


Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006
- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
We zijn bezig met een CX 2500 prestige automaat.
Nu ontstond er flinke druk in het koelsysteem, zodat het expansievaatje overstroomde met olie/koelvloeistof drab.
Eerst warmtewisselaar losgekoppeld, klacht bleef gelijk. Toen was onze conclusie; de koppakking…...
NIET DUS. Na de koppakking vervangen te hebben is het probleem nog even groot. De kop is afgeperst, hier verwachten we het euvel niet in te vinden.
Heeft iemand een tipje voor een mogelijke zwakke plek in het onderblok ?












































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik heb het zelfde gehad met mijn TD1. Het euvel nooit gevonden. Zeer waarschijnlijk een bus met een kras/scheur erin.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>














































Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Er zitten voetpakkingen in een cx 2500. Die kunnen ook lek zijn.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Als je nog nieuwe cilinders en zuigers zoekt voor dit blok
Ik weet nog een setje nieuwe.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.












































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
waterman schreef:Er zitten voetpakkingen in een cx 2500. Die kunnen ook lek zijn.
Dan bouwt ie geen druk op toch? dan komt er KVS in je olie…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>



Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006
- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
De druk is behoorlijk, dus ergens in de buurt van een zuiger moet iets te zien zijn.
we hebben een endoscoop, eens kijken of er een scheur in een wand zit.














































Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Die CX heeft 2 warmtewisselaars trouwens. Eém bij het oliefilter en één bij de radiateur, voor de automaatbak.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste












































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Bij mijn motor was de druk niet groot maar omdat de motor begint te oververhitten op 1 plek door een lucht / gasbel neemt daarna de druk enorm snel toe en begint uit het vat te kotsen..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Mijn GTi Turbo 2 blok had een scheur in het onderblok.
Een of 2 cilinderbussen bleken ietsje scheef gezakt aan 1 kant, echt maar een fractie, maar dat klopte dus niet. Zag je als je de kop er af had. (Kop zelf was gaaf).
Scheur zag je pas toen de cilinderbussen er uitkwamen. Druk vanuit verbrandingsruimte lekte weg naar KVS….. (foto ergens in mijn draadje).
ik hoop het niet voor je….... ik heb nu een ander blok.
Check je cilinderbussen op stand / hoogte en hoogte verschillen.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Ik geloof niet zo dat die bussen uit zichzelf zakken.
Dus of ze lekken op de onderafdichting of ze zijn gecheurd of de kop is toch lek.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Bij mij was het niet zo dat de bussen echt dieper zaten. Bij de 2 middelste 2 cilinders stond de bus slechts aan 1 kant minimaal ietsje dieper, met een minimaal randje. Je kon net je nagel achter het randje haken. Dat kwam omdat ik een scheur in het onderblok had….. zie
hier in mijn draadje.
Ik zeg niet dat dit zonder meer bij jou ook het geval is…..
Sterkte bij jouw zoektocht.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje