Dank je wel voor je feed back Joris. Zoals bekend heb ik aandelen in alle bedrijven die een poging doen om onderdelen voor de SM te maken om zo bij te dragen aan het in stand houden en opleuken van de SM
Ik doe slechts mijn best dingen tot stand te brengen en daarover te informeren met de middelen die me ter beschikking staan, waaronder dus dit forum. De antennegeleider is zo’n ding. Op het Franse en het Duitse forum en tijdend gedprkken xo hier en daar had ik al ‘ns gemerkt dat er behoefte asn is. Dat is denk ik ook zo voor een niet lekkend stuurhuis en centrifugaalregelaars. Mocht ik een keer de plank mis slaan en daarmee jouw hoon over mij afroepen Joris, dan zij dat zo. Je mag ook gewoon melden waar ik mis zit. Daar heb ik geen problemen mee. Ondanks jouw misnoegen, ga ik gewoon verder te proberen wat tot stand te brengen waarvan ik denk dat er behoefte aan is of mensen ermee geholpen zijn. Ik nodig alle criticasters en anderen van harte uit om ook dingen te ontwikkelen op een schaal dat de goegemeente er van mee kan profiteren.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Meningen kunnen verschillen, dat is wel weer duidelijk. Alleen niemand zegt on topic, dus doe ik het maar.
Citroën SM
French show, Italian go…
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik denk dat wat betreft de stuurinrichting het doel dubbel moet zijn. Zoveel mogelijk proberen onderdeeltjes, ook van andere, bruikbare typen, veilig stellen. Dan kijken naar nieuwe productie. Vergis je niet: de “asjes” waar citroen23 het over heeft zijn plunjers. Omdat die goed moeten afdichten, en ook zoveel speling moeten hebben dat ze door de LHM gesmeerd worden, zijn de toleranties heel klein, een paar micron. Niet voor niets had citroen al 30 jaar eerder dan de chips-industrie voor deze componenten een fabriek met stofvrije en airconditioned fabricageruimten.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Op het gevaar af dat ik het verkeerd heb begrepen tijdens het evenement, de plunjers schijnen dezelfde diameter te hebben als een DS-deel. Dat is goed nieuws. Dat zou betekenen dat je enkel een ander programma in de machine hoeft in te schakelen, zodat de productie tegelijkertijd met DS-delen kan plaatsvinden. Al met al hoop ik dat ook de metalen delen beschikbaar komen, wie ze dan ook maakt.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Robin Visser schreef:Al met al hoop ik dat ook de metalen delen beschikbaar komen, wie ze dan ook maakt.
Kijk, dat is de eerste zinnige bijdrage. Die andere droefsnoet post laat ik maar even voor wat hij is.
Het zou heel prima zijn als citrotech de asjes gaat maken. Sars heeft al eens beloofd er een aatal af te willen nemen. De garagisten kunnen dan de revisies doen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 02-11-2005
- XM 3.0 V6 bvm5 Exclusive 1998
- C6 (2005-2012) 3.0 HDI AUTO Exclusive 2009
- CX 25 GTi bvm5 ABS 1987
- SM 3.0 Carb bvm5 1974
- DS 3 DS 3 Opera
Misschien kan het met een 3-D printer ??
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
geen idee. Het moet op een 1000ste nauwkeurig en hoge druk aankunnen. En temperaturen van -40 tot plus 90.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Hoi Allen,
Even een oud draadje nieuw leven inblazen.
Laatst weer eens een ritje met de SM gemaakt.
Lijkt erop dat m’n stuurhuis lekt bij het ingaande asje waar het stuur vast zit.
Wordt dit een volledige revisie of is er inmiddels een eenvoudigere oplossing beschikbaar?
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
nee dat is een klein rubbertje in de unit waar die as in gaat. Kan je vervangen in de auto.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Hé, dank je!
Dan ga ik dat eens proberen.