Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Erg mooie GS hoor, zeker in deze kleur en uitvoering.
Lijkt me mooie plaatjes opleveren naast je DS
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 21-12-2011
- C5 Exclusive tourer v6
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- HY H78
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Mooie ruimte voor het stel
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 21-12-2011
- C5 Exclusive tourer v6
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- HY H78
Nou na 2 weken rijden is het nog steeds een feestje, starten lopen en geen rook bij het starten! Kon het eigenlijk niet geloven, dat doet elke gs(a). Binnen kort olie verversen en filter wisselen.
Ik heb alleen het idee dat ie nog iets beter moet kunnen lopen. Onsteking staat nu precies goed, zou graag nog een andere carb proberen.
Citrofreak Bram, jij had misschien een carb liggen voor een 1220? Liefst een weber.
Ik hoor het graag.
gr.
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Ik zal is kijken voor je, maar zal niet meevallen, want er zitten geen kaartjes aan die carbs.
Maargoed, ik hoop vant weekend te kijken
Life’s too short to drive without comfort!!!
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 21-12-2011
- C5 Exclusive tourer v6
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- HY H78
Weet jij de codes die op de plaatjes staan aan de carb uit je hoofd? ik heb een website gevonden waarop alle weber codes (DGS….) staan per type motor van de gs.
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 21-12-2011
- C5 Exclusive tourer v6
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- HY H78
link: http://www.gs-gsa-ig.de/gs/GS Vergaser/vergaser.htm
Gezochte carb mijns inziens dus:
30 DGS 1 - W51-00
30 DGS 1 /100,200,250 W51-01, 66-00, 66-50
30 DGS 11/250 W90-50
Weet iemand toevallig waar die codes voor staan? Moet te maken hebben met maten van de carb.
alvast dank.
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 21-12-2011
- C5 Exclusive tourer v6
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- HY H78
Ondertussen zijn we al weer even verder.
Het blok is ingereden en ik heb al even geleden de oliewissel gedaan. Van de week de kleppen gesteld want hij liep niet helemaal lekker. Dit had ik bij de revisie als laatste gedaan.
Nou het resultaat is verbluffend; hij rijd als een trein en trekt als een beer. Hij loopt heerlijk soepel, je merkt eigenlijk niet dat de motor loopt, behalve dat je hem hoort natuurlijk. Hij loopt ook heerlijk hoge toeren, 120 merk je weinig van. Zelfs nog een stukje stiekem 150 gereden.. daar maak ik overigens geen gewoonte van (te duur, maar wel leuk!).
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 21-12-2011
- C5 Exclusive tourer v6
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- HY H78
Een tijdje geleden wou ik het raam bij de bestuurder onderweg opendoen. Het was immers nog lekker warm buiten. Het viel bijna in de deur! Ik kon het nog net vastgrijpen(al rijdend!).
Nu, een tijdje later, heb ik de deur opengemaakt in de veronderstelling dat het raammechanisme dermate verroest moest zijn dat het raam los kwam te zitten. Niets blikt minder waar. Het systeem ziet er prima uit alleen hebben de 2 plaatjes(bevestigingsbeugels) die op het raam geplakt zitten aan de onderkant, losgelaten van het glas. Deze zitten er normaal aangelijmd.
Heeft iemand ervaring met het er terug oplijmen van deze 2 plaatjes met wieltjes eraan? Bijv welke soort lijm (welk merk en waar te krijgen)? Alle tips zijn welkom.
alvast dank!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Een goede polyurethaankit wil wel werken. Iets met sterk lijmende eigenschappen zoals bison polymax of 3m sikaflex.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
of glas metaallijm van loctite, bestaat uit 1 flacon en een glazen flesje. in de 1 zit een aplicator, in de andere lijm. Is goed spul, heb het 1 x gebruikt voor hetzelfde als waar jij t voor nodig hebt bij de gsa. Zit nog steeds vast. Ook al diverse binnenspiegels mee aan voorruiten gelijmt.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Het beste is een ruit -en mechanisme van een gs van voor ‘75 te monteren. De geleiderails zitten aan de ruit en de wieltjes aan het mechaniek. Veel betere constructie.
Gelijk van al de ellende af, want je blijft maar plaatjes aan de ruiten lijmen als het eenmaal los is geweest is mijn ervaring.
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Mijn plaatjes zitten nog steeds vast na jaaaaaaaren!!
Plaatjes ruw maken met grof schuurpapier of krassen met een schroevendraaier, de ruit goed schoon, en lijmen met bison kombi snel 2 komponenten lijm. Succes verzekerd. (voor een paar losse centen)
Totaal aantal Berichten: 191
Geregistreerd: 29-07-2003
- Xantia Activa V6
- GS/GSA Basalte
- GS/GSA X2
- GS/GSA Club Break
- GS/GSA Special
2400gti schreef:Het beste is een ruit -en mechanisme van een gs van voor ‘75 te monteren. De geleiderails zitten aan de ruit en de wieltjes aan het mechaniek. Veel betere constructie.
Gelijk van al de ellende af, want je blijft maar plaatjes aan de ruiten lijmen als het eenmaal los is geweest is mijn ervaring.
Met die u-profielen waar het water dat langs je raam loopt mooi in blijft staan totdat ze in stukken uitklaar vallen omdat ze doorgerot zijn. Het is ook niet echt de ideale oplossing in de praktijk.
Als je die plaatjes idd goed teruglijmt en vervolgens ook je ruitmechanisme goed afstelt zodat het geheel soepel loopt en er geen onnodige krachten opkomen, gaat dat weer tot in lengte van jaren mee.
Succes,
Thierry
Thierry
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 21-12-2011
- C5 Exclusive tourer v6
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- HY H78
Heren,
Hartelijk dank voor alle tips. Ik ga denk ik voor het plakken en goed afstellen en ik ga kijken hoe dat houdt.