSpécial
- CX 25 GTI Automatic
- XM V6 VSX
- Xantia Break 1.8 16V Plus
Volgens mij gaat de distributieketting van een XM V6-12V een eeuwigheid mee. Als er nog niks aan speling te horen of merken is, dan zou ik het beperken tot een visuele inspectie of alles er nog goed uit ziet.
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
kees05 schreef:Ja hoor, motor hoeft er niet uit, ik heb het in het verleden ook zo gedaan.
Ik ook, twee of drie keer. Tot ik het een keer deed met de motor naast de auto. Wat een genot. Veel makkelijker en sneller.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Qua ketting bedoel ik meer de spanner.
Ik heb heb een keer bij de 2,7 versie uit een Peugeot 604 de koppakkingen vervangen.
Bij die motoren moet je de spanner blokkeren anders valt ie uitelkaar en valt het geheel in het carter. Je
moet je dus het zijdeksel demonteren en de spanner blokkeren.
Is dit bij de 3.0 motoren ook zo???
Heb de WPH nog niet bij de hand….
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
waterman schreef:kees05 schreef:Ja hoor, motor hoeft er niet uit, ik heb het in het verleden ook zo gedaan.
Ik ook, twee of drie keer. Tot ik het een keer deed met de motor naast de auto. Wat een genot. Veel makkelijker en sneller.
Makkelijker is logisch. Sneller weet ik zo niet.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
citro-power schreef:Qua ketting bedoel ik meer de spanner.
Ik heb heb een keer bij de 2,7 versie uit een Peugeot 604 de koppakkingen vervangen.
Bij die motoren moet je de spanner blokkeren anders valt ie uitelkaar en valt het geheel in het carter. Je
moet je dus het zijdeksel demonteren en de spanner blokkeren.
Is dit bij de 3.0 motoren ook zo???Heb de WPH nog niet bij de hand….
Niemand??
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
In het WPH staat het allemaal…....
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 13-04-2009
- XM EXLUSIVE V6
- XM 3.0 V6 24V Exclusive
- XM V6 3.0/24 Exclisive
- C5 linge business
- C5 EXCLUSIVE 3.0/24
Als je het nokkenastandwiel d.m.v. een hulpstuk op z’n plek houd, zodat de ketting op spanning blijft, dan gaat het goed, anders moet inderdaad het zijdeksel eraf, om de spanners terug te zetten. het is niet zo, dat ze uit elkaar vallen of zo.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
waterman schreef:In het WPH staat het allemaal…....
Ja weet ik maar die liggen momenteel heel ergens anders. Altijd zo als je ze nodig hebt…....
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
kees05 schreef:Als je het nokkenastandwiel d.m.v. een hulpstuk op z’n plek houd, zodat de ketting op spanning blijft, dan gaat het goed, anders moet inderdaad het zijdeksel eraf, om de spanners terug te zetten. het is niet zo, dat ze uit elkaar vallen of zo.
Dank je. Ga kijken wat het beste uit komt.