hallo, een stuurhuis dat een lhm lekkage heeft bij de bekrachtiging heeft, kan dit eenvoudig verholpen worden? Verder werkt het perfect.
gr.
Harry
dat wordt dus tijd voor een revisie of zo nu en dan het HD-vat bijvullen.
Neem anders fff contact op met:
zij kunnen je daar alles over vertellen (uit ervaring)
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
citrods schreef:citroen23 schreef:
Ik dacht dat zij geen SM stuurhuizen doen.
dat zou kunnen maar,....... wat voor een ds stuurhuis geld dat geld ook voor een sm stuurhuis…..... toch
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Re: stuurhuis
dsvitesse1 schreef:hallo, een stuurhuis dat een lhm lekkage heeft bij de bekrachtiging heeft, kan dit eenvoudig verholpen worden? Verder werkt het perfect.
gr.
Harry
Cypharse wilde mijn stuurhuis vorig jaar NIET herstellen opdat ze problemen hadden met een stuurinrichting die ze al drie keer hersteld hadden zonder succes .
Ik heb dan maar zelf de harmonica rubbers op het schuifgedeelte vervangen , zonder het stuur uit elkaar te halen .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Cypharse wilde mijn stuurhuis vorig jaar NIET herstellen opdat ze problemen hadden met een stuurinrichting die ze al drie keer hersteld hadden zonder succes .
Ik weet niet helemaal wat je bedoelt Walter, maar Citrotech is niet dezelfde zaak als Cyparts. Ik spreek mensen die Citrotech beter vinden werken. Zelf heb ik er geen ervaring mee. Op Marktplaats staat een gereviseerde DIRAVI voor een SM: E 1000.
Gutta cavat lapidem…
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Ik bedoel inderdaad Cypharse , met Citrotech heb ik persoonlijk nog geen ervaring maar ik hoor er wel positieve reacties over .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 43276
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gewoon met het stuurhuis naar wim van der Laan in Abbenes. Die lost het gewoon op. En dat kost veeeeeel minder dan je voor een volledige revisie betaald…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Effe wat afstoffen….
Tijdens het evenement bij Citrotech raakten we aan de klets over stuurhuizen en centrifugaalregelaars. We hebben uitleg gekregen waarom ze lekken. Dat zit niet alleen in versleten ringen. Dat zit ook in minuscule beschadigingen in de metalen delen die met het blote oog niet waarneembaar zijn. In het binnenste van het stuurhuis en centrifugaalregelaars is het meestal ook foute boel. Een minimale slijtage van de plunje kan al grote interne lekkages veroorzaken.
Een tijdje terug heeft het stuurhuis van mijn inmiddels overleden CX ook een reparatie aan het stuurhuis ondergaan bij Van der Laan met nieuwe ringetjes. Met garantie op de reparatie. Het ding bleef lekken. Het werkte gewoon niet en dan kun je teruggaan tot je een ons weegt. Nu snap ik waarom het niet heeft gewerkt. Onder de hoge druk in het stuurhuis lekt er door elk klein niet met het blote oog waarneembare vlekje op de metalen delen LHM. Het is ook best mogelijk dat een stuurhuis waarvan de ringetjes zijn vervangen binnen in lekken, maar dat dit niet direct waarneembaar is. De mannen van Citrotech hadden ook stuurinrichting van een SM ontleed. De foto’s:
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
En nu maar hopen dat ze nieuwe asjes e.d gaan draaien. !!! Met name het asje van de diravi unit
slijt snel en die worden (en zijn) dus schaars .......
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 25586
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Jaren geleden is er al een unit van mij daar ingeleverd. Geen handel. Doen we niet….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Wie weet als er iets gebeurt waardoor het ook voor het bedrijf interessant genoeg is, dat ze de onderdelen willen gaan maken…
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 10280
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ja, collectief onze stuurhuizen aanbieden. Het wordt toch winter…
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 25586
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Overigens… Cyril Sars reviseert al jaaren stuurhuizen omdat Citrotech daar geen zin in had. Sars doet dat op de vdlaan methode en die is voor een sm stuurhuis afdoende. Soms is het ronsel te slecht en moet je iets samen stellen.
CT zou dus de tweede aanbieder worden wat de marktspoeling dun maakt. Chyparse reviseert daarbij op verzoek ook SM stuurhuizen.
HEt stuurhuis op de foto’s was een oude van Sars. Die regelaar zou die van mij kunnen zijn…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Dat de ringenmethode voor de SM altijd zou voldoen, was niet de strekking van het verhaal van de heren reviseurs en ik denk ook niet de mening van Cyril. Hij heeft namelijk volgens zeggen van de heren van Citrotech meer dan eens gevraagd ook de metalen delen te gaan maken. Joris, ik nodig je graag uit ‘ns mee te gaan naar Citrotech voor tekst en uitleg. Ik kan me niet voorstellen dat je daarna bij je stelling blijft. Chyparse en Cyril reviseren de metalen delen niet. Niemand doet dat.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 25586
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik ben al vaker bij citrotech geweest. Weet wat ze doen. Cyril heeft voor de echt kapotte huizen idd die delen nodig. maar heel vaak ook niet en kan de revisie volstaan met ringen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>