Hallo techneuten,
Ik heb inmiddels via dit forum begrepen dat ik, als ik de stuurbediening en de displayfunctie van de radio wil behouden, een interface nodig heb voor de nieuwe radio (Pioneer).
Waar zijn die dingen te koop en hoeveel gaat me dat kosten ??
En…..wat gebeurt er als ik de nieuwe radio direct aansluit ? Ik begrijp dat ik dan geen stuurbediening en display meer heb, maar werkt de radio dan wel naar behoren ??
Mijn dank alvast voor jullie reacties,
PvanZ.
Totaal aantal Berichten: 1825
- Xsara Picasso 16-16v
je display ben je zoiezo kwijt, want de nieuwe autoradio heeft zijn eigen display, het enige wat je behouden kan is de stuurbediening, maar daar heb je dus een interface voor nodig, deze hebben ook al vaak(niet altijd) een om schakeling, zodat de 12volt+ niet meer van de computer van de auto afkomstig is, want het is niet de vraag wat dan de radio doet, maar de auto, er is hier genoeg te lezen over hier op het forum, de interface kan je bij iedere grote auto audio shop bestelen kopen, maar heb je er ook 100euro voor over, een verloop stekker voor de 12volt kost maar 10 euro, en die heb je echt nodig. je vermeld immers dat je een display hebt, die alle gegevens weer geeft. dan heb je dus ook een computer gestuurt systeem.
Dank voor je reactie, ik ga ermee aan de slag.
Ik heb inmiddels tig kabels gevonden, maar ik heb geen idee welke ik moet hebben voor een xsara picasso uit 2004.
Als iemand weet hoe of wat (en ook waar) dan hoor ik dat graag.
PvanZ.
- Xsara Picasso 16-16v
trek eerst even je radio eruit, dan kan je zien welke stekkers eraan zitten, dan wordt het al overzichtelijker, de rd-03, heb je in meerdere merken,clarion of blaukpunkt. en die hebben andere stekers, de rest is dan op bouwjaar of canbus systeem.
Dank voor je reactie Beremans. Ik heb inmiddels de kabels ontvangen en aangesloten. Het display functioneert nog, dus dat valt niet tegen.
Als ik het contact uitschakel blijft de radio aan en als ik de portieren ontgrendel gaat de radio al aan. Lijkt me niet de bedoeling. De adapterkabel is aangesloten tussen de radiokabel en de citoenkabel.
- Xsara Picasso 16-16v
onthoud je nieuwe radio de instelingen die je hebt ingesteld? of moet je iederekeer weer de zenders opzoeken,
Daar heb ik niet op gelet. Ik zal er morgen even naar kijken. Dank je.
Dit is verkeerd gemonteerd. Er moet een verloopkabeltje tussen die de plus van de aansteker vandaan haalt.
Gebruik de zoekfunctie! Deze is n.l. meerdere malen voorbij gekomen.
Als je op de snelweg een flinke bass krijgt, klapt je zekering er uit en sta je gewoon stil!
Hij MOET een andere voeding hebben.
Beremans: Ik moest de zenders vanochtend opnieuw instellen.
Rene: Ik dacht daar nou juist die adapter voor was.
- Xsara Picasso 16-16v
P. geef even een linkje van wat je hebt gekocht, dan kunnen we even zien of het de goede is, vaak is inderdaad de interface zo bedraad dat ie gelijk, is omgelinkt, zodat ie niet meer de plus gebruikt van de canbus, want dat geeft storingen,zo als al eerder is besproken, dat ie de zenders niet onthoud, komt omdat dan de 2 plusdraden verkeerd om zitten, een is continu, is dus voor geheugen, de andere is de geschakelde, werkt dus alleen met contakt aan. maar dan moet het wel de goede addapterkabel wezen. anders moet deze er nog extra worden bij gekocht, de twee plussen kan je vaak omdraaien op de kabelboom.van de radio.
Hier de link http://www.pimtensen.nl/car-hifi/1007c-autospecifiek/1053l-citro-n/1794l-iso-connectors/10538d-citro-n-signat-s30-7230-230/
Het wordt nu wel erg listig voor me. Welke kleuren hebben de plus draden in een Pioneer DEH 3300 UB.
In mijn gedachten zie ik de rookwolken al onder de motorkap vandaan komen.
Piet.
Ik heb de radio er even bijgepakt. Daar zitten twee kabels met een plugje halverwege. Een rode (contactschakelaar 12V) en een gele (constant 12V) volgens de gebruiksaanwijzing. Deze zijn allebei met hun eigen kleur verbonden. Zijn dit de kabels waarvan de aansluitingen verwisseld moeten worden (vandaar de plugjes misschien) en zo ja moet ik dan de adapterkabel nog gebruiken.
En zo nee, dan ben ik nog net zo ver als voor deze post.
Ik ga het steeds beter begrijpen (denk ik).
Piet.
Kabels verwisseld, zowel met als zonder adapterkabel aangesloten en je raadt het al….geen succes.
Nu weet ik het niet meer.
Ik ga binnenkort een Citroen Xsara Picasso uit 2005 kopen. In mijn huidige auto zit een nieuwe pioneer radio waarbij een sd slot achter het frontje zit. De garage waar de citroen staat vertelt mij om de standaard radio niet te vervangen omdat je anders functies kwijt bent. Ik heb hier ook al op het forum wat dingen over gelezen. Ik wil echter geen cd’s meer in de auto. Weet iemand of het ook mogelijk is om toch via de standaard radio mp3 bestanden af te spelen. Bijvoorbeeld via een kabeltje voor usb. Als ik toch mijn pioneer over zou bouwen met daarbij gebruik van een speciale kabel welke functies heb ik dan niet meer? Ik ben nieuw op het forum,