5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
   
DS 20 uit 1971 heeft startproblemen in Georgië!
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 03 januari 2006 12:22 AM
  [ # 61 ]

Voor die 123 ontsteking moet je hier even kijken:

http://www.123ignition.nl/

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 03 januari 2006 11:00 AM
  [ # 62 ]

Verder hoort puntjes en condensator ZEKER WEL bij de grote beurt!!!!

Hej Fem, Is een basis cursus techniek over de DS niks voor je? ( moet je alleen wel drie weekenden in nederland zijn…) Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Fem
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 120
Geregistreerd: 03-12-2005

Gepost: 03 januari 2006 05:18 PM
  [ # 63 ]

Yep, die cursus basistechniek ga ik zeker volgen!

Moet e.e.a. natuurlijk wel even inplannen, want ik denk niet dat mijn baas deze cursus ziet als noodzakelijk voor het goed vervullen van mijn baan (assistent van EU ambassadeur) en ik zal er dus mijn vakantiedagen voor moeten “opofferen”. Ik weet echter zeker dat het de moeite waard is!

Ik ga nu David van de DS Keyzer even een mailtje sturen om opheldering te vragen over hun ‘grote beurt’.

Groeten,
Fem

http://rondjezwartezee.com

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 03 januari 2006 05:31 PM
  [ # 64 ]
Fem schreef:

Yep, die cursus basistechniek ga ik zeker volgen!

Ik weet echter zeker dat het de moeite waard is!

Groeten,
Fem

http://rondjezwartezee.com

Ja dat is ie! ( zeg ik als leraar…)

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
donderkont
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 113
Geregistreerd: 27-10-2005

Gepost: 03 januari 2006 05:59 PM
  [ # 65 ]
Fem schreef:

Diagnoses en behandelvoorstellen zijn van harte welkom!

(Nieuwe bougies plaatsen? Nieuwe accu? Dynamo-probleem? Benzineleiding probleem?)

Groeten,
Fem

.

is misschien al naar gekeken maar,
zijn de bougies wel van het goede type/warmtegraad.
heb ik ook eens gehad.(daar is ie weer die oude escort)
toen ik de volgens het boekje voorgeschreven bougies erin had gedaan deed hij het weer goed.

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 03 januari 2006 05:59 PM
  [ # 66 ]
Fem schreef:

Yep, die cursus basistechniek ga ik zeker volgen!

Moet e.e.a. natuurlijk wel even inplannen, want ik denk niet dat mijn baas deze cursus ziet als noodzakelijk voor het goed vervullen van mijn baan (assistent van EU ambassadeur) en ik zal er dus mijn vakantiedagen voor moeten “opofferen”. Ik weet echter zeker dat het de moeite waard is!

Ik ga nu David van de DS Keyzer even een mailtje sturen om opheldering te vragen over hun ‘grote beurt’.

Groeten,
Fem

http://rondjezwartezee.com

Hoezo niet niet voor het vervullen van je baan? Je houdt toch een stuk prachtig Frans/Europees erfgoed op de weg?

GRG Very Happy

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
Fem
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 120
Geregistreerd: 03-12-2005

Gepost: 23 januari 2006 10:53 PM
  [ # 67 ]

Even bijpraten over de startproblemen van mijn DS: een monteur of iemand die daarvoor door moet gaan had de bougies vervangen en blijkbaar daarbij de afstand tussen bougies en puntjes veranderd, met het ergens boven beschreven resultaat.

Hij kwam een aantal dagen later met een serie sleuteltjes of maatdingetjes, waarmee hij de correcte afstand heeft afgesteld. DS blij, ik ook. Echter, je mag het haar niet kwalijk nemen bij temperaturen van -10/13 graden buiten staan, maar ‘s ochtends wil ze niet starten. Ik ga morgen een andere accu kopen (75 kW i.p.v. de 60 die er nu in zit en die niet de originele accu is), terwijl vannacht de accu elektrisch wordt opgeladen.

Een ander probleem is het niet goed willen optrekken en met name wanneer ik van 1 naar 2 schakel pakt de koppeling niet goed en lijkt het alsof ik veel te veel gas geeft, terwijl dat in werkelijkheid niet zo is. Ik heb van Michel en Ton al goede tips gekregen over centrifugaalregelaar, nippels, carter en spruitstuk maar ach, die basiscursus DS-techniek heb ik nog steeds niet onder de knie en het is nu net even te koud om een dagje onder de motorkap door te brengen om alles eens in kaart te brengen.

Al met al heb ik genoeg redenen om heel erg uit te kijken naar de komst van de RZZ-deelnemers naar Tbilisi!  Smile

Groeten,

Fem


http://rondjezwartezee.com

Profiel  
 
fantomas
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 52
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 24 januari 2006 11:32 AM
  [ # 68 ]

Hoi Fem, en als je nou eens in de koude nachten je accu aan een snel- of druppellader legt ? Een zwaardere accu moet je ook telkens kunnen opladen, hetgeen niet automatisch goed gaat als je steeds alleen maar kleine afstanden rijdt.

Qui, c’est bien moi…Maitre de la Monde….

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 24 januari 2006 12:13 PM
  [ # 69 ]
fantomas schreef:

Hoi Fem, en als je nou eens in de koude nachten je accu aan een snel- of druppellader legt ? Een zwaardere accu moet je ook telkens kunnen opladen, hetgeen niet automatisch goed gaat als je steeds alleen maar kleine afstanden rijdt.

En zet em lekker binnen!  -30 vind geen enkele accu leuk!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 24 januari 2006 12:14 PM
  [ # 70 ]

Tegen de tijd dat wij in Tbilisi zijn is het zomer en start je DS als de beste! Laughing

Citroen!

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 03 februari 2008 10:50 PM
  [ # 71 ]
Berika schreef:

Ik ben van plan om met de auto naar Georgie te reizen.

Je bent niet de eerste…

Het is al eerder genoemd, maar hier kan je best veel info vinden.

Klik!

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 04 februari 2008 09:49 PM
  [ # 72 ]

Re: Rijden in Georgie

Berika schreef:

Ik ben van plan om met de auto naar Georgie te reizen. Nu vraag ik me af, hoe zijn de wegen daar? Heeft iemand daar ervaring mee? Een taalgidsje heb ik al wel gevonden op deze site:

http://georgisch.blogspot.com

lijkt me handig voor onderweg.

Groetjes

Berika

De wegen waren (bijna 2 jaar geleden) redelijk slecht: Veel gaten, in de steden ontbreken vaak de putdeksels (zijn dan gejat) en buiten de steden loopt het vee gewoon over de provinciale weg, verkeer of geen verkeer. Niet ‘s nachts rijden dus.
Verder een mooi land, vriendelijke mensen (op enkele corrupte douane-beambten na). Eén groot avontuur om doorheen te rijden.

Citroen!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 05 februari 2008 01:18 PM
  [ # 73 ]

Lees je hier maar even in!!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook